تاریخ انتشار: 1397/04/14 22:51
کد خبر: 140201

نگاهی گذرا به بازی های یک هشتم نهایی روسیه۲۰۱۸ + آمار وارقام

نگاهی خواهیم داشتم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ و ۸ بازی برگزار شده.
نگاهی گذرا به بازی های یک هشتم نهایی روسیه۲۰۱۸ + آمار وارقام

امین یزدانی؛ ۸ دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درحالی به پایان خط رسید که یکی دو نتیجه غیرقابل پیش بینی رقم خورد.اولین بازی این مرحله را دوتیم مدعی فرانسه وآرژانتین باسوت فغانی داور خوب کشورمان آغاز شد.

فرانسه- آرژانتین

این بازی بی شک یکی بهترین دیدار این دوره تا بدین جای کار بود‌.سرعت بالای بازی و میل به پیروزی درنزد دوتیم موج می زد،اما خط میانی فرانسه توانست بازیکنان خط استراتژیک میانی آرژانتین را بخوبی از کار بیندازند وارتباط آنها را با مسی که بعنوان نوک کاذب بازی می کرد را قطع کنند و ازطرفی کانته نیز ماموریت داشت که علاوه بر دفاع منطقه ای ،فضای اطراف مسی را تنگ کند، به خوبی ماموریتش را انجام دهد.

فرانسه اروگوئه جام جهانی

دراین بازی، فرانسوی ها با استفاده ازضد حملات مهلک و سرعت شگفت انگیز امباپه دریک بازی زیبا،جذاب و دیدنی،۳-۴ آلبی سلسته را شکست داده تا مسی و یارانش را خیلی زود و با دستانی خالی روانه دیارشان کنند.فرانسه دراین بازی ازسرعت تیمی فوق العاده ای برخوردار بود.

 

پرتغال- اروگوپه

دومین دیدار این مرحله را دوتیم پرتغال و اروگوئه برگزار کردند که خط دفاعی مقتدر ومستحکم اروگوئه به رهبری گودین، و ضد حملات ویران کننده آنها  که از طریق طراح قهاری بنام بنتانکور اجرا می شد و زوج رویایی سوارز و کاوانی در خط حمله و ایده های غیرقابل پیش بینی مربی بزرگی بنام تابارز،درهمان ۹۰ دقیقه ،نسخه رونالدو و شاگردان سانتوز را نیر سریعا پیچاندند،تا قهرمان اروپا و دومین ستاره بزرگ جهان با شکست۲-۱ ،راهی کشورشان شوند.

 

اسپانیا- روسیه

در بازی سوم،  شگفتی را روس ها با حذف اسپانیا، یکی ازمدعی کسب جام جهانی رقم زدند.آنها پس از به ثمر رسیدن گل تساوی بخش خود در اواخر نیمه اول،تا پایان ۱۲۰دقیقه با استفاده ازمدل تمام دفاعی ۱-۴-۵ ویک بازی بسته،فشرده و چندلایه هیچگونه فرصتی را به ماتادورها ندادند.اسپانیا نیز با بازی مالکانه بدون خلق موقعیت،درضیافت پنالتی ها ازگردونه رقابت ها ،کنار رفتند،تا روسیه ،پس ازجام جهانی ۱۹۷۰مکزیک،برای نخستین بار، راهی یک چهارم شوند.

 

کرواسی- دانمارک

کرواسی و دانمارک چهارمین بازی این مرحله را مقابل هم برگزار کردند،این بازی درنیمه اول، چنگی به دل نزد،به ویژه ازسوی کروات ها که دربازی های گروهی فوق العاده عمل کرده بودند‌وهمه انتظار یک دیدار جذابی را می کشیدند.

وایکینگ ها با پرس و دوندگی وبازی فیزیکی، بخوبی خط کلیدی وخلاق کراوسی را از بازی خارج کردند،واولین گل بازی را نیز  بثمر رساندند،اما در ادامه،این  مانژوکیچ بود که بازی را به تساوی کشاند.ودر ادامه بازی بیشتر در میانه زمین دنبال شد.مودریچ می توانست در واپسین لحظات دیدار از نقطه پنالتی بازی را بسود تیمش ،تمام کند،اما واکنش عالی اشمایکل باعث شد که بازی به وقت های اضافی کشیده شود.

در ضربات پنالتی کروات علیرغم درخشش اشمایکل ،توانستند بخوبی عمل کنند تا شاگردان دالیچ به مرحله یک چهارم صعود کنند.

 

برزیل- مکزیک

پنجمین دیدار مرحله یک هشتم را دو تیم برزیل یکی ازمدعیان جدی قهرمانی و مکزیک تیمی که با مغلوب کردن آلمان ،نگاه ها را بسوی خود جلب کرد،برگزار شد.مکزیکی ها در۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه اول، به شدت سلسائو را تحت فشار قرار دادند که فقط تجربه خط دفاعی و بازیکنان خط میانه برزیل و بی دقتی مهاجمین آنها سبب شد که برزیل ازدست آزتک ها فرار کنند.اما بازیکنان سرزمین سامبا، کم‌کم فشار اولیه آزتک نشینان را خنثی کردند و آنگاه این برزیلی ها بودند که بر توپ و میدان با استفاده تکنیک فردی و پاس های کوتاه و بازی تدریجی که بر اساس خلاقیت های فردی استوار است،بازی خود را برحریف مکزیکی خود دیکته و تحمیل کردند که اگر هنرنمایی اوچوا دروازبان مکزیکی ها نبود،برزیل نیمه اول را با پیروزی راهی رختکن‌میشد.

