تاریخ انتشار: 1396/07/23 09:14
کد خبر: 178168

نبرد زیر حلقه‌ها برای یک جام

فصل جدید لیگ برتر بسکتبال درحالی با حضور ۹ تیم از روز دوشنبه آغاز می شود که بازگشت یک مدعی جدی قهرمانی رقابت برای بالا بردن جام را جذابتر از فصول گذشته خواهد کرد.

نبرد زیر حلقه‌ها برای یک جام

هفته گذشته با انجام مراسم قرعه کشی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور مشخص شد که فصل جدید این رقابت ها با حضور قطعی چه تیم‌هایی برگزار می شود. بر این اساس پتروشیمی بندر امام، نفت آبادان، دانشگاه آزاد تهران، مهرام تهران، نیروی زمینی تهران، یس آل گرگان، شهرداری گرگان، شهرداری تبریز و پدافند رعد خوزستان برگزار کننده فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال هستند که از روز دوشنبه آغاز می شود و طبق برنامه قرار است ۲۴ اسفندماه هم با تعیین تیم قهرمان به کار خود خاتمه دهد.

بعد از برگزاری چند دوره متوالی لیگ برتر با ۱۰ تیم، برای اولین بار این رقابت ها با حضور ۹ تیم برگزار می شود. این تیم ها با در اختیار داشتن بازیکنانی با تجربه های متفاوت از حضور در ادوار مختلف لیگ برتر و بعضا با جذب بازیکنان خارجی، آماده حضور در فصل جدید مسابقات باشگاهی بسکتبال شده اند. پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شهرداری گرگان و شهرداری تبریز همراه با نیروی زمینی و دانشگاه آزاد تهران سال گذشته هم در لیگ برتر حضور داشتند. مهرام که پرافتخارترین تیم باشگاهی بسکتبال است پس از چند دوره غیبت به جمع لیگ برتری ها اضافه شده و یس آل گرگان  و پدافند رعد خوزستان هم تیم های جدید در لیگ برتر به حساب می آیند.

فینالیست های جنوبی در جمع مدعیان

پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی فصل جدید لیگ بسکتبال است. این تیم که خردادماه امسال در سومین فینال لیگ گذشته نفت را شکست داد و برای دومین بار متوالی قهرمان شد با حفظ مهران شاهین طبع در راس کادر فنی و بازیکنان تاثیرگذار سال گذشته خود در کنار جذب نفراتی همچون سجاد مشایخی، سعید داورپناه، میثم میرزایی، نوید نیکتاش و امیرحسین آذری و همچنین دو بازیکن خارجی به نام های «ویلی وارن» و «میرزا بگیچ» بازهم مدعی قهرمانی به حساب می آید اگرچه پتروشیمی با سقوط یک پله ای در مسابقات اخیر باشگاه های آسیا و کسب جایگاه چهارم نشان داد می تواند با این ترکیب هم متزلزل باشد اما به حال شاهین طبع و شاگردانش لیگ ۹۶ را به قصد دفاع از قهرمانی های گذشته خود آغاز می کنند.

نفت دیگر نماینده جنوبی ها و یکی دیگر از مدعیان این فصل از مسابقات است. مسئولان این تیم آبادانی برای لیگ امسال هم هزینه قابل توجهی کرده اند تا شاید اینبار نتیجه ای بهتر از نایب قهرمانی سال گذشته بگیرند. حفظ حماد سامری به عنوان سرمربی، تمدید قرارداد با بازیکنانی مانند محمد حسن زاده، فرید اصلانی و محمدرضا اکبری و جذب نفراتی همچون محمد جمشیدی، آتشی و آرمان زنگنه و استفاده از سهمیه خارجی با جذب «بیرون مولنز» از اقداماتی است که نشان از افکار مدعی گونه و حتی قهرمانانه نفتی ها برای لیگ امسال دارد.

