تاریخ انتشار: 1399/04/11 22:25
کد خبر: 60074

کناره‌گیری شهرداری گرگان از لیگ برتر بسکتبال قطعی است؟

فدراسیون بسکتبال تاکید کرد تصمیمش مبنی بر ناتمام ماندن لیگ برتر بسکتبال بدون معرفی قهرمان و نماینده ایران در آسیا را تغییر نخواهد داد تا شهرداری گرگان به‌طور جدی تهدید به کناره‌گیری کند.
 کناره‌گیری شهرداری گرگان از لیگ برتر بسکتبال قطعی است؟

رئیس فدراسیون بسکتبال به همراه معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان امروز به گرگان سفر کردند تا درباره تصمیم فدراسیون بسکتبال مبنی بر پایان لیگ برتر بدون معرفی قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا با مسئولان استان گلستان و شهرستان گرگان دیدار داشته باشند.

تیم شهرداری گرگان در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال صدرنشین شد که فدراسیون بسکتبال به‌دلیل شیوع کرونا مرحله پلی‌آف را برگزار نکرد و پایان این رقابت‌ها بدون معرفی قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا اعلام شد که این تصمیم فدراسیون اعتراض باشگاه شهرداری گرگان و مسئولان استان گلستان و شهرستان گرگان را به همراه داشت.

رئیس فدراسیون بسکتبال اعلام کرد تصمیم فدراسیون مبنی بر ناتمام ماندن لیگ برتر بدون معرفی قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا با لحاظ‌کردن نظرات باشگاه‌ها گرفته شده و تغییر نخواهد کرد زیرا این تصمیم مانند بسیاری از کشورها در زمان بحران بوده است.

رامین طباطبایی افزود: جدول مرحله مقدماتی نمی‌تواند ملاک ما برای تعیین قهرمان فصل باشد زیرا نفت آبادان فصل گذشته در مرحله مقدماتی چهارم شد اما با برگزاری پلی آف عنوان قهرمانی را به دست آورد.

وی ادامه داد: سعی ما این بوده که تصمیم منصفانه‌ای بگیریم زیرا تصمیم ما برای همه بسکتبال کشور است و نباید یک‌طرفه قضاوت کنیم، در دستور جلسه اسفندماه مقرر شد اگر تا 25 فروردین لیگ برتر ادامه پیدا نکند فدراسیون بسکتبال نسبت به تعطیلی لیگ اقدام خواهد کرد و تمام باشگاه‌ها هم این دستور را امضا کرده‌اند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری گرگان را قهرمان لیگ برتر بسکتبال اعلام کنیم باید پاسخ بدهیم که بدون اتمام لیگ به استناد کدام آئین نامه این تصمیم را گرفته‌ایم، تصمیم فدراسیون بسکتبال بر‌اساس ضوابط و آئین‌نامه بوده و تمام تیم‌ها غیر از شهرداری گرگان از این تصمیم فدراسیون حمایت کرده‌اند.

وی یادآور شد: شهرداری گرگان چه ضمانتی می‌داد که قهرمان لیگ برتر شود؟ فصل گذشته هم شهرداری گرگان در مرحله مقدماتی سوم شد اما در نهایت به فینال لیگ برتر راه یافت.

به گفته وی، زمانی که تکلیف جام باشگاه‌های آسیا مشخص شود فدراسیون بسکتبال درباره قهرمانی شهرداری گرگان و نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا تصمیم گیری خواهد کرد.

شهردار گرگان با بیان اینکه تصمیم فدراسیون بسکتبال هیچ توجیهی ندارد، اظهار داشت: این تصمیم فدراسیون غیرقانونی و ناعادلانه است و فقط تیم شهرداری گرگان از این تصمیم متضرر می‌شود.

عبدالرضا دادبود افزود: در لیگ برتر فوتبال هم باشگاه‌ها مخالف ادامه لیگ بودند اما فدراسیون فوتبال رقابت‌ها را ادامه داد و فدراسیون بسکتبال اعلام کند که تصمیم گرفتیم شهرداری گرگان قهرمان نشود.

وی ادامه داد: تیم‌داری در بسکتبال هیچ عوایدی برای شهرداری گرگان ندارد و فقط برای خوشحالی مردم و نشاط اجتماعی است زیرا یک پروژه اجتماعی در این شهر به‌شمار می‌رود و نباید آن را از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: ما برای هواداران در لیگ برتر بسکتبال تیم‌داری می‌کنیم اما با این شرایط ممکن است فصل آینده هم این اتفاقات رخ دهد و مسابقات نیمه‌تمام بماند که در این صورت تیمداری نخواهیم کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ‌‌گفت: فدراسیون بسکتبال باید در شرایط بحران تصمیم قاطعانه بگیرد و نظرات دیگر تیم‌ها نباید فدراسیون را تحت تاثیر قرار دهد،

رمضانعلی سنگدوینی افزود: فدراسیون فوتبال با وجود مخالفت تیم‌ها اقدام به برگزاری لیگ برتر کرده و فدراسیون بسکتبال هم می‌توانست بدون لحاظ کردن نظرات باشگاه‌ها رقابت‌ها را ادامه دهد.

وی ادامه داد: به‌‌عقیده من فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش و جوانان در این مسیر خنثی هستند و منفعت را در نظر می‌گیرند. اگر فدراسیون بسکتبال تصمیم‌گیری نکند آن زمان ما تصمیم می‌گیریم و از مسیر دیگری این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

دیگر نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تیم شهرداری گرگان از حضور در پلی آف وحشتی ندارد و کارنامه نشان داده این تیم می‌توانست در پلی آف هم موفق شود و نمی‌خواهیم به چشم ترحم به تیم شهرداری گرگان نگاه شود.

غلامرضا منتظری افزود: نمی‌خواهیم حق ویژه‌ای به تیم شهرداری گرگان داده شود و درخواست ما این است که حق واقعی نماینده گرگان را بدهید تا هواداران گرگانی از سرگردانی خارج شوند.

وی تاکید کرد: فدراسیون بسکتبال باید گفت‌وگویی با وزیر ورزش و جوانان داشته باشد تا برای تصمیم گیری به جمع بندی برسند و اگر این اتفاق رخ نداد ما خدمت وزیر برسیم و تکلیف را روشن کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275k9d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد خاص آقای ستاره برای آرسنال به ثبت رسید!