تاریخ انتشار: 1402/03/08 23:50
خیانت زناشویی|خیانت
کد خبر: 5357

چرا من باید به همسرم شک داشته باشم؟نشانه‌های خیانت مردان

قبل از اینکه خواهید هر نشانه‌ای از خیانت همسرتان را بررسی کنید، به این موضوع فکر کنید که چرا به او شک دارید؟
چرا من باید به همسرم شک داشته باشم؟نشانه‌های خیانت مردان

قبل از اینکه خواهید هر نشانه‌ای از خیانت همسرتان را بررسی کنید، به این موضوع فکر کنید که چرا به او شک دارید؟ همیشه ضرب المثل تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها درست از آب در نمی‌آید و برعکس گاهی بدون هیچ دلیلی ممکن است ما دستخوش بی اعتمادی به اطرافیانمان شویم. این مساله را قبل از هر چیز ابتدا در خودتان بررسی کنید. آیا شما همیشه در همه روابطتتان فارغ از اینکه نشانه‌ای از بی اعتمادی وجود داشته باشد یا خیر دچار شک و تردید می‌شوید؟ آیا سخت به دیگران اعتماد می‌کنید؟ آیا این بار چندم است که در یک رابطه دچار ابهام شده‌اید؟ اگر جواب این سوالات بله است ممکن است شما دچار تله بی اعتمادی باشید. پس مطمئن شوید این موضوع و شک و تردیدی که به سراغتان آمده ارتباطی به شخص شما ندارد و واقعا نشانه‌های هشداردهنده‌ای وجود دارد که باید جدی گرفته شوند.

رفتار شوهرتان عجیب شده است

احتمالاً همسرتان را مانند کف دست می‌شناسید و می‌دانید که هنگامی که شاد، عصبانی، مضطرب، خسته، بی‌حوصله و حتی گرسنه است، چطور رفتار می‌کند. یکی از نشانه‌های بارز خیانت مردان متاهل تغییر کردن رفتارشان است و رفتارهای معمول و قابل پیش‌بینی مرد خیانتکار ناگهان صد و هشتاد درجه عوض می‌شود. برای مثال مردی که هنگام تماشای فوتبال چشم از تلویزیون برنمی‌داشت تا یک لحظه از بازی را هم از دست ندهد، الان هنگام یک مسابقه مهم به اتاق دیگری می‌رود و در را هم می‌بندد. یا مردی که عاشق مهمانی دادن بود، دیگر نمی‌خواهد که مهمان به خانه‌اش بیاید. همچنین ممکن است متوجه تغییرات جزئی، مانند تغییر زمان و محل شارژ کردن تلفن، مدت زمان ماندن در سرویس بهداشتی و طولانی شدن زمان کار و رفت و برگشت به محل کار و خانه، بشوید. از آنجایی که رفتارهای معمول همسرتان را در موقعیت‌های گوناگون می‌شناسید و نکات دقیق و ظریفی را راجع به شخصیت او می‌دانید، هر رفتار خارج از قاعده‎ای می‌تواند زنگ خطری برای خیانت از طرف مرد باشد.

همسرتان بیشتر به ظاهرش اهمیت می‌دهد

تغییر رفتار یکی از علائم اصلی خیانت مردان است، اما تغییر ظاهری را باید نشانه بارزتر مردان خیانتکار قلمداد کرد. آیا شوهری که توجه چندانی به ظاهر خود نداشت، به یکباره عوض شده و بیش از حد به خود می‌رسد؟ آیا شوهرتان لباس مارک می‌خرد، ادکلن گران‌قیمت می‌زند و یا ورزش کردن و باشگاه رفتن را شروع کرده است؟ اگر همسرتان به تازگی بیش از حد به ظاهر خود می‌رسد، برای مثال موهایش را رنگ می‌کند، اسپری برنزه‌کننده می‌خرد، دندان‌هایش را سفید می‌کند و حتی جراحی پلاستیک انجام می‌دهد، این تغییر شخصیتی غیرمنتظره می‌تواند علامت گرم شدن سر شوهرتان در جای دیگری باشد. هرچند بعضی از این تغییرات در ابتدا مثبت به نظر می‌آید، اما اگر این توجه شدید به وضع ظاهری غیرمنتظره باشد و شوهرتان دلیل آن را توضیح نداده باشد، بهتر است به دلیل این تغییر رفتار مشکوک شوید.

