تاریخ انتشار: 1397/02/10 08:58
کد خبر: 149888

موفقیت‌های کی‌روش باعث شده فدراسیون فوتبال انتقادهای او را تحمل کند

یک سایت آمریکایی تیم ملی فوتبال ایران را حریف آسانی برای پرتغال و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نمی‌داند. این سایت هم‌چنین کی‌روش را مربی قابل احترامی می‌داند که موفقیت‌هایش او را برای فدراسیون فوتبال ایران قابل تحمل کرده است.
موفقیت‌های کی‌روش باعث شده فدراسیون فوتبال انتقادهای او را تحمل کند

و ‌به نقل از EL Nuevo Herald، از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران پس از عملکرد فوق‌العاده‌ در  مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یک چالش بزرگ در مرحله نهایی این رقابت‌ها خواهد داشت. ایران در حالی جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد که باید در گروه B به مصاف پرتغال، قهرمان اروپا و ‌اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ برود. با این حال تیم‌های شبه جزیره ایبری نباید ایران را دست کم بگیرند چون این تیم در ۱۰ بازی گذشته‌اش در مرحله مقدماتی بدون شکست بود و در ۹ بازی نخست خود هیچ گلی دریافت نکرد. ایران تا آخر هفته‌ بهترین دفاع  آسیا را داشت و تنها برابر سوریه دو گل دریافت کرد. (این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید).

پیش از این دیدار ایران صعودش به جام جهانی مشخص شده بود. تیم‌ ‌ملی برای نخستین بار است که دو دوره متوالی حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. ایران در تلاش است برای اولین بار در پنج دوره حضورش به مرحله دوم جام جهانی صعود کند. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ایران تنها توانست یک امتیاز کسب کند اما تیم کنونی پیشرفت کرده است و کارلوس کی‌روش در پست‌های مختلف بازیکنان خوبی دارد. نیمی از بازیکنان تیم‌ ‌ملی تجربه حضور در باشگاه‌های خارجی را داشتند.

کی‌روش از فدراسیون فوتبال ایران خواسته است تا یک آماده‌سازی خوب در راستای جام جهانی انجام دهد، در حالی که عربستان حریف همیشگی ایران در بازی‌های دوستانه به مصاف آلمان و ایتالیا خواهد رفت، شاگردان کی‌روش برابر ازبکستان و لتونی بازی خواهند کرد.

این سایت آمریکایی در ادامه‌ به بررسی سرمربی و بازیکنان ایران در پست‌های مختلف پرداخت و نوشت: کی‌روش توانسته است سه تیم‌ ‌ملی را در چهار مرحله مقدماتی راهی جام جهانی کند. سرمربی با تجربه پرتغالی از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم‌ ‌ملی ایران را بر عهده گرفت و به تیم شخصیت داد. تیم او در زمین یک دفاع سازمان یافته انجام می‌دهد و از طریق ضد حمله به حریفانش ضربه می زند.

موفقیت کی‌روش باعث شده است فدراسیون فوتبال این کشور مانند سرمربیان باشگاه‌های ایرانی انتقادهای او را تحمل کنند. کی‌روش، سرمربی قابل احترامی است که سابقه هدایت تیم‌ ‌ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید را داشته است.

در پست دروازه‌بانی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ثابت تیم‌ ‌ملی است. او با ۱.۹۵ متر قد در پرتاب‌های توپ با دست مهارت دارد. بیرانوند ۲۵ ساله یک فصل خود را با باشگاه ایرانی پرسپولیس گذراند. ایران در خط دفاعی از سید جلال حسینی ۳۶ ساله بهره می‌برد. با این حال بازیکنانی همچون روزبه چشمی نیز فرصت بازی در این پست را پیدا کرده‌اند. ایران در خط دفاعی از بازیکنان پر سرعتی مانند میلاد محمدی و رامین رضاییان بهره می‌برد. در خط میانی احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که تجربه حضور در جام جهانی را دارند، از بازیکنان شاخص این منطقه محسوب می‌شوند. هر چهار بازیکن در گلزنی توانمند هستند. سامان قدوس ۲۴ ساله  نیز جزو هافبک‌ها به حساب می‌آید و می‌تواند به عنوان یک هافبک تهاجمی و حتی مهاجم بازی کند. قدوس دو بازی برای سوئد (محل تولدش) انجام داد اما در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت ملیت ایرانی را انتخاب کند.

جام جهانی می‌تواند یک ویترین برای علیرضا جهانبخش باشد که یکی از برترین گلزنان لیگ یک هلند با پیراهن آلکمار است. سردار آزمون بازیکن سرشناسی است که در روسیه پا به توپ است و در پنج سال اخیر در این کشور بازی کرد. او در حال‌ حاضر مهاجم روبین کازان محسوب می‌شود. کریم انصاری فرد و مهدی طارمی از دیگران مهاجمان ایران هستند که می‌توانند در خط حمله بازی کنند.

تیم‌ ‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ در مسکو مستقر خواهد بود و نخستین بازی‌اش را ۲۵ خرداد ماه برابر مراکش در سن پترزبورگ انجام خواهد داد. این تیم در ادامه‌ به مصاف ‌اسپانیا خواهد رفت و در آخرین بازی‌اش برابر پرتغال قرار خواهد گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pml8d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک اتفاق جالب قبل از جام جهانی