تاریخ انتشار: 1398/04/07 12:52
کد خبر: 95566

عدم حضور داوران تکواندو ایران در المپیک توکیو

فدراسیون جهانی تکواندو جهت قضاوت در رقابتهای تکواندو بازیهای المپیک توکیو ۳۰ داور از کشورهای مختلف را انتخاب کرده است که در میان آنها نامی از داوران ایرانی دیده نمی شود.
عدم حضور داوران تکواندو ایران در المپیک توکیو

دوره‌های آموزشی داوران بین المللی تکواندو برای قضاوت در بازی‌های المپیک از سوی کمیته داوران فدراسیون جهانی در چند مرحله و در کشورهای مختلف برگزار شد. در نهایت آخرین مرحله از این دوره‌ها به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار شد و ۵۰ داور بین المللی برای حضور در توکیو ۲۰۲۰ انتخاب شدند. این تعداد داور باید در مسابقات مختلف قضاوت کنند و در نهایت از بین آنها ۳۰ داور به توکیو دعوت خواهند شد.

از ایران حافظ مهدوی، شهرام اربابی، عبدالرضا بهاری، حمید نصری نژاد و بدری اسدی اواخر فروردین ماه در کمپ تمرینی قاره آسیا شرکت کردند که در نهایت موفق نشدند امتیاز لازم را برای قضاوت در بازی‌های المپیک کسب کنند.

داورانی از کشورهای لبنان، اردن، روسیه، چین، چین تایپه، انگلیس، مولداوی، کانادا، اسپانیا، امریکا، استرالیا، صربستان، کرواسی، اسلونی، کاستاریکا، فیلیپین، پاناما، سوئیس، برزیل، ژاپن، بلاروس، الجزایر، مراکش و مصر برای قضاوت در این مسابقات دعوت شده‌اند.

تکواندو از بازی‌های ۲۰۰۰ سیدنی به صورت رسمی وارد المپیک شد. غیر از بازی‌های ۲۰۰۴ آتن، داوران تکواندو ایران در سایر دوره‌ها قضاوت کرده‌اند. نظم ده در ۲۰۰۰ سیدنی، اربابی در ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، مهدوی نیز در ۲۰۱۶ ریو نماینده داوران ایران بوده‌اند.

نکته مهم اینکه نظم ده برای قضاوت در مسابقات ۲۰۰۴ آتن نیز در لیست داوران بود، ولی مشکلاتی که از سوی کادر فنی و اعضای تیم ملی در مسابقات ۲۰۰۳ قهرمانی جهان در آلمان ایجاد شد، به خط خوردن نام داور شایسته کشورمان انجامید.

برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مهدوی و بهاری جزو ۵۰ داور برتر قرار گرفته‌اند که در صورت قضاوت‌های بی نقص در رویدادهای پیش رو، این شانس را دارند که به توکیو دعوت شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rz996

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راز پشت پرده به تعویق افتادن انتخابات هیات تکواندو استان مازندران چیست?!
تکواندو مازندران نزدیک به بیست ماه رئیس ندارد!