خیانت

شوهرتان بیش از حد از شما تعریف می‌کند

شاید غیرمنطقی به نظر برسد، اما یکی از نشانه‌های خیانت مردان تعریف کردن بیش از حد از همسرشان است. شاید این توجه، تعریف و تحسین بی‌سابقه در وهله نخست باعث شود که احساس بهتری پیدا کنید، اما زیاده‌روی در تعریف علامت خطر است. واقعاً چرا همسرتان ناگهان این‌قدر مهربان شده و باران تعریف و ستایش را بر سرتان می‌ریزد؟ آیا همسرتان همیشه این‌قدر زبان‌باز بوده و از کوچکترین لطف‌هایتان قدردانی می‌کرده است؟ علت این تعریف‌ کردن بیش از حد می‌تواند این باشد که همسرتان می‌خواهد حواس شما را پرت کند تا به خیانت کردن او مشکوک نشوید. شوهران خیانتکار در مقابل خانواده و دوستان نیز از این تاکتیک استفاده می‌کنند تا هیچ کس بویی از ماجرای پشت پرده نبرد. به علاوه می‌توان گفت که این تغییر شخصیتی گاهی از احساس گناه نشأت می‌گیرد. براساس نتایج یک پژوهش قریب به ۶۶% مردان خیانتکار با حس گناه دست به گریبان‌اند. بنابراین شوهر جفاپیشه سعی می‌کند تا احساس بد خود درباره خیانتش را با تحسین و ستایش مداوم همسرش سرکوب کند. اگر همسرتان بتواند شما و دوستان‌تان را درباره بی‌عیب و نقص بودن خود قانع کند، می‌تواند خودش را نیز متقاعد کند که همسر بسیار خوبی است.

به نظر می‌آید که همسرتان از شما فاصله گرفته است

بالعکس نشانه دیگر خیانت این است که مرد از همسر خود و زندگی زناشویی فاصله می‌گیرد. آیا فکر می‌کنید که همسرتان دیگر توجهی به شما ندارد و شما را دائماً نادیده می‌گیرد؟ احتمالاً شما در گذشته‌ای نه چندان دور اولویت اول همسرتان بوده‌اید، او همواره با اشتیاق به شما گوش می‌داده، از شما حمایت می‌کرده و به هر کاری که انجام می‌داده‌اید و هر چیزی که می‌گفته‌اید، علاقه نشان می‌داده است. اما حالا به نظر می‌رسد که او کمترین توجهی به نیازها، خواسته‌ها و امیال شما ندارد. همچنین شوهرتان کاملاً به افراد، فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که روزی برایش مهم بوده است، بی‌علاقه و بی‌تفاوت شده است. تعجبی هم ندارد، چون مردان خیانتکار انرژی، توجه و تمرکز خود را معطوف سمت دیگری می‌کنند و دیگر انرژی و وقتی برای توجه کردن به رفاه و سلامت همسر خود و رخدادهای زندگی زناشویی ندارند. احتمالاً به تازگی حس می‌کنید که مجبورید هر حرف را چند بار تکرار کنید یا حس می‌کنید که حتی وقتی کنار هم هستید، همسرتان در جای دیگری سیر می‌کند. اگر فکر می‌کنید که همسرتان از شما فاصله گرفته است، بعید نیست که در حال خیانت کردن به شما باشد. اما هنوز نمی‌توانید با اطمینان بگویید این تغییر رفتار به دلیل خیانت او به شماست.

شوهرتان علاقه چندانی برای نزدیکی با شما ندارد

فاصله گرفتن می‌تواند هم عاطفی و هم جسمی باشد. اگر رابطه جنسی سالم و پرشورو شوقتان به خاطره‌ها پیوسته است، این سرد شدن می‌تواند علامت خیانت باشد. پژوهشگران متوجه شده‌اند، برخی مردانی که از یک رابطه زناشویی کامل و رضایت‌بخش برخوردار هستند، نیز به خیانت گرایش پیدا می‌کنند. با توجه به این نکته، اگر نزدیکی‌های مکرر و رضایت‌بخش‌تان دیگر آن حرارت سابق را ندارد، کمتر با هم رابطه دارید یا همسرتان بی‌توجه، شتابزده و بی‌علاقه عمل می‌کند، بهتر است موضوع را جدی بگیرید و به این فکر کنید که همسرتان دارد چیزی را مخفی می‌کند. گذشته از هر چیز از آنجایی که سر همسرتان جای دیگری گرم است، او دیگر میل، نیاز یا علاقه‌ای برای نزدیکی با شما ندارد. به علاوه مخفی‌کاری این رابطه نامشروع را برای او جذاب‌تر کرده است. بنابراین اگر رابطه‌تان به سردی گراییده است، احتمالاً او سعی دارد که دیگری را جایگزین شما کند.

