تاریخ انتشار: 1396/10/04 10:08
کد خبر: 167789

بانوی تکواندوکار ایرانی،عازم چین میشود

بانوی تکواندوکار وزن ۶۸+ کیلوگرم تیم ملی، به عنوان نخستین نماینده ایران عازم اولین دوره مسابقات گرنداسلم در چین می‌شود.
بانوی تکواندوکار ایرانی،عازم چین میشود

 زهرا پوراسماعیل بانوی تکواندوکار وزن ۶۸+ کیلوگرم تیم‌ ‌ملی ایران که توانسته بود در مسابقات انتخابی ˝گرنداسلم˝ با به دست آوردن مدال نقره جواز حضور در اولین دوره این رقابت‌ها را کسب کند، به عنوان نخستین نماینده از بین تکواندوکار راه یافته ایران به این مسابقات، فردا (سه‌شنبه) پنجم دی ایران را به مقصد چین ترک می‌کند تا در این مسابقات شرکت کند.

با توجه به تصمیمات فدراسیون جهانی و قانون جدید در نحوه برگزاری این رقابت‌ها، قرار است مسابقات هر وزن در یک هفته برگزار شود. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمالا تکواندوکاران ایران در چند هفته متوالی و به صورت جداگانه راهی این رقابت‌ها می‌شوند و ˝زهرا پوراسماعیل˝ نخستین نفر از آن‌ها است.

هدایت بانوان راه یافته‌ ایران به این مسابقات را ˝مهرو کمرانی˝ به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندوی بانوان، بر عهده دارد.

نخستین دوره مسابقات "گرنداِسلم" تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار می‌شود که به قهرمان مسابقات ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

نمایندگان ایران با کسب سه مدال نقره (ابوالفضل یعقوبی، ابراهیم صفری و زهرا پوراسماعیل) و دو مدال برنز (میرهاشم حسینی و ناهید کیانی) موفق شدند پنج سهمیه را در رقابت‌های انتخابی کسب کنند. پیش از آن هم ˝سجاد مردانی˝ با کسب مدال طلای فینال گرندپری ۲۰۱۶ در آذربایجان و ˝فرزان عاشورزاده˝ به واسطه حضور در سه رنک برتر المپیکی، جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده بودند.

هدایت تیم‌ ‌ملی مردان را نیز ˝مهدی بی‌باک˝ به عنوان سرمربی، در اختیار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qbew9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مجمع عمومی فدراسیون تکواندو با حضور داورزنی برگزار شد/پولادگر درخواست عجیبی کرد!