تاریخ انتشار: 1402/01/04 22:35
کد خبر: 8754

شکست عشقی خوردم/ آیا ازدواج می‌تواند شکست عاطفی‌ام را جبران کند؟ لطفا کمکم کنید!

برای کم شدن تاثیر عشق قدیمی بر ازدواج علاوه بر این که باید اجازه دهید زمان کافی از شکست عشقیتان گذشته باشد و به جای ماندن در گذشته به آینده فکر کنید، باید از یکسری راهکار‌های دیگر هم که در ادامه این مقاله ذکر شده استفاده نمایید.
شکست عشقی خوردم/ آیا ازدواج می‌تواند شکست عاطفی‌ام را جبران کند؟ لطفا کمکم کنید!

شکست عشقی یا نرسیدن به عشق میتواند تاثیری ماندگار بر روح و روان افراد بگذارد، برخی از این افراد به اشتباه تصور میکنند برای رهایی از عشق قدیمی بهتر است ازدواج کنند، ولی ازدواج نمیتواند پاسخ مناسبی برای شکست عاطفی شما باشد.

اگر بخواهید بعد از شکست عشقی یا به هم خوردن نامزدی بلافاصله وارد یک رابطه جدید یا ازدواج با فردی جدید شوید احتمال این که دچار انتخاب اشتباه شوید بسیار بالا می‌رود.

شاید مدت کوتاه احساس تسکین داشته باشید، ولی این آرامش دوام نخواهد داشت و شما را درگیر کلافی سردرگم میکند به خصوص اگر ازدواج کرده باشید طولی نمی‌کشد که چشم باز کنید و متوجه شوید از زندگیتان راضی نیستید و نمیتوانید ردپای عشق قدیمی تان را پا کنید.

اگر میخواهید زندگی جدیدتان همراه با آرامش و خوشبختی باشد و انتخاب درست و عقلانی در کنار احساس علاقه به فرد جدید داشته باشید باید به خودتان زمان بدهید تا عشق قدیمیتان کمرنگ شود و تاثیری بر رابطه جدیدتان نگذارد.

برای کاهش یا از بین بردن تاثیر عشق قدیمی روی ازدواج باید از درون خودتان شروع کنید و اجازه ندهید سایه ناخوشایند شکست عاطفی بر زندگی و رابطه جدیدتان تاثیری بگذارد.

تاثیر عشق قدیمی روی ازدواج

 

قرار نیست همه چیز را فراموش کنید

اگر انتظار دارید تمام خاطرات و علاقه قدیمی تان را به فراموشی بسپارید، در اشتباهید. با توجه به عمق و مدت زمان رابطه فراموش کردن آن سخت‌تر خواهد شد به خصوص اگر خاطرات خوشی با فرد مقابل داشته باشید، با وجودی که فکر نکردن و غصه نخوردن درباره گذشته به مرور باعث می‌شود خاطرات کمرنگ‌تر شوند

ولی همیشه همراه شما خواهند بود با این تفاوت که اگر ماه اول با مرور آن‌ها اشک به چشمانتان می‌آمد، سال بعد با مرورشان حسرت به دلتان راه پیدا میکردید، بعد از ۲ سال دیگر این احساسات آزارتان نخواهد داد و هر چه بگذرد و هرچه بیشتر سرتان را گرم کار و فعالیت و سرگرمی‌های دیگر کنید کمتر این خاطرات برایتان مرور خواهد شد.

باید بگیرید که در لحظه زندگی کنید و ذهنتان را مدیریت نمایید و هرگاه خواست شما را به گذشته ببرد سرگرم کار دیگری شوید و به حال و آینده مشغول شوید.

