تاریخ انتشار: 1397/04/10 13:15
کد خبر: 140916

سرعت ویران کننده امباپه و پایان رویاهای مسی

دیدار تیم های آرژانتین و فرانسه در نهایت با حذف یاران مسی به پایان رسید .
سرعت ویران کننده امباپه و پایان رویاهای مسی

امین یزدانی؛ دوتیم فرانسه و آرژانتین که هر دو سابقه قهرمانی دراین رقابت ها را یدک می کشند، درحالی نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را آغاز کردند که هر دو تیم شرایط متفاوتی را جهت صعود به این مرحله طی کرده بودند.

دشام با مدل ۱-۳-۲-۴ وبا ترکیب همیشگی اش گام به بازی گذاشت،درحالی که سمپائولی از ابتدای رقابت ها هنوز به ترکیب اصلی اش نرسیده بود.او در چند بازی دائما مدل بازی و ترکیب تیمش را تغییر می داد و نوعی سردرگمی وآشفتگی در تفکرات این مربی بیقرار و دائما آشفته، دیده می شد.

سمپائولی برای اولین بار دراین رقابت ها و در بازی مقابل خروس ها ازمدل ۳-۳-۴ استفاده کرد واز مسی بعنوان شماره ۹ کاذب استفاده می کرد.آرژانتین برخلاف فرانسه که ازخط میانی فوق العاده ای برخوردار بود، در این خط نتوانست مسی را به خوبی تغذیه کند و هنگامی که لیونل برای ایجاد حفره درخط دفاعی فرانسه به کناره ها و میانه زمین متمایل می شد،بازیکنی درترکیب آلبی سلسته نبود که به عمق دفاع فرانسه بزند وازاین خلا استفاده کند.

فرانسه به خوبی بازی را شروع کرد و با میدان داری کانته و پوگبا و متویدی و سرعت ویران کننده امباپه و تحرک وفضاسازی ها دائمی گریزمان ،بارها خط دفاعی آرژانتین را به چالش کشیدند،عمده حملات فرانسوی ها ازکناره ها پی ریزی می شد، جایی که آرژانتینی ها هرگز بر شاگردان دشام برتری عددی نداشتند تا اینکه فرانسوی ها در یک ضدحمله بی نقص و فرار بی نظیر امباپه ،روخو را ناچار کرد که او را در محوطه جریمه سرنگون کند و فغانی با سوت خود نقطه پنالتی را نشان داد تا گریزمان گل اول فرانسه را به ثمر برساند.

پس ازآن آرژانتینی ها برای تلافی به دروازه فرانسه حمله کردند تا اینکه از یک شروع مجدد و برنامه ای حساب شده، دی ماریا ازپشت محوطه با شوتی سرکش دروازه لوریس را روی پاشنه چرخاند وگل تساوی بخش آلبی سلسته به ثمر رسید تا دو تیم نیمه اول را ۱-۱ راهی رختکن شوند.

نکته مهم‌ وکلیدی دربه ثمر رسیدن گل دی ماریا ،حرکت بدون توپ بازیکنان تیم آرژانتین بود که باعث شدند کانته که باید جلوی مدافعین قرار بگیرد به کناره رانده شود تا فضا برای شوتزنی دی ماریا فراهم شود و گل تساوی بخش آرژانتین بدین ترتیب حاصل شد،البته حرکت به سمت راست مسی نیز دراین گل بی تاثیر نبود.

نیمه دوم زمانی شروع شد که مجددا از روی شروع مجدد دریک رفت وبرگشت، توپ به مسی رسید وشوت او درحالی که می رفت که در دستان لوریس قرار گیرد،با اثرگذاری مرکادو مدافع پیش تاخته آرژانتین، تغییر مسیر داد تا گل دوم شاگردان سمپائولی رقم بخورد.پس از آن دشام تغییر تاکتیک داد و حملات خود را ازسمت چپ تیمش جایی که لوکاس هرناندز حضور داشت، طراحی وسازماندهی کرد.دریک حمله سازماندهی شده ،پاس عالی متویدی به لوکاس هرناندز رسید و سانتر درحال حرکت این مدافع چپ از همه عبور کرد تا توپ به پاوارد دیگر مدافع کناری فرانسه رسید تا با شوتی سرضرب و کات دار، یکی از زیباترین گلهای جام رابه ثمر برساند و بدین ترتیب فرانسه به گل تساوی رسید.

