تاریخ انتشار: 1397/06/11 09:02
کد خبر: 132015

اخراج دو مربی بوکس از بازی های آسیایی

دو مربی بوکس کره‌ی شمالی که روز شنبه بعد از باخت بوکسورشان در فینال دسته‌ی مگس‌وزن زنان در رینگ به داوران اعتراض کرده بودند از بازی‌های آسیایی اخراج شدند.
اخراج دو مربی بوکس از بازی های آسیایی

پاک چول جون مربی بوکس کره‌ی شمالی بعد از آنکه داوران با اتفاق آراء و با ترکیب 3 به 2 بوکسور چینی چانگ یوان را برنده اعلام کرده و مدال طلا را به او دادند، این مربی علاوه بر اینکه خود در رینگ ماند، بوکسورش پانگ چول می را هم تشویق کرد رینگ را ترک نکرده و به اعتراض به داوران ادامه دهد.

 

این مربی و بوکسور در نهایت از طرف مسئولین حراست و پلیس به زور از رینگ بیرون برده شدند ولی این درگیری زشت، فینال رقابتهای بوکس بازی‌های آسیایی را لکه‌دار کرد. یک مربی دیگر کره‌ی شمالی، پارک ایل نام در کنار رینگ با عصبانیت به فریاد زدن پرداخت چرا که سعی می‌کرد تماشاچی‌ها را بر علیه تصمیم داوران بشوراند. بلافاصله مجوز حضور در بازی‌های آسیایی هر دو مربی باطل شد و آنها حالا در انتظار اقدامات انضباطی از طرف فدراسیون بین‌المللی بوکس هستند.

 

 

بعد از آن درحالیکه چانگ چینی مدال طلای خود را دریافت می‌کرد گروه پرتعداد ورزشکاران کره‌ی شمالی و تعدادی از ورزشکاران کره‌ی جنوبی که روی سکوها نشسته بودند  به هو کردن بوکسور چینی پرداختند.

 

پانگ، بوکسور کره‌ی شمالی هم درحالیکه مدال نقره را دریافت می‌کرد با صورتی سنگی به افق خیره شده بود. او با هیچکس خوش و بش نکرد، در جریان پخش سرود ملی چین از پرچم این کشور رو برگرداند و برای گرفتن عکس دسته‌جمعی که بعد از مراسم اهدای مدال بین سه ورزشکار طلایی، نقره‌ای و برنزی مرسوم است، حاضر نشد.

 

تا کنون فدراسیون جهانی بوکس یا شورای المپیک آسیا اعلام نکرده‌اند که آیا پانگ با تنبیهات انضباطی روبرو خواهد شد یا نه.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2omr5v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سقوط دوباره ایران در بازی های آسیایی

کاروان ورزشی اعزامی ایران به جاکارتا نمره قبولی گرفت
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جواناندر کرمانشاه: