تاریخ انتشار: 1395/06/03 14:01
بهزاد خداداد؛
کد خبر: 265800

عملکرد تکواندو در المپیک ضعیف بود/ مهماندوست مزدور نیست

مربی تکواندو گفت: مسئولان از انتقادهای سازنده استفاده نکردند
عملکرد تکواندو در المپیک ضعیف بود/ مهماندوست مزدور نیست

به گزارش سرویس ورزش های رزمی فرتاک ورزشی،بهزاد خداداد مربی و کارشناس کشور درباره عملکرد تیم ملی تکواندو در رقابت‌های المپیک ریو با خبرنگار برنا صحبت کرد.

وی با بیان اینکه زنگ خطر درباره ضعف عملکرد فدراسیون و کادر فنی را از چند سال گذشته به صدا در آورده بودم اما کسی این مباحث را جدی نگرفت، اظهار داشت: پولادگر چندین و چند سال است که در فدراسیون حضور دارد و اهالی تکواندو نظرات خود را برای پیشرفت در میادین مختلف ارائه دادند اما متاسفانه توجه زیادی به این قضیه نشد.

خداداد با اشاره به اینکه به دلیل انتقاد دلسوازانه‌ام که برای پیشرفت و رشد تکواندو کشور انجام دادم، فدراسیون در دادگاه از من شکایت کرد، افزود: مسئولان از انتقادهای سازنده استفاده نکردند و امروز آبروی خانواده تکواندو به دلیل عملکرد ضعیف در رقابت‌های المپیک از بین رفت.

وی ادامه داد: عملکرد ضعیف تیم ملی تکواندو در رقابت‌های المپیک ریو باعث شد، زحمت چندین ساله قهرمانان گذشته اعم از هادی ساعی، یوسف کرمی، مجید افلاکی و سایر قهرمانان که در جهت پیشرفت و رشد تکواندو تلاش کردن، از بین برود.

خداداد با تاکید بر اینکه ملی پوشان به دلیل اردوهای متعدد از لحاظ بدنی و فکری خسته شدند، بیان کرد: تکواندوکاران در هر مسابقات مختلف داخلی و خارجی شرکت کردند که همین تورنمنت‌های بی اهمیت به تیم ملی تکواندو کشورمان لطمه بزرگی وارد کرد.

پیشکسوت تکواندو یادآور شد: تکواندوکاها به دلیل استرس بسیاری که داشتند نتوانستند رقابت مناسبی انجام دهند. همچنین حریف عاشورزاده در حدی نبود که بتواند ملی‌پوش کشورمان را شکست بدهد.

وی با بیان اینکه هیجان و استرس کادر فنی سبب شد تا ملی‌پوشان کشورمان در رقابت‌های المپیک نتوانند به خوبی مبارزه کنند، اشاره کرد: عاشورزاده و خدابخشی از مبارزان خوب جهانی هستند و انتظار مدال از این ورزشکاران بسیار بود اما به دلیل استرس بسیاری که از کادر فنی ایجاد شد، نتوانستند مبارزه خوبی را انجام دهند.

خداداد درباره عملکرد رضا مهماندوست مربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان، اظهار داشت: در دنیای حرفه‌ای هر مربی که عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند در هر کشوری که از او دعوت می شود مربیگری کند و نباید برای چنین فردی که در جهت رشد و پیشرفت تکواندو زحمت می کشد، از لفظ مذور استفاده شود.

مربی تکواندو با تاکید بر اینکه فدرسیون تکواندو باید در چند سال گذشته پوست اندازی می‌کرد، افزود: مدیریت فدراسیون باید به دست قهرمانان گذشته و کسانی که برای رشد و پیشرفت این رشته زحمت کشیدند برسد؛ افرادی همانند هادی ساعی، مجید افلاکی، یوسف کرمی و مرتضی کریمی که تلاش زیادی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یک مربی در مدت یک ماه نمی‌تواند به ورزشکار نکات فنی و تکنیکی لازم را ارائه کند، بیان کرد: کیمیا علیزاده مدال برنز خود را مدیون مربی اصلی خود مینو مداح است که به عنوان مربی پایه برای این ورزشکار زحمات بسیاری کشیده اما به دلیل اختلاف رییس فدراسیون با این مربی در یک ماه مانده به رقابت‌های المپیک از مربیگری کنار گذاشته شد.

خداداد در پایان گفت: اگر مینو مداح در رقابت‌های المپیک با کیمیا علیزاده همراه بود، حتما این ورزشکار به مدال طلا می‌رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ezwq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیزاده: اجازه نمی‌دهم کسی پشت این مدال پنهان شود
حرف‌های ناگفته بانوی مدال آور ایران؛