تاریخ انتشار: 1395/05/17 11:51
کد خبر: 269432

جودوکاران آرژانتین و روسیه طلا گرفتند/ شکست قهرمان جهان

در پایان روز نخست از رقابتهای جودو بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو مدالهای طلای اوزان نخست به جودوکارانی از روسیه و آرژانتین تعلق گرفت
جودوکاران آرژانتین و روسیه طلا گرفتند/ شکست قهرمان جهان

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی، در روز نخست رقابتهای جودو ورزشکاران دو وزن ۶۰- کیلوگرم مردان و ۴۸- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند. در وزن ۶۰- کیلوگرم مردان که ۳۵ جودوکار حضور داشتند یک روسی مدال طلا را کسب کرد. 

«روسلان مودارانوف» روسی در دیدار نهایی برابر «یلداس عصمت اف» قهرمان قراقستانی سال ۲۰۱۵ جهان صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست یافت. وی پیش از ای مدال نقره رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ را در کارنامه داشت. در این وزن قزاقستان نقره گرفت و مدال برنز هم به «تاکاتو» از ژاپن و « سوبیرف» از ازبکستان رسید. 

«کیم وون جین» از کره جنوبی و  «اورکان صفراف» از آذربایجان نفرات اول و دوم رنکینگ جهانی توفیقی در کسب مدال نداشتند. ضمن اینکه «فلیپه کیتادی» از برزیل که مدال برنز ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه داشت در گروه شانس مجدد باخت و از تکرار مدال برنز بازماند. 

در بخش بانوان هم «پارتو» از آرژانتین طلا گرفت. «بوکی یونگ» از کره جنوبی به نشان نقره دست یافت و نمایندگان قزاقستان و ژاپن هم به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند. 

امروز در دومین روز رقابتهای جودو ، جودوکاران اوزان ۶۶- کیلوگرم مردان و ۵۲- کیلوگرم زنان به میدان خواهند رفت. 

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ezebp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محجوب: حریف را به خوبی می‌شناسم/جودو به مدال المپیک نیاز دارد