وضعیت متفاوت تهرانی ها

فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر سه نماینده از تهران دارد. دانشگاه آزاد امسال هم با فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی و بازیکنانی مانند رضا لطفی، عرفان نساج پور، حامد سهراب نژاد، رسول مظفری و الله وردی که آنها را با تمدید قرارداد یا امضای قرارداد جدید در اختیار دارد، یکی از تیم هایی است که باید منتظر عملکرد و نتایج تاثیرگذارش در جدول رده بندی باشیم. همانگونه که مهرام در ورود دوباره به لیگ خود را در صف مدعیان قرار داده است.

مهرام که پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران در آسیا به حساب می آید پس از چند دوره غیبت در لیگ برتر، امسال دوباره در این رقابت ها شرکت خواهد داشت. مصطفی هاشمی هدایت مهرام را عهده دار است. این تیم با این مربی و بازیکنانی نظیر محمد یوسف وند، کیوان ریاعی، وحید دلیرزهان، امیر صدیقی، حامد حسین زاده، نوید رضایی و خارجی هایی ها که قرار است به زودی به این ترکیب اضافه شوند، از تیم هایی است که دیگر مدعیان در پیش بینی های خود برای نتیجه گیری باید به آن توجه داشته و روی آن حساب بازکنند.

دیگر نماینده تهران در لیگ بسکتبال نیروی زمینی است. مسئولان این تیم اگرچه به خاطر مسئله سربازی بازیکنان اجازه جذب بازیکن خارجی ندارند اما امیدوارند با هدایت محمدرضا اسلامی، بهره گیری از حضور برخی بازیکنان سال گذشته و مهره های تازه جذب شده مانند علیرضا مرتضوی و رضا رنجبر حضوری قابل توجه در مسابقات داشته باشند.

دو شهرداری چی آماده حضور در لیگ

شهرداری تبریز و شهرداری گرگان از جمله تیم های با تجربه در لیگ امسال هستند. تبریزی ها با در اختیار داشتن مهران حاتمی در کادر فنی و بهره گیری از روزبه ارغوان، محمد اوجاقی، اصغر کاردوست، آرن داودی، محمد فلاحت و محمد حاجیان در ترکیب از تیم هایی خواهد بود که می تواند خیلی از معادلات و جایگاه ها را در هفته های مختلف و به سود خود، به هم بزند.

شهرداری گرگان هم قطعا مثل همیشه دیدارهایی پرهیجان به خصوص در خانه خواهد داشت. نوری هدایت این تیم را عهده دار است.

تازه واردها

در جمع ۹ تیم شرکت کننده در لیگ برتر بسکتبال، یس آل گرگان و پدافند رعد خوزستان جزو تیم های تازه وارد هستند. صالح مخدومی هدایت تیم گرگانی را عهده دار است. این تیم با بازیکنانی نظیر بابک نظافت، محمد آفاق پور، پارسا مهرافزا در کنار نفرات بومی خود برای اولین تجربه لیگ برتری آماده شده است. نماینده خوزستان هم امیدوار است با هدایت غفور کامروا حضوری خوب و موثر را در لیگ امسال تجربه کند.

مدعیان و غیرمدعیان به صف می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، در هر صورت فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا دوشنبه (۲۴ مهرماه) آغاز می شود. طبق قرعه کشی انجام شده در هفته نخست این رقابت ها تیم نیروی زمینی استراحت خواهد داشت اما هشت تیم دیگر بر اساس برنامه اعلام شده به مصاف حریفان خود می روند.

دراین هفته از رقابت ها پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی میزبان یس آل گرگان است. برنامه دیدارهای هفته نخست رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۴ مهر

* پتروشیمی بندر امام - یس آل گرگان

* شهرداری تبریز - مهرام

* دانشگاه آزاد - پدافند رعد خوزستان

* شهرداری گرگان - نفت آبادان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w5gjr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنامه کامل نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال ایران/برگزاری دربی خوزستان در هفته دوم