تاریخ انتشار: 1401/12/14 02:27
کد خبر: 9761

چگونه با جنین خود قبل از تولد صحبت کنیم؟

مطالعات نشان داده است که صحبت کردن و آواز خواندن برای جنین باعث بهبود رشد مغز و ایجاد احساس امنیت در جنین خواهد شد و بعد از تولد شنیدن این نواهای آشنا باعث ایجاد آرامش بیشتر در نوزاد می شود.
چگونه با جنین خود قبل از تولد صحبت کنیم؟

مطالعات انجام شده روی جنین نشان داده است که از همان ابتدای تشکیل از محیط  اطراف و خارج از رحم اثرپذیری دارد. شما میتوانید از روشهای مختلف برای ارتباط با جنین خود استفاده کنید ، شعر خواندن ، پخش کردن موسیقی و صحبت کردن با جنین مهارت های شنوایی و تکلم را در جنین تقویت کرده و باعث ایجاد احساس آرامش و امنیت در جنین و پیشرفت هوشی او می شود. 

باید دقت داشته باید که هنگام صحبت کردن با جنین افکار مثبتی داشته باشید و حرفهایتان بدور از استرس و آرامش بخش و با مهربانی باشد.

شما میتوانید با روش های مختلف صحبت کردن با جنین و ارتباط برقرار کردن با او را تمرین کنید. 

میتوانید هنگام حرف زدن با جنین شکمتان را به آرامی ماساژ دهید تا ارتباط عمیق تری با جنین بگیرید. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که جنین میتواند به این گونه ارتباط ها پاسخ های معنادار بدهد که با  دستگاه های موجود قابل ثبت و اندازه گیری است. 

به مادران باردار توصیه می شود که جنین خود را به چشم یک فرد زنده نگاه کنند و از سایر اعضای خانواده بخواهند با او ارتباط کلامی برقرار کنند. 

کودک قبل از تولد از تجربیات و آگاهی های مادرش تاثیر می پذیرد  به صورت تئوریک میتواند این اطلاعات را در ناخودآگاه خود حفظ کند.

زمان تکامل حس شنوایی در جنین

براساس پژوهش های انجام شده ، با شروع ماه ششم بارداری ، جنین به طور مستمر با گوشهاهش صداها را پردازش میکند. رحم یک فضار بسیار پر سر و صدا است و جنین درست مانند صدای شما ، صدای تپش قلب مادر ، حرکات غذا گازها در روده و معده و مایعات اطرافش را می شنود. 

بلندترین صدایی که به گوش جنین می رسد صدای تپش قلب مادرش است شاید به همین دلیل زمانی که نوزاد را در اغوش می گیرید با شنیدن صداری ریتم قلبتان که برایش آشناست ، آرام می گیرد.

رابطه جنسی برای بارداری

حرف زدن مداوم با جنین

شاید از نظر شما و اطرافیانتان حرف زدن با جنین کار خنده داری باشد ولی برای بالا بردن سطح ارتباطی با جنین میتوانید درباره اتفاقات روزانه با او صحبت کنید.مثلا حرف زدن درباره رفتن به فروشگاه ، حرفهایی که با دوستانتان زده اید یا لذت بردن از فیلمی که دیده اید میتواند برای جنین لذت بخش باشد و او را آرام کند و باعث شود نسبت به صدای شما بعد  از تولد واکنش خوبی نشان دهند و آرام بگیرد. 

هر روز صحبت کردن با جنین باعث بهبود رشد معزی و افزایش دایره لغات شنیداری او می شود.

تعریف کردن قصه برای جنین

اگر خلاقیت لازم برای حرف زدن با جنین درباره اتفاقات روزمره ندارید میتوانید روی چند دقیقه یا به خواندن کتاب داشتان برای او اختصاص دهید. از آنجا که لحن و آوای شما برای جنین قابل درک است بنابراین سعی کنید از داستان های شاد برای خواندن استفاده کنید. 

خواندن داستان های تکراری برای جنین توسط مادر دایره لغات او را افزایش داده و باعث بهبود درک موثر او بعد از تولد می شود. 

برای جنین موسیقی پخش کنید

نیازی نیست حتما خودتان با جنین صحبت کنید میتوانید از موسیقیهای آرام بخش و شاد برای برقراری ارتباط با جنینتان استفاده کنید. گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه تان باعث می شود روحیه بهتری پیدا کنید و این احساس به جنین شما هم منتقل شود و نسبت به آن موسیقی احساس خوبی پیدا کنید.

برای تقویت بیشتر حس شنوایی جنین بهتر است ازموسیقی های مختلف استفاده کنید. آز آهنگ های گوش خراش یا از صدای خیلی بلند و گوش خراش برای پخش موسیقی استفاده نکنید چون میتواند باعث ترسیدن جنین شود.

خودتان هم میتوانید با صدای نسبتا بلند موسیقی های دلخواهتان را بخوانید تا جنین با نوای صدای شما آشنا شود.

برای جنین شعر بخوانید

میتوانید دیوان شعر مورد علقه خود را بردارید و اشعاری زیبا و نفیس برای جنینتان بخوانید . هرچه این شعرخوانی ریتم بهتری داشته باشد و نزدیک به آواز خواندن شود بیشتر میتواند منجر به ارتقای توانایی های یادگیری جنین شود. 

شعر خواندن اگر همراه با ریتم باشد باعث ارتقای مهارت یادگیری زبانی کودک در آینده خواهد شد. 

برای حرف زدن با جنین چه نکاتی را رعایت کنیم

هنگام بیدار شدن از خواب با جنین احوالپرسی کنید. 

میتوانید به صورت خیالی با جنین مکالمه داشته باشید و او را مورد خطاب قرار دهید تا منجر به افزایش وابستگی بین شما و جنین شود.

زمانی که استرس دارید یا عصبانی هستید با جنین صحبت نکنید تا تاثیر منفی رویش نگذارید. 

اگر فرزند دیگری دارید او را تشویق کنید تا با جنین حرف بزند ، در این صورت ارتباط بهتری بعد از تولد بین آنها شکل خواهد گرفت.

هنگامی با جنین صحب کنید که روحیه و افکار مثبتی داشته باشید ، افکار و احساست شما میتواند روی جنین تاثیر بگذارد. 

بارداری از طریق ناف

صحبت کردن پدر با جنین

از آنجا که سرعت رشد حافظه جنین بسیار بالا است توصیه می شود علاوه بر مادر ، پدران نیز با جنین ارتباط کلامی برقرار کنند. نوزاد با شنیدن آواها و صداهای آشنایی که در دوران جنینی با آن ها مانوس بوده است ، آرامش پیدا میکند و کمتر گریه خواهد کرد ضمن  این که نسبت به دیگر کودکان یادگیری سریعتری خواهد داشت. 

مزایای صحبت کردن با جنین

- تقویت حس شنوایی

- تقویت مهارت تکلم و زودتر به حرف آمدن

- تحریک مغز و افزایش توانایی یادگیری

- کاهش استرس و اضطراب خانواده

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mlrb3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آیا می توان در دوران بارداری لبنیات مصرف کرد؟