//
کدخبر: ۸۱۸۳۷ //

عادت وحشتناک استقلال شفر/ این نقطه ضعف نیست؟

عادت وحشتناک استقلال شفر/ این نقطه ضعف نیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال در روزی که با یک ضربه پنالتی بحث‌برانگیز از العین امارات جلو افتاد و بخت کسب یک پیروزی بسیار مهم را به دست آورد، در نیمه دوم رو به بازی تدافعی آورد و با دریافت گل مساوی، دو امتیاز از اندوخته‌اش را از کف داد. این البته اولبن بار نیست که چنین اتفاقی برای تیم شفر رخ می‌دهد. استقلال از زمان حضور مربی آلمانی پیشرفت فنی ملموسی داشته، اما این انتقاد مهم به آنها وارد است که در حفظ نتیجه با مشکلات زیادی مواجه هستند. استقلال در بسیاری از مسابقات این فصل پس از جلو افتادن از رقبا به دفاع همه‌جانبه پرداخته که در این میان گاهی موفق به حفظ پیروزی شده و گاهی هم نتیجه را از دست داده است. در واقع توقف خانگی برابر العین، پنجمین پیروزی از دست رفته شاگردان وینفرد شفر از زمان حضور این مربی آلمانی در جمع آبی‌پوشان به شمار می‌آید.

استقلال شفر در دو بازی لیگ برتری برابر سایپا و ذوب‌آهن بعد از جلو افتادن از حریف به شکل چشمگیری عقب نشست و از این بابت لطمه خورد. آنها در بازی با سایپا گل مساوی را خوردند و تازه خوش‌شانس بودند که نباختند، اما در دیدار با ذوب‌آهن برد را کاملا با باخت عوض کردند. ماجرای از دست دادن پیروزی‌ها اما در سه بازی از چهار بازی آسیایی امسال استقلال تکرار شده است. آنها در اولین مسابقه مرحله گروهی از الریان جلو افتادند، اما خیلی زود بابت عقب‌نشینی شتاب‌زده خودشان تاوان دادند و دو گل دریافت کردند، هر چند در آخرین ثانیه‌ها بار دیگر گل مساوی را به الریان زدند. فرم بازی استقلال برابر الریان در دقایقی که از این تیم عقب افتاده بود، به خوبی نشان داد آنها اگر آنطور با عجله سراغ بازی دفاعی نمی‌رفتند، به راحتی شانس شکت دادن تیم قطری را داشتند. استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت برابر العین هم پیروزی‌اش را از دست داد که نشان می‌دهد ضعف آبی‌ها در این زمینه ساختاری است.

فراموش نکنیم استقلال تهران بعد از ارایه یک بازی رویایی در نیمه اول داربی که با به ثمر رساندن گل برتری آنها هم همراه بود، در نیمه دوم بازی با پرسپولیس 45دقیقه فقط زیر توپ زد و صرفا با شیوه‌هایی مثل دفاع اتوبوسی و اتلاف وقت در پی حفظ سه امتیاز بود. شاید اگر آن روز برانکو تعویض‌های بهتری انجام می‌داد و یا جو استادیوم در حمایت از مسلمان علیه کادرفنی نمی‌شد، پرسپولیس هم می‌توانست گل مساوی را برابر استقلال به ثمر برساند و یک تجربه تلخ دیگر در این زمینه برای شفر ثبت کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بانک ورزش
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان