تاریخ انتشار: 1397/04/09 19:59
کد خبر: 140997

پایان بازی فرانسه- آرژانتین/ صعود شاگردان دشان و پایان رویای مسی

تیم ملی فرانسه با گذر از سد نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی به عنوان اولین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ شد.
پایان بازی فرانسه- آرژانتین/ صعود شاگردان دشان و پایان رویای مسی

مرحله حذفی جام جهانی 2018 با نبرد تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین از ساعت 18:30 امروز (شنبه - به وقت تهران) با قضاوت علیرضا فغانی، داور شایسته کشورمان در ورزشگاه کازان آغاز شد، دیداری که در نهایت به برتری 4 بر 3 فرانسه، حذف تلخ لیونل مسی و آرژانتین و راهیابی خروس‌ها به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها انجامید.

نیمه اول

بازی از همان ابتدا با برتری فرانسه شروع شد و این تیم مزد بازی خوب خودش را با خطای منجر به پنالتی روی امباپه گرفت. دو دقیقه پس از اعلام پنالتی، گریزمان در دقیقه 13 گل برتری فرانسه را در خلاف جهت حرکت آرمانی، سنگربان رقیب به ثمر رساند.

در ادامه باز هم فرانسه به لطف سرعت امباپه و پوگبا در قلب دفاع آرژانتین خطرساز شد، اما به گل نرسید. در سوی مقابل لیونل مسی مانند تیمش در بیشتر دقایق سردرگم نشان می‌داد، اما در نهایت پاس بانگا با شوت دیدنی دی‌ماریا به گل تساوی آرژانتین در دقیقه 41 تبدیل شد. 

براساس این گزارش، در دقایق پایانی نیمه نخست اخطار فغانی، ماسکرانوی آرژانتینی را از بازی بعدی محروم کرد و این نیمه با تساوی یک - یک به پایان رسید.

 نیمه دوم

در 45 دقیقه دوم شاهد یکی از جذاب‌ترین فوتبال‌های سال‌های اخیر بودیم. ابتدا ضربه مسی با دخالت مرکادو در دقیقه 48 به گل دوم آرژانتین تبدیل شد، اما طوفان فرانسه، تیم آمریکای جنوبی و دفاع ضعیفش را ویران کرد.

ابتدا پاوارد در دقیقه 57 با یک شوت زیبا و در ادامه امباپه در دقایق 64 و 68 برتری 4 بر 2 فرانسه را رقم زدند. البته این پایان کار نبود و سرخیو آگروی تعویضی در دقیقه 3+90 اختلاف دو تیم را به یک گل کاهش داد و بر اسکوربورد ورزشگاه برتری 4 بر 3 شاگردان دشان نقش بست.

در شبی که فغانی قضاوت متعادلی داشت، تالیافیگو، بانگا، روخو  از آرژانتین اخطار گرفتند و متویدی از فرانسه هم با دریافت کارت زرد بازی بعدی را از دست داد. در نهایت فرانسه با برتری 4 بر 3 در اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی منتظر برنده بازی امشب پرتغال و اروگوئه خواهد ماند.

گفتنی است از جام‌جهانی 1986 تا به حال، این بازی پرگل‌ترین رقابت مرحله یک‌ هشتم نهایی جام جهانی بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365omy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پایان نیمه اول/ تساوی فرانسه و آرژانتین