تاریخ انتشار: 1397/09/14 15:28
کد خبر: 118938

میر اسماعیلی : بوکسورها نگران حضور در بازی‌های المپیک 2020 نباشند

مسئولان کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کردند که بوکسورها نگران حضور در بازی‌های المپیک توکیو نباشند.
میر اسماعیلی : بوکسورها نگران حضور در بازی‌های المپیک 2020 نباشند

و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، آرش میر اسماعیلی رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت: روز گذشته جلسه تله کنفرانسی با حضور نمایندگان 34 کشور جهان و مسئولین کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی داشتیم که در خصوص مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مورد مطرح شده نگرانی بوکسورها از اختلافات پیش آمده بین فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک و حذف احتمالی این رشته از بازی‌های المپیک 2020 بود که مسئولان کمیسیون ورزشکاران IOC اعلام کردند بوکسورها نگرانی از این بابت نداشته باشند و خطری در این زمینه حضور مشتزنان در المپیک را تهدید نمی کند و قرار شد با تشکیل کمیته ای از سوی IOC  موضوع بررسی  و در آینده جلسه ای داشته باشند تا تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: همچنین در حاشیه بازی‌های المپیک جوانان بیانیه‌ای تصویب شد که در آن از چهار هزار ورزشکار اقصی نقاط جهان نظر خواهی شد و آن بیانیه را برای کمیته های المپیک نیز فرستادند که ما آن را برای تمامی فدراسیون‌ها ارسال کردیم تا در اختیار ورزشکاران عزیز قرار بدهند که در آن در خصوص مسائل حقوقی و مسئولیت‌های ورزشی ورزشکاران موارد مختلفی را مطرح کردند.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه تله کنفرانس من به نمایندگی از ایران در خصوص بندهای 1 و 6 این بیانیه ایراداتی را مطرح کردم که این امر با استقبال تعدادی از اعضای دیگر کشورها که در جلسه تله کنفرانس آنلاین حضور داشتند، واقع شد. من اعلام کردم بانوان محجبه مسلمان می‌توانند در بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی ضمن رعایت کامل قوانین فنی رقابت‌ها با حجاب کامل در این مسابقات بدون محدودیت حضور پیدا کنند، ولی این امکان و شرایط در بازی‌های المپیک در بسیاری از رشته‌ها مهیا نشده است که این مسئله با برابری زن و مرد و حضور بدون تبعیض در ورزش منافات دارد.

میراسماعیلی عنوان کرد: این موضوع به شدت با استقبال تعدادی از اعضای حاضر در تله نفرانس همراه شد و مسئولان کمیسیون ورزشکاران  اعلام داشتند این واقعیت را می پذیریم ولی برای رفع این مشکل موانعی وجود دارد که باید آن را برطرف کنیم و در این زمینه تلاش‌مان را خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مطرح شده مبارزه با پدیده دوپینگ بود و مسئولین کمیسیون ورزشکاران تاکید بسیاری داشتند تا با آموزش‌های لازم به ورزشکاران و نظارت دقیق یکی از پاک ترین بازیهای المپیک در 2020 را داشته باشیم. در خصوص گردهمایی قاره ای در توکیو نیز گزارشاتی ارائه شد و در خاتمه مقرر شد تا بزرگترین گردهمایی کمیسیون ورزشکاران المپیکی در سال 2019 در سوئیس با حضور ورزشکاران منتخب تمامی کشورهای برگزار شود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nagbo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کلوپ: بازیکنانم شایسته پیروزی بودند