تاریخ انتشار: 1397/07/28 16:39
یادداشتی از زهره فلاح زاده؛
کد خبر: 125552

پنج ضلعی طلایی استقلال/شفر، دانشگر، حسینی، کریمی و صیادمنش

پنج ضلعی طلایی استقلال/شفر، دانشگر، حسینی، کریمی و صیادمنش

زهره فلاح زاده؛ بی تردید در برد بازی روز گذشته استقلال مقابل سایپا، پنج نفر نقش اصلی را داشتند.

شفر/هدایت تیم از روی سکوها

سرمربی آبی پوشان با توجه به محرومیتی که از بازی قبلی برای او لحاظ شده بود، در این بازی از روی سکوها تیمش را هدایت می کرد. (این اولین بازی‌ای بود که شفر روی نیمکت آبی ها حضور نداشت!)

بارها نقدمان به تیم این فصلِ شفر این بود که چرا از گروی چغر و بد بدنی استفاده می کند که با هربار بازی کردنش، یاد دلارهایی می افتیم که به اشتباه برای او بریز و بپاش کرده ایم؟!

اما در بازی با سایپا ترکیب استقلال با توجه به غایبین زیاد دستخوش تغییرات عمده ای شده بود و هنر شفر این بازی نمایان شد." استفاده از جوانان تیم به جای خارجی های بی کیفیت"

مربی آلمانی استقلال در دو بازی پی در پی جوان های تیمش را به جای خارجی های بی کیفیتی که در تیم قوزِ بالاقوز شدند، ترجیح داد که الحق و الانصاف آن ها هم به خوبی جواب اعتماد شفر را دادند.

شیر سفید استقلال به این باور رسیده که ستاره ها تیم را به سمت موفقیت سوق نمی دهند بلکه سربازان آماده خدمت هستند که می توانند این امر را میسر سازند.

حسین حسینی/بازگشت گلر معترض به ترکیب

بالاخره درهای رحمت به روی گلر جوان استقلال گشوده شد.

هرچند زمانی که ترکیب استقلال اعلام شد، دنبال دلیل منطقی ای برای حضور حسینی در ترکیب تیم می گشتیم. حتی زمانی که استقلال ‌گل اول را در دقایق ابتدایی دریافت کرد سؤالات بیشتری در ذهن ما ایجاد شد!

اما حسینی پس از دریافت این گل با عملکرد و واکنش‌های فوق العاده خود بارها ناجی تیمش شد و پیامی به شفر انتقال داد: "کافی‌ست قفس توری استقلال را همچون فصل گذشته به من بسپارید، می توانم باز هم از این قفس به خوبی محافظت کنم!"

با نمایش تحسین برانگیز او و در آغوش گرفتن توسط شفر، به نظر می آید از الآن حسینی خود را فیکس بازی حساس با سپاهان کرده است.

محمد دانشگر/مدافع خشن روزهای گذشته استقلال

دانشگر، مدافع تازه وارد استقلال را با کارت‌های متعددی که در این فصل می گرفت شناختیم. او که نیامده به مهره سوخته مبدل شده بود، با هر بار در ترکیب قرار گرفتنش صدای اعتراض مخالفانش را دم گوش خود احساس می کرد.

اما این بازیکن در بازی با سایپا در غیاب روزبه چشمی به بازی گرفته شد که برخلاف تیره روزی های گذشته خود این بار نه کارت گرفت و نه بازی چرکی از خود به نمایش گذاشت. تا جایی ک حتی با زدن گل اول برای استقلال، بازی اش بیشتر هم به چشم آمد. گلی که آغازی برای حملات پردامنه استقلال به روی دروازه سایپا شد.

علی کریمی/هافبک خوش نقش این روزهای استقلال

کریمی با کلی حواشی‌ با استقلال قرارداد منعقد کرد. او که با درد کهنه خود می جنگید، در تلاش بود تا جای خالی فرمانده سابق تیم را پُر کند و خود را از لبه تیغ منتقدانش در امان سازد.

هافبک استقلال این روزها در تیم به خوبی جا افتاده است و حالا از او به عنوان یکی از ارکان اصلی موفقیت یاد می کنند.

کریمی در بازی با سایپا یکی از مهره های تأثیرگذار به شمار رفت و اگر کاشته‌اش در این بازی با بدشانسی به دیرک اصابت نمی کرد، قطعاً بازی‌ درخشانش بیشتر از پیش به چشم می آمد.

اللهیار صیادمنش/جوان جویای نام استقلال

بی جهت نبود که آبی ها او را پس از سختی های فراوان از چنگ نارنجی پوشان درآوردند.

صیادمنش در بازی با نفت مسجد سلیمان نمایش فوق العاده ای از خود به جا گذاشته بود و همان گل و پاس گلش در آن بازی تضمینی برای فیکس شدن او در بازی برابر تیم سابقش شد.

اللهیار در این بازی بارها خط دفاع سایپا را آزار داد و سازنده گل دوم استقلال هم کسی جز او نبود.

صیادمنشِ جوان این روزها جای گروی چهارچوب نشناس را به خوبی پُر کرده تا جایی که سهم مهاجم سیه چرده استقلال تنها چند دقیقه پایانی بازی دیروز بود.

از این استقلالِ دوست داشتنی بیشتر از این ها خواهیم نوشت...


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39d9yo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پنج ضلع طلایی استقلال/شفر، دانشگر، حسینی، کریمی و صیادمنش
یادداشتی از زهره فلاح زاده