تاریخ انتشار: 1395/10/08 01:11
کد خبر: 239898

خبر فوری/ بنیانگذار ووشوی ایران درگذشت

باکمال تاثر وتاسف باخبر شدیم پیشکسوت ورزش رزمی و ووشوی ایران استاد حسین داوودی پناه ( داداشی) لحظاتی پیش در گذشت.
خبر فوری/ بنیانگذار ووشوی ایران درگذشت

استادحسین داوودی پناه ملقب به داداشی بنیان‌گذار هنر رزمی تایچی چوان و از پیشکسوتان و نام آوران هنر های رزمی در ایران بود که متاسفانه دقایقی قبل درگذشت.

 

استاد حسین داوودی پناه ملقب به داداشی در سال ۱۳۱۹ در روستای ملاپیری از توابع زنجان چشم به جهان گشود .ایشان از سال ۱۳۳۴ فعالیت ورزشی خود را در رشته کشتی و از محله جوادیه تهران آغاز کردند و سپس در رشته های مختلفی همچون ژیمناستیک ،بوکس ،کشتی کج، کاراته گوجوریو که بعداً به کونگفو توآ تبدیل شد، به تمرین پرداختند

11410375_1598830010391741_1007013066_n

در سال ۱۳۶۶بخاطر کار ایشان در سازمان گوشت به سمت مسئول تربیت بدنی سازمان گوشت منصوب شدند و در اولین گام با تاسیس باشگاه سازمان گوشت، اقدام به راه اندازی ورزش های مختلفی از جمله تای چی چوان-ووشو نمودند. با پیگیری های فراوان ایشان، در سال ۱۳۶۶اولین بار در کشور مجوز فعالیت تای چی چوان و دفاع شخصی به مربیگری استاد حسین داودی پناه از طرف اداره کل تربیت بدنی استان تهران صادر شد.

در همین سال استاد، انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ایران را تاسیس نمودند تا فعالیت های این ورزش را سازماندهی کنند. تلاش ها و پیگیری های مستمر استاد در راستای هدف والای بنیانگذاری ووشو در ایران با ارائه درخواستی به معاونت فرهنگی ـ آموزشی سازمان تربیت بدنی مبنی براجازه گسترش فعالیت ووشو در سراسر کشور ، بسال ۱۳۶۸ منجر به تاسیس انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی، تحت پوشش معاونت فرهنگی- آموزشی (دفتر جهاد تربیت بدنی) سازمان تربیت بدنی به مسئولیت خود استاد گردید و در سال ۱۳۶۹ مجوز فعالیت ووشو در سراسر کشور برای آقایان و در سال ۱۳۷۰ مجوز فعالیت بانوان صادر گردید.

photo_2016-12-27_11-47-40

مکاتبات و پیگیری های مستمر استاد از سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک موجب شد تا انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ایران به عضویت فدراسیون جهانی ووشو در آید. اجرای مراسم نمایشی از سبک های مختلف ووشو در حضور هیئت عالی رتبه وزارت ورزش چین، موجبات شگفتی هیئت چینی را فراهم آورده و آنان ضمن ابراز خرسندی از ترویج ورزش سنتی کشورشان در ایران ، از تیم ووشوی ایران جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی ووشو دعوت بعمل آوردند. در سال ۱۳۷۰ اولین دوره مربیگری علمی درجه ۳ ووشو به همت استاد داداشی برگزار شد و با تلاش مستمر استاد، انجمن تای چی چوان ودفاع شخصی که به انجمن ووشو- تای چی چوان تغییر نام یافته بود،در سال ۱۳۷۱ به عضویت فدراسیون ووشوی آسیا درآمد.

 

هم اکنون ووشو جایگاه خود را در ایران و جهان پیدا کرده و سبکهای مختلف ووشو در ایران تدریس می شوند. می توان به جرات گفت ووشوکاری نیست که بنیانگذار و پدر ووشوی ایران یعنی استاد داداشی را نشناسد. استاد داداشی که در مسئولیت های مختلفی همچون مسئولیت تای چی چوان وسبکهای نرم درونی ووشو، ریاست کمیته فنی فدراسیون ووشو، ریاست کمیته فنی فدراسیون ووشوی غرب آسیا، عضو ارشد کمیته انضباطی فدراسیون، و . . .انجام وظیفه کرده است، اخیراً اقدام به تاسیس مرکز آموزش ووشوی کشور نموده تا بتواند ثمره سالها تلاش خود را در گسترش این ورزش زیبا به تماشا بنشیند. انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی که نهال ووشو را در دامان خود پرورانده و به درخت تنومند امروزی بدل ساخته و از بطن آن انجمن، فدراسیون ووشوی کشور قد برافراشته است، ایشان متاسفانه دقایقی قبل دارفانی را وداع گفت و به رجمت ایزدی پیوست.

سروس ورزش های رزمی فرتاک ورزشی این ضایعه اسفناک را به جامعه ورزش کشور بویژه رزمی کاران تسلیت عرض می نماید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/278kwn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کسب مقام دومی ایران در جام جهانی ووشو 2016 + فیلم