تاریخ انتشار: 1397/04/18 08:14
کد خبر: 139724

لیگ برتر؛حاکم مطلق مرحله نیمه نهایی در جام جهانی2018

با رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام جهانی، ۴ تیم و ۹۱ بازیکن همچنان در روسیه حضور دارند.
لیگ برتر؛حاکم مطلق مرحله نیمه نهایی در جام جهانی2018

با رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام جهانی، ۴ تیم و ۹۱ بازیکن همچنان در روسیه حضور دارند. (ترکیب تیم کرواسی بعد از اخراج نیکولا کالینیچ از اردو به ۲۲ بازیکن تقلیل یافت) از بین بازیکنان حاضر در روسیه، ۴۰ بازیکن در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند.

نکته جالب در این باره آن است که هر ۴ تیم مرحله نیمه نهایی، بازیکنانی در ترکیب خود دارند که در انگلستان به بازی مشغول هستند. تمامی ۲۳ بازیکن ترکیب تیم ملی انگلیس در لیگ برتر حضور دارند. ۱۱ بازیکن تیم ملی بلژیک در این لیگ مشغول فعالیت هستند. تیم ملی فرانسه ۵ بازیکن حاضر در این لیگ دارند و دژان لوورن، تنها نماینده تیم ملی کرواسی در جزیره محسوب می‌شود. با حضور ۴۰ بازیکن، ۴۴ درصد از بازیکنان باقی مانده در جام جهانی در خدمت باشگاه های لیگ برتری هستند.

این در حالی است که لالیگا و لیگ ۱ فرانسه با ۱۲ بازیکن، سهمی ۱۳،۲ درصدی از نیمه نهایی جام جهانی دارند. بوندسلیگا با ۹ بازیکن، ۹،۹ درصد از بازیکنان حاضر در جام جهانی را در اختیار دارد و سری آ نیز با تنها ۶ نماینده، سهمی معادل ۶،۶ درصد در بین بازیکنان ۴ تیم نهایی جام دارد.

البته در این بین نکته حائز اهمیت، حذف زودهنگام اسپانیا و آلمان است که موجب افت شدید تعداد نمایندگان لالیگا و بوندسلیگا در مراحل پایانی جام شده است. ضمن آن که حضور ایتالیا در جام جهانی نیز می‌توانست موجب خودنمایی سری آ در میان ۵ لیگ معتبر اروپایی شود.

در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴، ۲۱ بازیکن در بوندسلیگا توپ می‌زدند تا لیگ آلمان دارای بیشترین نماینده در بین سایر لیگ ها باشد. لیگ برتر هم در آن مرحله از جام جهانی ۲۰۱۴، ۱۹ نماینده داشت و حالا در عرض ۴ سال، تعداد بازیکنان لیگ برتری حاضر در نیمه نهایی جام جهانی، افزایشی دو برابری داشته است.

سرمایه گذاری کلان در لیگ برتر و جایگزینی "بیگ فور" سابق با "بیگ سیکس" باعث شده بسیاری از بازیکنان قید حضور در تیم های معتبر سایر لیگ ها را بزنند و راهی لیگ برتر انگلستان شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45grpm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صیادمنش آماده برای رقابت با تیام