تاریخ انتشار: 1402/01/19 14:00
کد خبر: 8119

چطور ریشه شک را در روابط زناشویی بخشکانیم؟

اگر با همسرتان قول و قراری گذاشتید، خلاف آن را انجام ندهید و برای سلامت رابطه دروغ نگویید و پنهانکاری نکنید.
چطور ریشه شک را در روابط زناشویی بخشکانیم؟

شک مانند یک خوره رابطه را ویران می‌کند و مانند موریانه کم کم و از ریشه زندگی را از نابود می‌کند. معمولا افراد شکاک در رابطه زناشویی از خیانت می‌ترسند و به همین دلیل رفتارهای کنترل گرایانه‌ای نسبت به همسر خود پیدا می‌کنند. اما غافل از اینکه خود شک به همسر می‌تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر رابطه‌تان بگذارد. در واقع‌عدم اعتماد شما به همسرتان باعث رفتارهای دور از احترام همراه با تحقیر و سرزنش نسبت به همسرتان می‌شود و برای ارتباطتان دردسر آفرین می‌شود.

برای رسیدن به پاسخِ پرسشی با این مضمون که چطور ریشه شک را در روابط زناشویی بخشکانیم؟ و چنین گزاره رایجی «چند وقتی است که همسرم به من مشکوک است. مدام سوال می پرسد و وقتی بیرون می‌روم صد بار زنگ می زند، مدام تلفنم را چک می‌کند، نمی‌دانم چطور شک او را برطرف کنم.» ادامه مطلب را بخوانید.

به قول و قرارتان عمل کنید

برای پاسخ به این سوال به سراغ دکتر «سجاد کریمان مجد» روانشناس و متخصص خانواده رفتیم. دکتر «کریمان مجد» می‌گوید: «در ابتدا باید بدانیم که این آقا یا خانم چه رفتار و اقدامی داشته‌اند که همسرشان مشکوک شده اند. مثلا با همسرشان قول و قراری گذاشتند، اما خلاف آن انجام داده اند؟ یا عمدا یا سهوا دروغ یا پنهانکاری از همسرشان داشتند؟ 

از ایجاد موقعیت شک پیشگیری کنید / صمیمیت رابطه را بالا ببرید

این روانشناس و متخصص خانواده به راهکارهای جلوگیری از به وجود آمدن شک بین زوجین اشاره می‌کند و می‌گوید: برای اینکه دچار مشکل شک نشویم باید از از ایجاد موقعیت شک در زندگی مشترک پیشگیری کنیم. و درصد صمیمیت رابطه را به قدری بالا ببریم که احساس امنیت کنیم و قول و قرارمان را زیر پا نگذاریم.

دروغ یا پنهان کاری ممنوع

کریمان مجد در ادامه می‌گوید: راستگویی و صداقت در هر موضوعی موجب پیشگیری از شک می‌شود. همچنین در نظر داشته باشیم که اگر موضوعی خلاف نفع ما بود و حتی اگر باعث آسیب رسیدن به خودمان هم می‌شد، باز هم به هیچ عنوان دروغ نگوییم و هیچ چیز پنهانی با همسرمان نداشته باشیم. هرچقدر صمیمت در رابطه بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توان این شک را مدیریت و برطرف کرد و در نهایت از رابطه زناشویی مراقبت کرد». 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v8qj2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جومونگ به آزارجنسی متهم شد/دردسر بزرگ برای معروف ترین بازیگر کره