خیانت

شوهرتان شما را متهم به خیانت می‌کند

شاید به نظرتان عجیب برسد، اما یکی از علائم رایج خیانت مردان این است که همسرشان را به خیانت کردن متهم می‌کنند. در واقع مشخص شده است که انسان‌ها عادت دارند تا متهم کنندگان خود را متهم به کاری کنند که خود مرتکب آن شده‌اند، این اتهام ناروا روشی برای منحرف کردن فکر دیگران و گناهکار جلوه دادن دیگری است. اگر شوهرتان مصر است که شما دارید به او خیانت می‌کنید یا اگر در برابر سوال‌های شما درباره خیانت، انگشت اتهام را به طرف شما نشانه می‌گیرد، به وفادار بودن همسرتان شک کنید. درهر حال اگر فردی شما را متهم به گناه نکرده بداند، شما هر کاری که در توان دارید، انجام می‌دهید تا این اتهام ناروا را با واقعیت‌های روشن رد کنید. از سوی دیگر اگر شما واقعاً گناهکار باشید، یک راه برای مبری کردن خود از این گناه و اجتناب از محکومیت این است که توپ را به زمین حریف بیاندازید و او را گناهکار اعلام کنید، هر چقدر هم که این کار احمقانه به نظر بیاید. بنابراین اگر در جواب سوالات شما، آیینه را مقابل‌تان می‌گیرد و شما را متهم به خیانت می‌کند، شاید خودش در خفا مرتکب گناه شده است.

شوهرتان به شما دروغ می‌گوید

دروغگویی مکرر یکی از مهم‌ترین علائم خیانت مردان است. مرد خائن باید ردپای خیانت خود را بپوشاند، بنابراین شروع به دروغ گفتن درباره افرادی که با آنها بوده، جاهایی که رفته، چیزهایی که خریده، افرادی که با آنها تماس می‌گیرد، ایمیل یا پیامک می‌فرستد و … می‌کند. در واقع زندگی مردان خیانتکار به یک دروغ بزرگ تبدیل می‌شود و مرد خائن داستان‌ها و اتفاقاتی را برای پوشاندن آثار گناه خود جعل می‌کند تا غیبت جسمی و روانی خود را توجیه کند. این داستان‌سازی و دروغگویی بی‌رویه چنان واقعیت را تحریف می‌کند که دیگر حقیقت قابل شناسایی نیست. البته نشانه‌های خاصی برای تشخیص حقیقت از دروغ وجود دارد، برای کشف حقیقت باید به نشانه‌های کلامی و غیرکلامی توجه کنید. برای مثال افرادی که دروغ می‌گویند، مانند آن که نمایشنامه‌ای را حفظ کرده باشند، کلمات خاصی را تکرار می‌کنند تا شاید سخن دروغ‌شان ملکه ذهن مخاطب شود. در هر حال در لحظه دروغ گفتن و بهانه آوردن سخت و پیچیده است، بنابراین افرادی که دروغ می‌گویند، کلمات و عبارات خاصی را مدام تکرار می‌کنند تا کار برایشان ساده شود.

