تاریخ انتشار: 1402/06/04 17:07
کد خبر: 8227

سرطان پروستات و ارتباط آن با فعالیت جنسی

انجمن آنکولوژی ایالات متحده گزارش می دهد که پس از سرطان پوست، سرطان پروستات شایعترین بدخیمی در مردان است.
سرطان پروستات و ارتباط آن با فعالیت جنسی
به گزارش فرتاک ورزشی،

انجمن آنکولوژی ایالات متحده گزارش می دهد که پس از سرطان پوست، سرطان پروستات شایعترین بدخیمی در مردان است. 15 درصد از سرطان هایی که مردان به آنها مبتلا می‌شوند؛ مربوط به پروستات است که این آمار بیانگر شیوع بالای این بیماری در مردان می‌باشد. برخی از محققان حدس می زنند؛ مردان دارای رابطه جنسی بیشتر، ممکن است به دلیل امکان ابتلای بالاتر به بیماریهای مقاربتی که موجب التهاب و عفونت در پروستات می‌شوند؛ با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مواجه باشند.

برخی دیگر ادعا دارند مردانی که به دلیل سطح بالای هورمونهای مردانه، فعالیت جنسی بیشتری دارند؛ ممکن است با درصد بالاتری به سرطان پروستات مبتلا شوند. ولی در آخرین مطالعات بر روی جامعه آماری 30 هزارنفری مردان جوان، متخصصین اورولوژی به رابطه معکوس میان دفعات بیشتر انزال و سرطان پروستات پی بردند.

نتیجه تحقیقاتی که طی 8 سال پایش بر روی این جامعه آماری صورت گرفت بر این قرار بود که امکان ابتلا به سرطان پروستات در مردان جوانی که به طور متوسط در ماه 21 بار انزال داشتند به مراتب کمتر از مردانی بود که در ماه 7 بار یا کمتر انزال را تجربه می‌نمودند. آنها در این باره می‌گویند: برای تولید مایع منی، پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون می گیرند و آنها را تا ۶۰۰ برابر تغلیظ می کنند.

در این بین هر عامل سرطان زای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مکرر می تواند از انباشته شدن عوامل سرطان زا درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی می تواند سرطان پروستات را در مردان تا ۴۰ درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش خطر ابتلا به بیماری های منتقله از راه جنسی)

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک ورزشی کلیک کنید.

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48v5k3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترویلیسم در رابطه جنسی چیست؟ اثرات منفی آن چه می‌تواند باشد؟