تاریخ انتشار: 1398/05/02 11:49
کد خبر: 92997

ایران در سید یک قرعه کشی جام ملت های فوتسال

مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا فردا قرعه کشی می‌شود. ایران در منطقه آسیای مرکزی در سید یک قرار دارد.
ایران در سید یک قرعه کشی جام ملت های فوتسال

مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی جام ملت های فوتسال آسیا فردا پنجشنبه در مالزی برگزار می شود. مسابقات مرحله مقدماتی با حضور 31 تیم در چهار منطقه شرق، آ. سه. آن، غرب و آسیای مرکزی و جنوبی برگزار می شود.

تیم ایران که در دوره گذشته صاحب عنوان قهرمانی شده بود، در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی در کنار ازبکستان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان حضور دارد.

در این منطقه، مسابقات در دو گروه 3 و 4 تیمی برگزار می شود. از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی مسابقات صعود خواهند کرد. تیم ملی ایران و ازبکستان در سید یک قرار دارند و قطعاً با هم روبرو نخواهند شد.

منطقه شرق آسیا – 7 تیم و 3 سهمیه

در منطقه شرق آسیا هم 7 تیم یعنی ژاپن، چین تایپه، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ، مغولستان و ماکائو حضور دارند. ژاپن نایب قهرمان دوره گذشته به همراه چین تایپه در سید یک این منطقه قرار دارند. سهمیه منطقه شرق آسیا برای مرحله نهایی سه تیم است. تیم های اول هر گروه مستقیم راهی مرحله نهایی می شوند و یکی از تیم های دوم هر گروه بعد از انجام بازی پلی آف با یکدیگر، سهمیه صعود را کسب خواهد کرد.

منطقه غرب آسیا – 9 تیم و 5 سهمیه

شلوغ ترین بخش قاره در مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت های آسیا مربوط به غرب آسیا است. در این قسمت 9 تیم یعنی عراق، لبنان، عربستان، بحرین، قطر، امارات، کویت، عمان و فلسطین حضور دارند. سهمیه منطقه غرب آسیا برای صعود به مرحله نهایی 5 تیم است. عراق و لبنان در این منطقه در سید یک قرار دارند. دو تیم اول هر گروه مستقیم راهی مرحله نهایی می شوند. تیم های سوم هر گروه هم به صورت پلی آف با هم بازی می کنند و تیم برتر سهمیه مرحله نهایی را کسب خواهد کرد.

منطقه آ.سه.آن – 8 تیم و یک سهمیه

قرعه کشی مرحله مقدماتی در این منطقه پیش از این انجام شده است. 8 تیم یعنی تایلند، میانمار، تیمور شرق و کامبوج در گروه اول و ویتنام، مالزی، اندونزی و استرالیا در گروه دوم برای صعود به مرحله نهایی با هم رقابت خواهند کرد. نکته قابل توجه بازگشت استرالیا به این مسابقات است که در دوره گذشته شرایط شرکت در مرحله مقدماتی را نداشت. از این منطقه هم سه تیم صعود خواهند کرد.

میزبانی ترکمنستان در مرحله نهایی

مرحله نهایی این مسابقات از 8 تا 18 اسفند 98 در عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود. این کشور به صورت اتوماتیک سهمیه حضور در مرحله نهایی را گرفته است اما با نظر AFC در مرحله مقدماتی هم در منطقه آسیای مرکزی حضور خواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36w75y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوتسال جام باشگاههای آسیا؛ صعود قاطعانه مس سونگون