پس ازآن فرانسه بربازی مسلط شد ومجددا شاگردان دشام با پاس پوگبا و فرار عالی هرناندز و سانتر این مدافع رونده سمت چپ، در یک رفت وبرگشت امباپه با یک استارت دو الی سه متری دفاع متزلزل آرژانتین را درمحوطه جریمه جا گذاشت و با پای چپ وغیر تخصصی اش، آرمانی دروازه بان نگون بخت وضعیف آرژانتین را برای بارسوم  به زانو درآورد، تا فرانسه مجددا از آرژانتین پیشی بگیرد.

مسی ویارانش که ازیک بازیکن طراح و بازیساز ،رنج می بردند،زیرا اور بانگا هرگز نتوانست چنین وظیفه ای را بدرستی انجام دهد،حملات احساسی خود را بی محابا روی دروازه فرانسوی ها انجام می دادند تا این که در یک ضدحمله مدرن وغیرمستقیم که ازلوریس شروع شد، با ۵ پاس روی زمین که از خط طولی میانه زمین ،طراحی شده بود با پاس آخر ژیرو ،امباپه با ضربه ای دقیق ، برای چهارمین بار دروازه آرژانتین را فرو ریخت تا رویاهای مسی را برای همیشه درکسب جام‌جهانی برباد دهد.

پس ازآن فرانسوی ها بیشتر سعی در اداره و‌کنترل بازی داشتند و بازیکنان عصبی آرژانتین  نیز در اجرای این برنامه به کمک خروس ها آمدند. ورود آگوئرو ازسوی سمپائولی دیر انجام شد ودر دقایق تلف شد،این بازیکن روی پاس زیبای مسی ،سومین گل آرژانتین را بثمر رساند،اما این گل نتوانست ،از حذف آلبی سلسته جلوگیری کند تا مسی ویارانش وداعی تلخ با جام داشته باشند.

s2IQUUegUwOU

عوامل متعددی در حذف آرژانتین از رقابت های جام جهانی روسیه دخیل بودند که مهمترین آنها،نداشتن استراتژی مشخص ،اختلافات درونی تیم ،عدم شناخت مدل بازی و ترکیب اصلی تیم،مسن بودن تیم ،خستگی برخی از بازیکنان و عدم ریکاوری مناسب که ناشی از  اختلافات درونی تیم بود که باعث شده بود حتی بازیکنان‌از نظر روانی وذهنی آماده بازی های بزرگ نباشند،

دخالت برخی بازیکنان در مسائل فنی،دو دستگی ها و عدم دعوت از چند بازیکن طراز اول به دلایل مختلف.ضعف مفرط در درون دروازه و... تا همین علل سبب حذف آلبی سلسته از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشند.

امادرآن سوی میدان، دشام مدتها بود که استراتژی ،مدل بازی و ترکیب تیمش را شناخته بود و می دانست که از هر بازی،چه می خواهد. او در بازی تشریفاتی مقابل دانمارک به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود و بازیکنانش از آمادگی جسمانی و روانی خوبی برخوردار بودند ،درحالی که سمپائولی درآخرین بازی مرحله گروهی برابر نیجریه،با استرس فراوان و بخت واقبال توانست جواز صعود به مرحله یک هشتم را بگیرد و رختکن آنها با حواشی بسیاری دست وپنچه نرم می کرد.

درنهایت فرانسه ،مزد بازی با برنامه و حساب شده خود را گرفت ،تا فارغ البال راهی مرحله حساس یک‌چهارم نهایی شود وخود را آماده بازی مقابل برنده پرتغال و اروگوئه کند و از سویی مسی ویارانش با دستی خالی روانه خانه شوندکه مهمترین خبرهای آن می تواند ،خداحافظی مسی و اخراج سمپائولی از تیم ملی آرژانتین را درپی داشته باشد.

این دیدار ،یکی ازجذابترین بازی های جام‌جهانی روسیه تا بدین جای کار بوده است.ازطرفی دیگر، قضاوت عالی فغانی ،سخندان ومنصوری مایه مباهات و افتخار هر ایرانی درجای جای گیتی بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pm6va

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونالدو و مسی سوژه کارتون بلیچر ریپورت شدند+عکس