تاریخ انتشار: 1397/04/03 18:46
کد خبر: 142075

کی روش: تنها یک گزینه مقابل پرتغال داریم / ما فلسفه خودمان را داریم

سرمربی تیم ملی دقایقی پیش در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار برابر پرتغال حضور پیدا کرد و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
کی روش: تنها یک گزینه مقابل پرتغال داریم /  ما فلسفه خودمان را داریم

 کارلوس کی روش که در نشست امروز نیز به همراه مسعود شجاعی پا به سالن نشست مطبوعاتی گذاشت درباره شرایط تیم ملی و حریف ایران یعنی پرتغال به صحبت پرداخت. 

او ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان آماده خلق شگفتی هستند گفت: ابتدا باید یک صحبت کوتاه شروع کنم و برای تیم ایران افتخاری است که اینجا حضور داشته باشد. با توجه به اینکه ما هنوز زنده هستیم با تمام انگیزه و تلاش خواهیم کرد تا به دور دوم برسیم. قبلا هم کفتیم که پرتغال یکی از نامزدها برای بردن جام جهانی یکی از محبوبترین ها برای این عنوان است. ما کاملا آماده هستیم برای این مسابقه و تجربه لازم را برابر مراکش و اسپانیا آموختیم و تنها یک گزینه مقابل پرتغال داریم.

سرمربی تیم ملی در صحبت های ابتدایی خود به نکته جالبی نیز اشاره کرد و درباره حمایت هواداران روسیه از ایران گفت: تشکر خودمان باید از طرفداران روس اعلام کنم. خیلی جالب بود که ما مقابل این دوتیم احساس کردیم در خانه خودمان هستیم. طرفداران روس خیلی مهربان با ما برخورد کردند و می‌خواهیم از آنها تشکر کنم.

دومین سوال از سرمربی تیم ملی از شبکه اسپور تی وی پرتغال پرسیده شد. خبرنگار این شبکه از کی روش پرسید با توجه به تجربه‌ای که دارید آیا در بازی با پرتغال به صورت هجومی به میدان می روید یا ترجیح می دهید بازی تدافعی به نمایش بگذارید؟ او در سوال خود از تعبیر عجیبی استفاده کرد و عنوان آیا بازیکنان خود را به صورت درنده خویی به زمین خواهید فرستاد یا خیر!!!

سرمربی تیم ملی نیز در این باره پاسخ داد: من فکر می کنم این خیلی سخت است چرا که فرناندو حیوانات زیادی دارد و آنها می توانند به سختی گاز بگیرند. ما فلسفه خودمان را داریم که از سه حرف آر شروع می شود. ما واقع بین هستیم، ما احترام خواهیم گذاشت و همانطور که گفتم پرتغال فقط یک نامزد نیست و  دنیا آن را محبوب می داند. 

او ادامه داد: رومانتیسیزم دیگر آر ماست به زبان پرتغالی. به این خاطر این لغت را استفاده می کنم که رهبر تیم ما خود تیم است. درباره بازی پرتغال من نیازی نیست که تعریفی کنم و ما فقط باید بهتر باشیم. ما خوب عمل کردیم مقابل مراکش و برابر اسپانیا می توانستیم بهتر عمل کنیم ولی نتیجه آن چه که شایسته ما بود اتفاق نیفتاد. ما اینجا نیامدیم که به عنوان بازنده خوب برویم و آمدیم تا با احترام و افتخار کار کنیم و لازم است به بهترین نحو عمل کنیم.

 

سوال دیگر از مرد پرتغالی فوتبال ایران درباره موضوع ویدیو چک علیه تیم ایران و گلی که مردود شد و داوری دیدار با پرتغال بود. کی روش گفت: همیشه مربیان درباره داور صحبت می کنند و فقط در موارد خاص است که شاید حق با آنها باشد. در اینجا من از کشورم حرف بزنم. ما در پرتغال برج های عظمی داریم و وقتی که صحبت می شود انگار این برج ها روی سر ما فرود می آید. من نباید درباره داوری حرف بزنم. بازی فوتبال به مردم تعلق دارد و بهتر است برخی پشت پرده درباره بازی تصمیم بگیرند. در بازی همه چیز باید مشخص باشد! در ۲۰۱۴ مقابل آرژانتین ما می دانستیم که انسان اشتباه می کند و شکست می خورد. 

او ادامه داد: سیستم ویدیو چک آمد تا این اشتباهات مرگبار را کاهش دهد. نباید اکنون دوباره همان اشتباهات را تکرار و توجیه کرد. اگر لازم است که موضوعی را نسبت به داور دارید باید به فیفا نامه بزنید. ما فردا بازی داریم و نیاز داریم که بدانیم چه کسی برای ما سوت می زند.

کی روش ادامه داد: مثل این است که از یک خانم درباره بارداری اش سوال کنید اما او در پاسخ بگوید کمی حامله هستم و کمی هم حامله نیستم! این نیاز به اتفاق روشنی دارد و مشخص است. ما باید بدانیم چه کسی داوری می کند و این خواسته ماست. سیستم داوری و ویدیو چک هم مشخص است و مردم حق دارند که قواعدبازی را بدانند و اینکه مقابل پرتغال یا صربستان و آلمان باشد و وقتی اشتباه برای ما شکب بگیرد ما باید برنامه خودمان را دنبال کنیم و شنا کنیم به جلو برویم و خودمان را نجات دهیم.

 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: اینجا مطبوعات پرتغال حاضر هستند و من نمی توانم جواب بدهم و آنها استفاده می کنند. اگر دیدار برابر مراکش و اسپانیا سخت بود بازی پرتغال سخت تر است. ما اینجا نیامدیم تا به سادگی خداحافظی کنیم. در رویای بازیکنان من نبود که اینجا با کریس روبرو شوند و اکنون با انگیزه زیادی لحظه شماری می کنند. ما یک تیم داریم و برای یک رویا خواهیم جنگید. آنها همه چیز‌را دارند تا ببرند اما ما بدون هر چیزی خواهیم جنگید. این گروه سختی بود و برخی در کشور من می گویند که مراکش بازی خوبی مقابل پرتغال به انجام رساند. در دور اول بردها و شکست ها و تساوی را دارید و ما در برخی بازی ها فرار از شکست را داریم.

کی روش درباره روز آینده و دیدار پایانی مرحله گروهی برای تیم ملی ایران گفت: فردا روز بسیار خاصی است و دنیا خواهد دید که دو تیم چطور بازی خواهند کرد. سبز و قرمز مقابل هم قرار خواهند گرفت و تنها تفاوت این دو تیم روی سکوها خواهد بود که باید دید قرمزها بیشتر خواهند بود تا سبزها، اما هر دو تلاش خواهند کرد در زمین بهترین باشند. 

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: فردا در پرتغال دوستان زیادی هستند که به این بازی توجه خواهند کرد. یک مثال به زبان پرتغالی خواهیم زد که دوستان دوست هستند اما فوتبال چیز دیگری است. ما باید صداقت داشته باشیم و تلاش کنیم تا برنده شویم و این فوتبال برای مردم و شادی و لذت آنهاست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4875nk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاعی: این بازی ها با دیدارهای باشگاهی فرق می کند