تنها عشق باعث خوشبختی نمی‌شود

شاید در طول زندگی مشترک بار‌ها به خودتان گفته باشید که اگر میان من و همسرم عشق وجود داشت، مشکلات فعلی را نداشتیم، شاید تصور شما از خوشبختی بعد ازدواج وجود عشق است، ولی باید بدانید که با وجودی که عشق به بهتر شدن کیفیت زندگی به خصوص در اوایل ازدواج کمک میکند، ولی هر چه بیشتر جلو می‌روید زندگی پیچیده‌تر می‌شود و اهمیت محبت، احترام و سازگاری و درک متقابل بیشتر از عشق نمایان خواهد شد.

گذشته همسر قبل از ازدواج

خودتان را در خاطرات گذشته غرق نکنید

یکی از اشتباهات افراد این است که میخواهند خاطرات خوش عشق قدیمیشان را مرور کنند. با وجود که در اوایل به هم خوردن رابطه این خاطرات شاید بتواند شما را تسکین دهد، ولی با گذشت زمان ذهنتان شما را فریب می‌دهد و بدی‌های فرد را محو کرده و تنها خوبیهایش را برایتان نگه میدارد.

در صورتی که اگر شما در یک رابطه ایده آل قرار داشتید هیچ گاه، آن رابطه به پایان نمی‌رسید یا حتی تضمینی برای ادامه عشق بعد از ازدواجتان وجود نداشت.

شاید شخصیت فردی که کنارش هستید بسیار بهتر از عشق قدیمیتان باشد، ولی فریب ذهنی شما نسبت به خاطرات گذشته مانع از دیدن نکات مثبت و برتری‌های او می‌شود.

مقایسه نکنید

مقایسه بدترین کاری است که باعث می‌شود احساس ناکامی و حسرت در شما تقویت شود. شما از عشق قبلی تصورات ذهنی خوب خود را نگه داشته اید و حتی ان‌ها را بدون این که بدانید بزرگنمایی می‌کنید و دائما عشق قدیمیتان را با همسر فعلی مقایسه میکنید و او را ضعیف‌تر از نفر قبل می‌پندارید.

همین مقایسه باعث ایجاد احساس سرخوردگی در شما می‌شود و نمی‌گذارد درک کنید انسان‌ها با یکدیگر فرق میکنند و حتما خوبی‌هایی در همسر شما وجود دارد که در عشقتان وجود نداشته است.

 

حسرت عشق

فرد فعلی را از نظر ظاهر یا اخلاق و رفتار با فرد قبلی مقایسه نکنید، چون باعث می‌شود بیشتر احساس حسرت داشته باشید. او را همانطور که هست بپذیرید.

احساسات و هیجانات شما نسبت به عشق قبلیتان به دلیل فوران‌های هورمونی تصوری بت مانند و بدون نقص و غیر واقعی در ذهن شما ساخته است که ممکن است اصلا با شخصیت واقعی او تناسبی نداشته باشد.

ویژگی‌های منحصر به فرد همسرتان را ببینید

به جای دیدن کمبود‌ها و نکات منفی در همسرتان روی نکات مثبت او تمرکز کنید، او حتما خوبی‌هایی دارد که عشق قدیمی تان نداشته است.

هر انسانی ویژگی‌های خاصی برای دوست داشتن دارد، دقت کنید همسرتان چه ویژگی‌های خاصی دارد و چه کار‌هایی را بهتر از دیگران انجام میدهد. با دیدن بیشتر نکات مثبت همسرتان، باعث می‌شود احساس بهترین نسبت به او داشته باشید و بتوانید او را تحسین کنید.

خاطرات جدید و مکان‌های دوست داشتی جدید بسازید

سعی نکنید با همسرتان به مکان‌های دوست داشتنی قبلی که با عشقتان در آنجا خاطره دارید بروید، چون باعث می‌شود بیشتر به یاد او بیفتید.

رستوران‌ها، پارک‌ها و تفریحات در محل‌های جدید را با همسرتان امتحان کنید و خاطرات خوب جدید بسازید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bkx84

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عاشق کردن مرد زندگیتان را با چند ترفند ساده تجربه کنید

رابطه جنسی، چند بار در هفته خوب و کافیه؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی