//
کدخبر: ۱۹۶۴۳۴ //

بارسلونا رسما از جذب دی لیخت منصرف شد

آبی‌و‌اناری‌های‌ کاتالونیا قصد ندارند برای جلب نظر مدافع میان تیم فوتبال آژاکس به او حقوقی که درخواست کرده است را بپردازند.

بارسلونا رسما از جذب دی لیخت منصرف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه مارکای اسپانیا نوشته است که باشگاه بارسلونا با وجود تمایل فراوانی که به خرید ماتیس دلیخت مدافع میانی تیم فوتبال آژاکس آمستردام دارد، حاضر نیست برای جذب او تحت فشار مالی قرار بگیرد. آخرین اخبار حاکی از آن است که کاپیتان آژاکس با یوونتوس در حال مذاکره است و این در حالیست که او پیش از این هم با پاری‌سن‌ژرمن وارد مذاکره شده بود. رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده‌اند که میان بانوی پیر و آژاکس برای انتقال مدافع ملی‌پوش 19 ساله این تیم توافق کامل صورت گرفته است اما بارسلونا آخرین تلاش خود را برای جلب نظر دلیخت انجام داده است. اگرچه زمانی که این باشگاه متوجه شده بردن او به نوکمپ در مجموع هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون یورو خواهد داشت (با احتساب کل حقوق و مزایایی که باید در مدت حضورش در این تیم بگیرد) دیگر قید خرید این بازیکن خوش آتیه را زد.

رقمی که برای انتقال دلیخت از آژاکس تخمین زده شده و به تیم هلندی تعلق خواهد گرفت، چیزی در حدود 75 میلیون یورو تخمین زده شده که پاداش‌هایی هم به آن اضافه خواهد شد. مدت قرارداد او هم 5 ساله خواهد بود. دلیخت از بارسایی‌ها 12 میلیون یورو در سال حقوق خالص درخواست کرده بود و به این ترتیب بارسلونا در 5 سالی باید به تنهایی 120 میلیون یورو به او دستمزد می‌داد. این رقم به علاوه پولی که می‌بایست به آژاکس بابت فروش دلیخت پرداخت شود، هزینه جذب این بازیکن هلند را به 200 میلیون یورو افزایش می‌دهد که علاوه بر اینها 20 درصد رقم قرارداد هم باید به مینو رایولا، مدیر برنامه‌های دلیخت پرداخت شود.

به همین دلیل بارسلونا قاطعانه به فرصت خرید دلیخت نه گفته است تا ساختار مالی باشگاه برای پرداخت حقوق بازیکنانش از بین نرود و هزینه جذب او را صرف خرید بازیکنان دیگری مانند نیمار یا آنتوان گریزمان کند. مورد دیگری هم که سبب شده بارسلونا فعلاً از خرید دلیخت منصرف شود، داشتن 4 مدافع میانی از جمله جرارد پیکه، کلمنت لنگله، ساموئل اومتیتی و ژان کلر توبیدو است.

از این رو رقابت نهایی برای خرید دلیخت بین پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس است، دو تیمی که هر دوی آنها برای پرداخت حقوق مورد نظر این بازیکن جوان ابراز تمایل کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان