تاریخ انتشار: 1397/04/18 22:58
کد خبر: 139606

دیدار فرانسه-بلژیک؛دربی بزرگ!

رادیو فرانسه در گزارشی دیدار روز سه شنبه فرانسه و بلژیک به عنوان 'دربی بزرگ ' خواند و نوشت : این دو تیم تاکنون 73 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که کفه پیروزی برای بلژیکی‌ها سنگین‌تر است.
دیدار فرانسه-بلژیک؛دربی بزرگ!

تیم بلژیک توانسته در 30 بازی پیروز شود و فرانسه فقط به 24 پیروزی دست یافته است. 19 بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسید.

اولین رویارویی فرانسه و بلژیک در عالم فوتبال به سال 1904 باز می‌گردد که در یک مسابقه دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند و به نتیجه سه بر سه رضایت دادند.

آخرین دیدار این دو تیم نیز در سال 2015 در فرانسه انجام شد که بلژیکی‌ها در آن به پیروزی رسیدند.

 

**ششمین نیمه نهایی فرانسه

تیم ملی فرانسه امسال برای ششمین بار در تاریخ جام جهانی فوتبال، به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها راه یافته است و اولین بار در سال 1958 در شهر سولنای سوئد بود که با نتیجه 5 – 2 مغلوب برزیل شد.

دومین بار، سال 1982 بود که فرانسه در شهر سویل اسپانیا، مقابل تیم آلمان غربی مغلوب شد. از این دیدار به عنوان 'درام سویل' نام برده می‌شود.

سومین بازی نیمه نهایی جام جهانی برای تیم فوتبال فرانسه چهار سال بعد در مکزیک رقم خورد که باز هم فرانسه به تیم آلمان غربی باخت.

اما اولین برد فرانسه در این مرحله از جام جهانی، در سال 1998 زمانی که میزبان بازی‌های جام جهانی بود، اتفاق افتاد. در آن سال تیم فرانسه توانست با نتیجه 2 – 1 کرواسی را شکست دهد.

چهار سال بعد، در جام جهانی آلمان، بار دیگر فرانسه پیروز این مرحله بود و با یک گل از پرتغال عبور کرد.

 

*سایه اروگوئه‌

در حالی که بلژیکی‌ها، اروگوئه‌‌ای‌ها را از جام جهانی روسیه حذف کردند، برای بازی فرانسه و بلژیک یک داور اروگوئه‌ای انتخاب شده است.

این انتخاب فیفا گرچه غیرقانونی نیست، اما شگفتی هواداران بلژیک را برانگیخته است.

پادشاه بلژیک و همسرش روز سه‌شنبه برای تشویق تیم این کشور به سن پترزبورگ خواهند رفت. بلژیکی‌ها امیدوارند با شکست دادن فرانسه، راه را برای به دست آوردن اولین جام جهانی در تاریخ فوتبال خود همواره سازد.

 

*بخت فرانسوی‌ها برای پیروزی

با این حال شانس فرانسه برای پیروزی در این مسابقه کم نیست. به علاوه این که فرانسوی‌ها، برخلاف بلژیکی‌ها سابقه به دست آوردن جام جهانی را نیز دارند.

آنتوان گریزمان، مهاجم تیم فرانسه گفته که این تیم نسبت به جام ملت‌های اروپا در سال 2016، فشار کمتری را در جام جهانی حس می‌کند. در آن سال، در حالی که انتظارها از فرانسه بالا بود، اما این تیم در فینال مسابقات مقابل پرتغال شکست خورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b9epd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمام اطلاعات و آمار جذاب بلژیک فرانسه/جنگ تمام عیار شیاطین سرخ اروپا در مقابل خروس ها