از سوی دیگر زمانی که فردی دروغ می‌گوید، اطلاعات و جزئیات زائدی را در سخنان خود می‌گنجاند که گفتن آنها هیچ ضرورتی ندارد. فرد دروغگو این زیاده‌گویی را با هدف صادق، شفاف و باورپذیر به نظر رساندن خود انجام می‌دهد، اما واقعیت این است که این پرحرفی نتیجه عکس می‌دهد. اگر می‌خواهید دروغ را از راست تشخیص دهید، به جز حرف‌ها به شیوه بیان طرف مقابل نیز توجه کنید. افرادی که دروغ می‌گویند، دهان‌شان را در زمان حرف زدن می‌پوشانند یا مدام دست دور دهان‌شان می‌کشند، این کار علامت این است که دارند چیزیی را مخفی می‌کنند. همچنین دروغگوها بی‌قرارند، یک لحظه آرام نمی‌گیرند و حتی می‌لرزند؛ بنابراین به زبان بدن طرف مقابل و حرکات غیرعادی و عصبی او توجه کنید. همچنین این باور وجود دارد که چون دروغگوها می‌دانند که از راه راست منحرف شده‌اند، هنگام دروغ گفتن به سمت راست نگاه می‌کنند.

شوهرتان مدام با شما دعوا می‌کند

بسیاری از مردان خیانتکار دائماً به دنبال بهانه‌ای برای دعوا و جروبحث می‌گردند، این پدیده‌ی جنگ‌طلبی دلایل متعددی دارد. بسیاری از مردان خائن به دنبال روشی برای منحرف کردن حواس همسر خود می‌گردند تا همسرشان متوجه ماجراهای پشت پرده نشود. این جرو بحث‌های مداوم اجازه نمی‌دهد که همسر فریب خورده به موضوعات دیگر توجه کند و به خیانت مشکوک شود. تمیز نبودن سرویس بهداشتی، دارو گرفتن از داروخانه و بسیاری از کارهای ساده و کوچک روزمره آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند. به علاوه این پرخاشگری‌ها و بداخلاقی‌ها می‌تواند نشانه این باشد که شوهر دیگری علاقه‌ای به ادامه رابطه با زن خود ندارد. اگر همسرتان با شما بدرفتاری می‌کند، از همه چیز ایراد می‌گیرد و بداخلاق و زورگو شده، شاید و نه قطعا می‌خواهد خود را از این رابطه بیرون بکشد.

شوهرتان شما را به اسم دیگری صدا می‌کند

یکی از علائم شاخص خیانت مردان این است که همسرشان را با اسم دیگری صدا می‌کنند. این اشتباه که لغزش فرویدی گفته می‌شود، به حالتی گفته می‌شود که فرد افکار ناخودآگاه خود را با صدای بلند به زبان می‌آورد. برای مردانی که خیانت می‌کنند، طبیعی است که اسم نورچشمی جدیدشان مرتب، و حتی گاهی در زمان نامناسب از زبان‌شان خارج شود. پژوهش‌ها نشان داده است که محرک‌های تنش‌زای موقعیتی عامل لغزش فرویدی است، بنابراین زمانی که همسرتان نزدیک شما است و ذهن خودآگاهش مشغول، منحرف و عصبی است، ذهن ناخودآگاهش با این اشتباه لپی حقایق را برملا می‌کند. در این شرایط احتمال دارد، نام فردی که می‌خواهد رابطه‌اش با او پنهان بماند، ناخودآگاه از دهان‌اش خارج شود.

شوهرتان دائماً خیانت را محکوم و تقبیح می‌کند

مردان جفاپیشه خیانت را با هیجان شدیدی محکوم و تقبیح می‌کنند. این مفهوم در روانشناسی واکنش وارونه گفته می‌شود و حالتی است که فرد بیش از حد به مفهوم، باور یا تصوری بیش از حد توجه نشان می‌دهد که کاملاً با احساسات و افکار واقعی‌اش درباره آن موضوع تضاد دارد. سخنرانی‌های پرشور مردان خیانتکار در مذمت خیانت در واقع نوعی مکانیسم دفاعی و تاکتیک کنار آمدن با گناه خودشان است. واکنش وارونه به شوهر خائن کمک می‌کند تا تعارض درونی خود را مدیریت کند و با مخالفت آشکار با خیانت، دیگران را به درستکاری و وفادار بودن خود متقاعد کند. بنابراین اگر شوهرتان به تازگی از هر فرصتی برای سخنرانی علیه خیانت استفاده می‌کند، احتمال دارد که خود او به خیانت آلوده شده باشد.

