تاریخ انتشار: 1401/12/09 14:43
کد خبر: 9989

نامه مهم فیفا برای جام جهانی؛ پرونده ایران بسته است؟

فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو، پروسه اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را آغاز کرد.
نامه مهم فیفا برای جام جهانی؛ پرونده ایران بسته است؟

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نزدیک به دو هفته پیش با ارسال نامه‌ای به تمام فدراسیون‌های عضو خود در سراسر جهان از آنها سئوال پرسیده است که آیا علاقه‌ای به گرفتن میزبانی چهار رویداد از جمله میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را دارند یا نه.

این رویدادها که در سال ۲۰۲۴ در پیش است شامل هفتاد و چهارمین کنگره فیفا، جام جهانی زیر ۱۷ سال فوتبال دختران، جام جهانی زیر ۲۰ سال دختران و جام جهانی فوتسال است.

فدراسیون فوتبال ایران همواره یکی از علاقه مندان برگزاری جام جهانی فوتسال در دوره‌های گذشته بوده اما هیچگاه این علاقه به حدی نبود که اقدامات عملی و جدی برای آن انجام بشود.

بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا، ایران اقداماتش را برای گرفتن میزبانی سال ۲۰۲۰ آغاز کرد اما در نهایت فیفا لیتوانی را انتخاب کرد. عدم همراهی دولت و وزارت ورزش برای گرفتن میزبانی، مشکلات ساختاری، عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تحریم‌ها و شرایط سخت انتقال پول و… از جمله مواردی بوده که شانس ایران را برای میزبانی کم کرده است.

آخرین مورد هم در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال و بعد از جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی بود که فدراسیون ایران برای میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اظهار تمایل کرد.

در آن زمان حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی از سوی عزیزی خادم مامور پیگیری میزبانی ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ شد اما با برکناری عزیزی خادم این پرونده هم بسته شد.

با توجه به شرایط مالی فدراسیون فوتبال و استانداردها و معیارهای فیفا برای میزبانی جام جهانی فوتسال بعید است که ایران دیگر علاقه‌ای به میزبانی نشان بدهد. 

آخرین باری که ایران یک مسابقه فوتسال در سطح بالا را میزبانی کرده است، به سال ۲۰۰۳ و رقابت‌های قهرمانی آسیا بر می‌گردد. بعد از آن ایران در جام باشگاه‌های آسیا چند بار میزبان شد و مسابقات جوانان قهرمانی این قاره را برگزار کرد اما در سطح جهانی، در فوتسال میزبانی نداشته‌ایم.

در حال حاضر از کشور مراکش به عنوان جدی ترین گزینه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال یاد می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qjq92

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش قاطع رئیس فیفا به حذف ایران از جام جهانی! / اینفانتیو تصمیم نهایی را گرفت!