تاریخ انتشار: 1397/04/04 11:23
لمپارد: انگلستان می‌تواند جام را فتح کند
کد خبر: 141959

خوش بینی ستاره‌ی سابق سه‌شیرها برای فتح جام جهانی

سه‌شیرها جام جهانی روسیه را درحالی آغاز کردند که کمتر کسی از این تیم جوان که برای آینده در حال ساخته و پرداخته شدن است انتظاری داشت. ولی حالا افکارعمومی به سرعت در حال تغییر نظر دادن است.
 خوش بینی ستاره‌ی سابق سه‌شیرها برای فتح جام جهانی

 فرانک لمپارد، اسطوره‌ی سابق چلسی و تیم ملی انگلیس و سرمربی حال حاضر دربی‌کانتی گفته به اعتقاد او انگلیس می‌تواند از روسیه با جام طلایی به خانه بازگردد.

در آستانه‌ی جام جهانی و درحالیکه تیم ملی انگلیس خود را برای سفر به روسیه آماده می‌کرد، انگلیسی‌ها سعی می‌کردند بار انتظارات از سه‌شیرها را کاهش دهند، به خصوص با توجه به این واقعیت تاریخی که انگلیسی‌ها در تورنمنت‌های بزرگ همیشه نتیجه‌ای بدتر از آنچه تصور می‌رفت به دست آورده بودند.

 

با وجود موفقیت و درخشش انگلیسی‌ها در رقابتهای انتخابی، عده‌ی زیادی معتقد بودند شاگردان ساوت‌گیت، خسته‌کننده بازی می‌کنند و همین باعث شده بود اکثر کارشناسان و فوتبالدوستان به موفقیت سه‌شیرها در جام جهانی روسیه به دیده‌ی شک و تردید نگاه کنند.

اما ساوت‌گیت کمی پیش از آغاز تورنمنت تصمیم گرفت از آرایشی هجومی‌تر استفاده کند و سیستم هیجان‌انگیز 3-5-2 که از سوی او در تیم ملی انگلیس به کار گرفته شد با ارائه‌ی فوتبالی روان‌تر، هواداران را بلافاصله به تیم ملی‌شان امیدوار کرد.

 

حالا که انگلیس موفق شده پاناما را 6-1 در هم بشکند، همان هواداران با لمپارد کاملاً موافقند و کم کم به این باور می‌رسند که بزرگترین جام فوتبال دنیا می‌تواند به انگلیس آورده شود.

 

لمپارد در مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی می‌گوید " به اعتقاد من می‌توانیم قهرمان شویم. بله، شک ندارم که می‌توانیم. متوجه نمی‌شوم چرا بعضی‌ها اینقدر با نگاه منفی به تیم ملی نگاه می‌کنند و می‌گویند نه، باید تلاش کنیم به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی برسیم. حرف من بلندپروازی بی‌دلیل نیست. تیم ملی با عملکرد خود نشان داده که حق با من است. به استعدادهای تیم ملی نگاه کنید که چطور فوتبال بازی می‌کنند. چرا باید خودمان، تیم ملی‌مان را کوچک کنیم؟ بله، شکی نیست که بازیکن‌ها در هر بازی روی همان بازی و هر روز، روی همان روز تمرکز می‌کنند. حضور در تورنمنت‌ها این را می‌طلبد و تیم ملی ما همین کار را خواهد کرد. ولی ما که از بیرون تیم ملی را نگاه می‌کنیم می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این تیم ملی می‌تواند موفق شود. ما در سالهای گذشته، مشکلات بسیار زیادی داشتیم که به مرور آنها را تحلیل و تجزیه کرده‌ایم. مشکلات گذشته‌ی تیم ملی باعث شده بود سه‌شیرها هدف بحث و جدل‌های زیادی باشند ولی حالا به نظر می‌رسد اوضاع فرق کرده. همه برای این تیم بهترین‌ها را می‌خواهیم. به نظر من بازی روان و سیستم عالی تیم ملی را به گرت‌ ساوت‌گیت مدیون هستیم و باید به او تبریک بگوییم. او در دو سال گذشته فلسفه‌ی تیم ملی و نحوه‌ی بازی تیم را تغییر داده. حالا وقتی توپ را در اختیار می‌گیریم، گزینه‌های به مراتب بیشتری در اختیار داریم چون دیگر با سیستم کلاسیک 4-4-2 که سالها با آن بازی می‌کردیم، خداحافظی کرده‌ایم. به همین دلیل است که در جریان یک تورنمنت بزرگ می‌توانیم در میانه‌ی زمین مالکیت توپ را بدست بگیریم و این کلید اصلی موفقیت است. تغییرات گرت‌ ساوت‌گیت باعث شده این بار به جای صحبت راجع به فلان موقعیت یا بهمان موقعیت، راجع به تیم صحبت کنیم ".

انگلستان که از گروه خود صعود کرده به مرحله‌ی دوم جام جهانی رسیده در دیدار بعدی خود روز پنج‌شنبه به مصاف بلژیک خواهد رفت. دیداری که مشخص خواهد کرد کدام یک از این دو تیم صدرنشین گروه G خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kkgkd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مقابل دروازه‌ی حریفان زهردارتر باشید!