KSe4gp60gOxO

درنیمه دوم برزیل حاکم زمین بود که با هنرنمایی ویلیان،کوتینیو و نیمار ودفاعی مستحکم و منسجم تیم تیته ،دو بار دروازه مکزیک، توسط نیمار و فرمینو بازشد،تا برزیل فارغ البال راهی مرحله یک‌چهارم‌شود.شکل بازی برزیل درمقابل صربستان و مکزیک، این بارقه امید را دربین هواداران این تیم بوجود آورد که می توانند روی این تیم برای قهرمانی ،حساب باز کنند.

 

بلژیک- ژاپن

بازی بلژیک وژاپن ششمین بازی این مرحله بود که با شجاعت وجسارت ژاپنی ها همراه بود،آنها بدون ترس ازنام وآوازه ی بازیکنان حریف ،با دوگل از تیم قدرتمند اروپایی وپرمهره بلژیک ،پیش افتادند.اما تعویض های طلایی مارتینز و عدم واکنش مناسب نیشینو سرمربی ژاپن درقبال این تعویض ها ،باعث شد که بلژیک های با استفاده از آوراژ قد و ارسال های بلند ازکناره ها،ناگهان ورق را برگردانند و ژاپنی ها دریک دیدار دراماتیک،بازی ۲-۰ برده را درپایان ۳-۲ به بلژیک واگذار کنند و با افتخار وسربلندی  روسیه را ترک کردند.

 

سوییس- سوئد

هفتمین بازی مرحله یک هشتم نهایی را دوتیم سوییس و سوئد انجام دادند.دراین بازی سوئد که ازسبک خاص شمال اروپا و اسکاندیناوی که متکی بر قدرت بالای جسمانی،دوندگی ،بازی درگیرانه وفیزیکی ،ارسال های بلند ازکناره ها و بازی مستقیم است،تیم منظم سوییس را که بیشتر متکی به کار تیمی است و حرکات شکیری و رودریگز ازدوسمت زمین پایه ریزی می شود را با بازی درخشان فورسبرگ ستاره بی بدیل خود، به سود شاگردان یانه آندرسون تمام شود.

واکنش شاگردان پتکوویچ برای برگشت به بازی با دوتعویض تهاجمی این مربی همراه بود،اما خط دفاعی و دفاع تیمی مستحکم وتنومند سوئد به رهبری گرانکویست ،تمامی حملات سویسی ها را ناکام گذاشت ،تا خود بعنوان هفتمین تیم ،روانه یک چهارم شوند.

 

انگلستان- کلمبیا

آخرین دیدار این مرحله را دوتیم انگلستان و کلمبیا برگزار کردند.این بازی ازحساسیت ویژه ای برخوردار بود،زیرا برنده این بازی، می تواند خود تا مراحل بالاتری بکشاند.نیمه نخست این بازی برخلاف تصورات وانتظارات همه ،زیبا وجذاب نبود و همه شاهد یک بازی سرد وکسل کننده و احتیاط آمیزی ازهردوطرف بازی ،بویژه کلمبیا بودند.اما انگلیسی ها نیمه دوم را خوب آغاز کردند و به سرعت صاحب ضربه پنالتی شدند و هری کین طبق معمول آن را تبدیل به گل کرد تا بازی رنگ وبوی جدیدی به خود بگیرد.

انگلیس کلمبیا جام جهانی

انگلیسی ها پس ازگلزنی بیشتر سعی دراداره وکنترل بازی داشتند وبا برتری عددی میانه زمین را ازآن خود کردند و کلیه راه های حمله ونفوذ کلمبیا را بستند. ورود اریک دایر بجای دله آلی کم فروغ ،نشان از حفظ نتیجه ازسوی ساوتگیت داشت. در ادامه پکرمن چند تعویض تهاجمی انجام داد وکمی انگلیسی را تحت فشار قرار دادند. تا سرانجام و طبق معمول این یری مینا بود که مجددا ناجی کلمبیا شد.زیرا این بازیکن بلند قامت از ضربه کرنر و در وقت های تلف شده ی بازی،باضربه سر گل تساوی را وارد دروازه بیکفورد کرد،تا بازی به وقت های اضافی کشیده شود که دو وقت اضافی نیز تغییری درنتیجه بازی نداشت،تا انگلیسی ها برخلاف سنت همیشگی ،این بار ازطریق ضربات پنالتی و ازمسیر کلمبیا ،راهی یک چهارم نهایی شود،تا دراین مرحله، حریف سوئد شود.

در پایان مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه، جمعا  ۱۴۵ گل وارد دروازه ها شده است که ازاین تعداد ،۵۹ گل آن از طریق ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده است .ضمنا دراین رقابت ها جدای از ضربات پنالتی برای تعیین نتیجه،تعداد۵ ضربه پنالتی نیز درحین بازی،ازدست رفت.هری کین با۶ گل زده،تاکنون بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بشمار می رود.

درمرحله گروهی این رقابت ها، ۱۲۱ گل وارد قفس توری تیم ها شده است که ۴۹گل آن از تاکتیک شروع مجددهای مختلف حاصل شد،حال آنکه درمرحله یک هشتم نهایی ،۲۴ گل وارد دروازه تیم ها شده بود که ازاین تعداد ۱۰ گل آن ،از طریق شروع مجددها بدست آمده است.امیدوارم درمرحله حساس و جذاب یک چهارم نهایی ،شاهد دیدارهای جذاب تری از ۸ تیم باقی مانده جام جهانی روسیه باشیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365697

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برای ما کریستیانو رونالدو بهترین است
فونته