تاریخ انتشار: 1397/04/16 11:55
اختصاصی فرتاک ورزشی
کد خبر: 139995

روسیه به دنبال سنت شکنی مقابل تیم های اروپایی / کرواسی امیدوار به آمار درخشان/سرخهای ایرانی طرفدار کرواسی

روسیه و کرواسی در حالی در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم میروند که براساس نظر سنجی های رسمی کرواسی با نمره ۱.۷۴ پیروز این بازی خواهد بود.
روسیه به دنبال سنت شکنی مقابل تیم های اروپایی / کرواسی امیدوار به آمار درخشان/سرخهای ایرانی طرفدار کرواسی

در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی روسیه در شهر سوچی به مصاف تیم ملی کرواسی می رود. ورزشگاه “فیشت” در این جام جهانی چند بازی خوبی دیده است و طرفداران روس امیدوارند که اخرین بازی این ورزشگاه در این جام جهانی با پیروزی تیم ملی روسیه به اتمام می رسد.

استانیسلاو چرچسوف سرمربی تیم ملی روسیه در نشست خبری پیش بازی:

“ما باید جلو برویم و نباید زود جشن بگیریم. مسابقات ادامه داردند و تیم های ملی که در ابتدا قوی به نظر می آمدند از این رقابت حذف شده اند. ما باید روی این بازی تمرکز داشته باشیم چون این مرحله پلی اف است و فرصت دوم نخواهیم داشت. امیدوارم که مهم ترین بازی ما در مراحل بعد برگزار خواهد شد”.

زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی نیز گفت:

“ارزش این بازی خیلی بالاست و پیروزی برای هر دو تیم خیلی مهم می باشد. ما در این جام چهار بازی داشته ایم و  در همه بازی ها رقیب های ما تکتیک مختلفی داشتند. روسیه هم بازی خاصی خواهد داشت. تیم ملیی که در مقابل اسپانیا پیروز می شود نمی تواند بازی بدی داشته باشد. اما ما در این دیدار باید با سبک خود بازی کنیم”.

هر دو تیم در یک هشتم نهایی بازی های سختی داشته اند. روسیه در مقابل اسپانیا بیشتر از نود دقیقه دفاع می کرد و کرواسی هم فقط با ضربات پنالتی در مقابل دانمارک پیروز شد.با این که کرواسی هم با ضربات پنالتی پیروز شد اما هر دو گل این بازی را در دقایق اول دیدار به ثمر رسانده بودند. بازیکنان زلاتکو دالیچ خوب بازی می کردند اما مجبور بودند تا ضربات پنالتی برسند.در این بازی معلوم می شود کدام از این دو تیم بعد از بازی قبلی توانسته خود آمده شود. روسیه برای این که بتواند در مقابل کرواسی موفق شود باید باز هم بکوشد در خط دفاعی مطنئن بازی کند.

در این بخش به نکات آماری جالب میپردازیم.

در  پنج جام جهانی اخیر میزبان تا نیم نهایی رسیده است.

کرواسی در این جام جهانی هشت گل به ثمر رسانده است. جالب است که تیم ملی کرواسی در دو جام جهانی پیشین خود در سال های 2006 و 2014 فقط شش گل زده بود.

 روسیه در دو دیدار اول خود 10 شوت به دوازه حریف زده بوداما در دو بازی بعدی فقط دو شوت شلیک کرده است.

تیم ملی کرواسی در دو مسابقه اول خود گلی نخورده بود و در دو بازی بعدی فقط یک باز اجازه داده که دروازه خود را باز کنند.

در بازی ها با تیم های ملی اروپای کرواسی فقط یک بار شکست خورده است (پروزی 5، مساوی 1)  اما روسیه برعکس هیچ وقت در مقابل تیم ملی اروپایی پیروز نشده است ( مساوی 1، شکست 3)

تیم ملی کرواسی 10گل از 12 گل آخر خود در نیم دوم بازی زده است.

تیم ملی کرواسی در ادوار جام جهانی دو بار با میزبان دیدار داشته و در هر دو بازی شکست خورده است. 

کرواسی ها در سال ۱۹۹۸ با نتیجه ۲ بر 1 در مقابل تیم ملی فرانسه، در سال 2014 1 بر 3 در مقابل تیم ملی برزیل ناکام مانده اند.

در انتها ترکیب های احتمالی تیم ها را مشاهده میکنید:

تیم ملی روسیه: ایگور آکینفیف، ماریو فیگیر فرناندس، ایلیا کوتپوف، سرگئی ایگناشویچ، فودور کودریاشف، رومن زوبنین، دالر کوژیائف، الکساندر صمدوف، الکساندر گولووین، دنیس چریشف، آرتم ژیوبا

تیم ملی کرواسی:دانیل سوباسیچ، شیمه ورسالیکو، دژان لوورن، دومایو ویدا، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزویچ، آنه ریبیچ، لوکا مودریچ، ایوان پریشیچ، ماریو مانژروکیچ

باید دید کدام تیم به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی صعود میکند ناگفته نماند براساس نظرهای داخلی در ایران بیش از ۶۵ درصد علاقه مند به صعود کرواسی به مرحله بعد هستند که عمدتا پرسپولیسی هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zmb9b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شیر پیشگو،نتیجه دیدار کرواسی و روسیه را پیش بینی کرد