تاریخ انتشار: 1400/05/03 07:37
کد خبر: 36027

حذف تکواندو کار ایرانی توسط کیمیا علیزاده

ناهید کیانی نماینده تکواندو ایران در اولین مبارزه خود در المپیک2020 برابر کیمیا علیزاده با نتیجه 17 بر 8 شکست خورد.
حذف تکواندو کار ایرانی توسط کیمیا علیزاده

این رقابت در شرایطی از ساعت 5:30 دقیقه در سومین روز المپیک آغاز شد که پیش از آغاز این مسابقه صحبت های زیادی در مورد جهت گیری سیاسی کمیته بین المللی المپیک وجود داشت.

در واقع  با توجه به  مثبت شدن کرونای تکواندو کار شیلیایی که در وزن 57- کیلوگرم باید مبارزه می کرد، کمیته بین المللی المپیک می توانست این وزن را نیز مانند سایر اوزان با حضور 16 ورزشکار برگزار کند ولی ترجیح داد لیندا آلوارز تکواندو کار کارستاریکایی را به المپیک فرابخواند تا بار دیگر شاهد مبارزه ناهید کیانی تکواندو کار المپیکی ایران و کیمیا علیزاده باشیم که تحت عنوان تیم پناهجویان به مصاف هم رفتند.

راند اول این مسابقه در همان ثانیه های اول با سه امتیاز برای کیمیا علیزاده آغاز شد که با توجه با قامت بلندتر نسبت به ناهید کیانی، برتری محسوسی از این حیث نسبت به حریف خود داشت؛ با این حال کیانی توانست در ثانیه های راند آخر به بازی بازگردد و با تساوی 3 بر 3 راند اول خاتمه پیدا کرد.

در راند دوم باز هم خیلی زود کیمیا با ضربه ای که به ناهید کیانی زد، 2 امتیاز گرفت تا نتیجه 5 بر 3 شود. در ادامه هر دو ورزشکار اخطار گرفتند تا نتیجه 6 بر 4 شود. در همین حین بود که اعتراض داوود فلاحت گیر در شرایطی که کیمیا زمین خورده بود و به او اخطار داده بودند، سبب تغییر نتیجه شد و علیزاده راند دوم را هم با برتری 7 بر 4 پشت سر گذاشت.

راند سوم ناهید کیانی برای جبران باید با گارد بازتر حمله  می کرد و ضربات زیادی میان دو ورزشکار رد و بدل شد؛ ضرباتی که در نهایت منجر به برتری کیمیا علیزاده شد و او توانست راند سوم را با نتیجه 18 بر 9 به سود خودش به پایان برساند تا ناهید کیانی در اولین گام مقابل علیزاده که در تیم پناهجویان به میدان آمده بود، بازنده باشد.

با این نتیجه ناهید کیانی از دور رقابت ها کنار خواهد رفت؛ مگر اینکه کیمیا علیزاده که در دور بعدی مسابقات باید با جید جونز قهرمان دو دوره قبلی المپیک مصاف بدهد و کار سختی پیش رو دارد، تا فینال مسابقات پیش روی کند و در این صورت ناهید کیانی در جدول شانس مجدد حضور پیدا خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qvzl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ویدئوی مهمی که مازیار ناظمی از کیمیا علیزاده منتشر کرد