تاریخ انتشار: 1396/08/14 13:03
کد خبر: 175099

بازیکن و باشگاه نظامی برای سربازی تصمیم‌گیرنده نیستند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بازیکن و باشگاه نظامی برای سربازی تصمیم‌گیرنده نیستند، ما تصمیم می‌گیریم.
بازیکن و باشگاه نظامی برای سربازی تصمیم‌گیرنده نیستند

سردار کمالی درباره شایعه جدید در مورد تیم‌های نظامی برای جذب بازیکن، وضعیت ورزشکاران مشمول قهرمان و .... صحبت کرد.

* بحثی مطرح شده مبنی بر اینکه از سال آینده تیم‌های نظامی نمی‌توانند بازیکن سرباز به خدمت بگیرند. چنین چیزی صحت دارد؟

این صحبت‌ها شایعه است. باشگاه‌های نیروهای مسلح می‌توانند بازیکن سرباز بگیرند.

* بحث سرباز قهرمان به کجا رسید؟

سرباز قهرمان در فدراسیون‌های ورزشی مانند هندبال، والیبال، کشتی و ... می‌توانند بنا بر تقاضای وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های خود مأمور شوند.

* فدراسیون فوتبال هم در این مجموعه قرار دارد؟

مشکلی ندارد، اما استفاده‌ای نشده است.

* اینکه گفته می‌شود با نظر سرمربی تیم ملی فوتبال، بازیکنانی که به آنها نیاز دارد، به عنوان نخبه معرفی شده و از سربازی معاف شوند، صحت دارد؟

چنین چیزی وجود ندارد. ورزشکارانی معاف می‌شوند که در المپیک جزو سه نفر اول، در مسابقات جهانی جزو دو نفر نخست باشند و در مسابقات آسیایی مدال طلا کسب کند.

* بحث بعدی، اظهارات بازیکنان فوتبال است که عنوان می‌کنند می‌خواهند از تیم خود جدا شده و به عنوان مثال راهی تراکتورسازی شوند.

این صحبت‌ها، فضای رسانه‌ای است. شنیده‌ام ورزشکاری گفته می‌خواهم به فلان تیم نظامی بروم. شاید بازیکن خودسر چنین حرفی زده باشد، در صورتی که تصمیم گیرنده او نیست.

* شاید باشگاه خواهان او، اقداماتی برای حضور بازیکن کرده است.

بله، ممکن است باشگاهی چنین کاری کند، اما تصمیم‌گیری در باشگاه صورت نمی‌گیرد. اینطور نیست که بازیکن و باشگاه با هم به توافق برسند و بازیکن هم سرباز آن تیم شود. تصمیم‌گیرنده ما هستیم.

* علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس گفته که می‌خواهد در نیم فصل دوم برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی راهی تراکتورسازی شود. چه واکنشی به صحبت‌های او دارید؟

چنین چیزی امکان ندارد. بازیکن برای اینکه بخواهد به تراکتورسازی برود، سپاه باید تقاضا کند و در صورتی که اعلام نیاز کرد، در چارچوب قانون بازیکن آنجا سرباز شود.

* با توجه به اینکه باشگاه تراکتورسازی در سال‌های اخیر بازیکنانی زیادی را به عنوان سرباز به خدمت گرفته، خود به خود شایعات زیادی در رابطه با این باشگاه بوجود می‌آید.

درست می‌گویید و قطعا تذکر داده می‌شود که این کارها را نکنید، اما برخی مواقع پیش آمده که باشگاه به ما اعلام کرده که بازیکن خودسر در رسانه‌ها چنین موضوعی را مطرح کرده است. خود باشگاه‌ها جذب فلان بازیکن را انکار کرده‌اند. بنابراین باز هم می‌گویم که تصمیم گیرنده در رابطه با مسئله بیرانوند برعهده بازیکن یا باشگاه نیست، برعهده ما خواهد بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48xnwk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سرباز پرسپولیس حق همراهی پرسپولیس در بازی‌های داخلی را ندارد