خیانت

شوهرتان می‌خواهد حریم خصوصی خودش را داشته باشد

یکی از علائم معمول خیانت مردان این است که شوهران به یکباره به فضایی برای تنها ماندن نیاز پیدا می‌کنند. اگر شوهرتان به تازگی برای تلفن زدن به اتاق دیگری می‌رود، تاریخچه مرورگر را پاک می‌کند و پیامک‌ها و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را پاک می‌کند، احتمالاً در حال خیانت کردن به شما است. این مخفی‌کاری‌ها نقش مهمی در بی‌گناه جلوه دادن خود دارد. بسیاری از مردان خیانتکار دنیای خصوصی خودشان را با نام‌های کاربری محرمانه، آدرس‌های متفاوت ایمیل، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف، برنامه‌های مخفی و حتی تعطیلات، حساب بانکی و شماره تلفن جداگانه خلق می‌کنند. بنابراین اگر همسرتان بسیار بیشتر از قبل به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهد، احتمال خیانت کردن او وجود دارد. اما قبل از هر گونه واکنش مستقیم و تندی با مشاور خانواده در این مورد مشورت نمایید.

شوهرتان با دوستانی که سابقه خیانت دارند، رفت و آمد می‌کند

دوستان همسرتان آیینه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی، اولویت‌ها، علائق و تفریحات او هستند. هرچند نمی‌توانید دوستان همسرتان را برای او انتخاب کنید، اما جالب است بدانید که همسران خیانتکار معمولاً با مردانی خیانت‌پیشه نشست و برخاست دارند. در واقع پژوهش‌ها نشان داده است که تقریباً ۸۰% مردان خیانتکار دوست نزدیکی دارند که او نیز به گناه خیانت آلوده شده است. خیانت نقطه مشترک این مردان است و می‌توانند به راحتی درباره تجربیات هیجان‌انگیز خود با هم صحبت کنند، چنین مردانی دیدگاه و نظر مشابهی درباره خیانت دارند. به علاوه داشتن دوستان خیانتکار به مرد کمک می‌کند تا اعمال اشتباه خود را توجیه کند، با احساس گناه خود کنار بیاید و کار خود را به واسطه‌ی ارتباط با مردانی با تجربیات مشابه عادی تلقی کند.

مردتان باعث می‌شود که حس بدی داشته باشید

احساس دست‌پاچگی و بی‌قراری مردان خیانتکار به همسران‌شان نیز سرایت می‌کند. هرچند شوهر گناهکار هر کاری بتواند، انجام می‌دهد تا خیانت خود را مخفی کند، اما رفتار، اعمال و سخنان او شک، بی‌اعتمادی و اضطراب را در همسرش القاء می‌کند. به علاوه زنان مردان خیانتکار، حتی بدون آن که مدرکی داشته باشند، حس می‌کنند که چیزی سر جای خود نیست. این حس درونی وضعیتی است که فرد بدون داشتن مدرک دچار دل‌آشوبه می‌شود و حس می‌کند که مشکلی وجود دارد. زنانی که به آنان خیانت می‌شود، غالباً صرفاً از روی غریزه حس می‌کنند که اتفاق شومی در حال وقوع است. در واقع توانایی غریزی زنان برای خواندن افکار دیگران باعث می‌شود که این حس درونی در زنان قوی‌تر باشد. بنابراین اگر حس می‌کنید که شوهرتان در حال خیانت است، به غریزه و حس ششم خود اعتماد کنید و هرچه در توان دارید، برای برملا کردن حقیقت به کار گیرید.

  رابطه عاطفی همزمان با دو یا چند مرد (همزمان با چند نفر در ارتباطم)

توجه کنید صرفا این نشانه‌ها، خیانت شوهر را اثبات نمی‌کند بلکه زنگ خطری هستند که در صورت مشاهده حتما باید به آنها توجه ویژه کرد. بنابراین اگر بطور ناگهانی متوجه عجیب شدن رفتار شوهرتان شدید ویا او برخلاف گذشته زیاد از شما تعریف می‌کند، به ظاهرش می‌رسد، از شما فاصله میگیرد، تمایل به رابطه زناشویی ندارد، موبایلش را از شما مخفی می‌کند، دروغ می‌گوید، شما را با اسم دیگیری صدا می‌کند و یا حتی شما را متحمل به خیانت می‌کند بیشتر از قبل به زندگی مشترکتان توجه کنید و با او در مورد احساستان صحبت کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzw94

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نحوه برخورد درست با همسری که با همکارش رابطه دارد