تاریخ انتشار: 1397/03/23 22:59
کد خبر: 144132

جام جهانی 2018| تورنمنت 48 تیمی؛ چگونه؟!

تصمیم فیفا برای اعطای میزبانی به سه کشور مکزیک، ایالات متحده آمریکا و کانادا، تصمیمی است که به برگزاری هر چه منظم‌تر جام جهانی 2026 که با 48 تیم برگزار خواهد شد؛ کمک شایانی خواهد کرد.
جام جهانی 2018| تورنمنت 48 تیمی؛ چگونه؟!

  تا این لحظه، 23 شهر برای میزبانی جام 2026 زیر نظر قرار گرفته‌اند که از این میان، 16 شهر در نهایت افتخار میزبانی مهمترین رویداد فوتبالی جهان را خواهند داشت. مکزیک و کانادا، با سه استادیوم به استقبال جام جهانی خواهند رفت و ایالات متحده، با 10 ورزشگاه این رقابت‌ها را میزبانی خواهد کرد.

 

تمامی بازی‌های جام‌جهانی از مرحله 1/8 نهایی به بعد، به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد، ورزشگاه مت‌لایف در شهر نیوجرسی آمریکا، میزبان دیدار فینال خواهد بود. مستندات فعلی نشان می‌دهند که در روز اول و افتتاحیه جام جهانی، سه مسابقه برگزار خواهد شد که این سه مسابقه، با حضور سه میزبان و در سه کشور مختلف برگزار خواهد شد تا شیوه برگزاری بازی‌های دوستانه، همچنان حفظ شود.

 

یکی از مزایای جام جهانی فعلی این است که ورزشگاه‌های میزبان این جام، از همین لحظه مشخص هستند و ساخته شده‌اند و شاید همین امر، یکی از عوامل مهم پیروزی این سه کشور بر مراکش است؛ چرا که مراکشی‌ها می‌بایست برای میزبانی جام جهانی، 9 ورزشگاه جدید را تاسیس می‌کردند.

 

 

تورنمت 48 تیمی؛ چگونه؟!

 

این 48 تیم حاضر در جام جهانی 2026، در 16 گروه سه تیمه حضور خواهند داشت. دو تیم اول هر گروه، به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و راهی 32 تیم مرحله بعدی خواهند شد. این سخن به این معناست که 16 تیم، پس از انجام تنها دو بازی راهی خانه خود خواهند شد و یکی از انتقادات به جام جهانی 48 تیمه نیز همین مسئله است. یکی دیگر از انتقادات مهم نسبت به جام جهانی 48 تیمه این است که اگر شما تیمی نباشید که در بازی اول دور گروهی به میدان می‌روید؛ دچار یک مشکل عجیب خواهید شد. در چنین شرایطی، تیم پیروز بازی اول می‌داند که تنها به یک امتیاز برای صعود نیاز دارد و با ترکیبی کاملا متفاوت و تدافعی به میدان خواهد رفت و از سوی دیگر، تیم بازنده آن دیدار در دیدار بعدی خود، چیزی برای از دست دادن ندارد و با تمام قوا حمله خواهد کرد و این اتفاقات، سبب ضربه خوردن تیمی می‌شود که در بازی اول گروه، حضور ندارد.

 

از سوی دیگر، موافقان تورنمنت 48 تیمی بر این باورند که در این حالت، نه تنها 16 تیم به بازی‌ها اضافه می‌شوند، بلکه طول این رقابت‌های جذاب نیز افزایش می‌یابد و بازی‌های بیشتری صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که پس از عبور از مرحله 48 تیمی و ورود به مرحله 32 تیمی، اوضاع و فرمت برگزاری جام جهانی به فرمت فعلی خود باز می‌گردد.

 

سهمیه و پلی‌آف؛ جریان چه خواهد بود؟!

 

48 تیمی شدن جام‌جهانی، اتفاقات جالبی را در شیوه سهمیه‌گیری تیم‌ها رقم خواهد زد و شاید مهمترین تغییر، حضور قطعی یک تیم از قاره اقیانوسیه در جام جهانی 2026 خواهد بود. با هم به بررسی سهمیه‌های هر قاره در جام جهانی 2026 می‌پردازیم:

 

1- آسیا: 8 تیم( تاکنون 4.5 سهمیه داشته است!)

2- آفریقا: 9 تیم( تاکنون 5 سهمیه داشته است.)

3-کونکاکاف( آمریکای شمالی و مرکزی): 6 تیم که 3 سهمیه به میزبان‌ها می‌رسد( تاکنون 3.5 سهمیه داشته است.)

4-آمریکای جنوبی: 6 سهمیه( تاکنون 4.5 سهمیه داشته است.)

5-اقیانوسیه: 1 تیم( تاکنون 0.5 سهمیه داشته است.)

6- اروپا: 16 سهمیه( تاکنون 13 سهمیه داشته است.)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3edd7v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابهام در رسیدن مهدی طارمی به بازی با مراکش + فیلم