تاریخ انتشار: 1400/12/14 14:07
قهرمان فراموش شده با کلی مدال جهانی از دیار لکستان هم استانی بیرانوند؛
کد خبر: 25053

مرادیان: این ورزش به زودی المپیکی می شود/ تا دیر نشده به دادش برسید

برخی از ورزش ها و مدال آوران آن رشته های ورزشی به دلیل عدم توجه رسانه ها هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته اند.
مرادیان: این ورزش به زودی المپیکی می شود/ تا دیر نشده به دادش برسید

گاهی وقت ها بعضی از ورزشکاران هرچقدر هم افتخار بیاورند، به چشم نمی آیند. ورزشکارانی که پشت ورزشهای دیگری پنهان می مانند و هیچ وقت حمایت نمی شوند تا حداقل دیده شوند. اگر همین ورزشکاران از سوی رسانه ها و مسوولان حمایت شوند، مدال ها و افتخارات شان سر و صدای زیادی می کند تا مردم عده ای از  قهرمان های پوشالی اینستاگرامی را از قهرمان های واقعی تشخیص دهند.

یکی از همین ورزشکاران، حمزه مرادیان است که با چندین و چند مدال طلای جهانی هیچ وقت دیده نشده و به هیچ رسانه‌ هم به افتخاراتش نپرداخته؛ افتخاراتی که اگر در کشور دیگری به دست می آمد، مجسمه اش را ساخته بودند.

 شما به افتخارات این ورزشکار توجه کنید!  حمزه مرادیان کاپیتان تیم ملی ساواته ایران دارنده اولین مدال طلای جهانی ساواته در قاره آسیا، دارنده چهار مدال ( یک طلا، یک نقره و دو برنز) جهانی ساواته، دارنده سه مدال طلای جهانی کیک بوکسینگ و پنج مدال طلای آسیا و البته دارنده چندین و چند مدال بین المللی و حرفه ای جهان که شاید اگر این همه افتخارات را ورزشکار دیگری داشت، هر روز در یک رسانه دیده می شد! 

 جالب است بدانید او همین چند وقت پیش در مسابقات آسیایی ساواته بنگلادش دو مدال طلای دیگر در استایلهای آسوت و کامبت کسب کرد تا برای اولین بار در رشته ساواته به عنوان فنی ترین و تکنیکی ترین ورزشکار آسیا انتخاب شود و از ریاست فدارسیون آسیا و ریاست فدراسیون بنگلادش کاپ قهرمانی دریافت کند.

با این حال در همین رابطه سایت فرتاک ورزشی با پرافتخارترین ورزشکار آسیا و ایران در رشته ساواته گفت و گویی انجام‌ داده که خلاصه ای از درد و دل او را بخوانید.

حمزه مرادیان در این خصوص  گفت: این ورزش اروپایی متعلق به کشور فرانسه است که به آن بوکس فرانسوی  می گویند. یک دوره هم در المپیک حضور داشته و احتمالا  در المپیک ۲۰۲۴ به خاطر میزبانی فرانسه ساواته به عنوان رشته اصلی این کشور باردیگر مجوز حضور در مسابقات را بگیرد. جالب است بدانید این ورزش در همه کشورها فدارسیون مستقل دارد، به جز ایران! البته ریاستش دکتر حمید رضا حصارکی هم رئیس آسیا و ایران است که تلاش می کند فدارسیون مستقل تشکیل دهد، چون الان زیر نظر دیگر فدارسیون ها  اداره‌ می شود. 

او ادامه داد: خواسته من و سایر مدال آوران این است که وزارت ورزش و جوانان از این ورزش حمایت کنند، چون در ایران طرفداران بیشماری دارد و اگر حمایت شود باز هم خیلی  بیشتر از این جوانان به سمت ورزش و این رشته پنهان شده خواهند آمد. امیدوارم این ورزش فدارسیون مستقل داشته باشد چون الان از طریق انجمن‌ حمایت می شود.

قهرمان ساواته افزود: من درحال حاضر خودم  مربیگری میکنم و چندین شاگرد مدال آور عضو تیم ملی را تحویل جامعه داده ام. در رده جوانان ملی پوشانی نظیره آرمان محسنی مهر، مهدی روستا، در رده امید جونییر، آرشام شه بخش، محمد جواد ملا مهر علیزاده و در رده بزگسالان محمد نیاکان هستند که اکثر مدال جهانی و آسیایی را به دست آورده اند. 

مرادیان که از استان محروم لرستان و از شهرستان کوهدشت چهره شده در پایان افزود : جا دار از همه کسانی که تا الان از ما حمایت کرده اند تشکر کنم. کسانی که پست و مدیریتی نداشتند و بدون چشمداشت این کار را انجام‌  داده اند. همین اواخر؛ آقایان داوود نجفی و مرتضی مشرفی لطف بزرگی کردند و با حمایت شان باعث شدند بخشی از مشکلات اعزام به مسابقات بنگلادش را حل کنند. من ممنون این عزیزان هستم. از رسانه شما ( فرتاک ورزشی ) نیز ممنون هستم  که حداقل به سراغ ورزش های پنهان مانده می روید و از آنها حمایت  می کنید. خواسته کوچک من این است که به این ورزش نگاه بیشتری داشته باشند، چون اگر در مسابقات المپیک آینده مجوز بگیرد،  شک نکنید چندین مدال المپیک به مدال آوران اضافه می شوند.

گفت و گو از علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ayn9e

آخرین اخبار