تاریخ انتشار: 1402/01/21 17:00
کد خبر: 8019

۳ روش برای برقراری ارتباط مجدد و بهبود رابطه پس از مشاجره با شریک زندگی

اختلاف نظرها و مشاجرات، اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشند، اما بخش طبیعی و حتی مهم هر رابطه هستند.
۳ روش برای برقراری ارتباط مجدد و بهبود رابطه پس از مشاجره با شریک زندگی

استحکام و کیفیت یک رابطه نه با توانایی شرکای زندگی در اجتناب از مشاجره بلکه با نحوه عملکرد آنها به عنوان یک زوج و بهبود شرایط پس از مشاجره سنجیده می شود. به دعوای زوجین مانند یک آتش سوزی کنترل شده فکر کنید، آسیب کوتاه مدت باعث ایجاد یک اکوسیستم سالم تر و با دوام تر می شود.

در مشاجرات شما و شریک زندگی‌تان می توانید بی پرده نظرات متناقض را بیان کنید و مستقیماً از صمیم قلب صحبت کنید. بدون چنین فرصت‌هایی، پیشرفت رابطه می‌تواند متوقف شود و یک پیوند عاطفی سطحی جای آن چیزی را بگیرد که می‌تواند یک ارتباط بسیار عمیق‌تر باشد.

 

در ادامه سه اقدام کاربردی برای برقراری ارتباط مجدد و بهبود شرایط پس از مشاجره با شریک زندگی را بررسی می کنیم.

۱. پس از مشاجره در آرامش صحبت کنید

بعد از اینکه فریاد زدن و یا انتقادها فروکش کرد، کمی زمان بگذارید تا تجربه خود را با شریک زندگی خود پردازش کنید تا از دعوای خود در مورد همان موضوع در آینده جلوگیری کنید. احتمالاً نمی خواهید این کار را بلافاصله بعد از دعوا انجام دهید. به آن زمان بدهید، شاید چند ساعت یا حتی یک یا دو روز، تا اعصابتان آرام شود.

مطمئن شوید که مسئولیت نقش خود در بحث بر عهده می گیرید. به جای پیروزی بر روی یافتن سازشی دوطرفه تمرکز کنید.

 

زوج هایی که به طور فعال روی ترمیم رابطه خود و به دست آوردن دیدگاه های جدید تمرکز می کنند، نسبت به زوج هایی که از صحبت کردن در مورد دعوا اجتناب می کنند یا به سادگی آن را رها می کنند، صمیمیت خود را راحت تر به دست می آورند.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای پردازش استدلال به روشی سالم دنبال کنید:

– به داستان شریک زندگی‌تان و احساس او در مورد وضعیت پیش آمده گوش دهید. او در مورد واکنش خود به موقعیت و واکنش شما به آن چه احساسی دارد؟

– نقش خود را در درگیری تصدیق کنید. چگونه به ایجاد و تشدید درگیری کمک کردید؟

 

– برای جلوگیری از درگیری های مشابه در آینده، راه های مؤثرتری برای برقراری ارتباط با یکدیگر برنامه ریزی کنید.

به یاد داشته باشید: دعوا کردن دوباره و دوباره بر سر یک موضوع هرگز نشانه خوبی نیست. (در چنین مواردی، ممکن است درمان زوجین ضروری باشد.) با این حال، بحث‌های جدیدی که راه‌حل‌های تازه‌ای به همراه می‌آورند، می‌توانند برای رابطه، سالم و سازنده باشند.

۲. صمیمیت رابطه‌ خود را بازیابید

مشاجره با شریک زندگی‌تان می تواند باعث ایجاد احساس دوری یا پریشانی شود. برای احیای محبت بین‌تان، به اصول اولیه بازگردید و اساس رابطه خود را دوباره مرور کنید. با بیان شفاهی و فیزیکی آنچه شما را به سوی او جذب می کند، چیزهایی را که در مورد شریک زندگی خود لذت‌بخش می دانید را بپذیرید.

ممکن است تعجب کنید که یک حرکت ساده مانند در آغوش گرفتن، ابراز قدردانی یا درخواست برای گذراندن وقت با هم چقدر می تواند تفاوت ایجاد کند. در واقع، آن دسته از زوج هایی که به طور منظم با یکدیگر تماس فیزیکی محبت آمیز دارند، خوشحال‌تر هستند و رضایت بیشتری از رابطه را گزارش می‌کنند.

 

در مشاجرات شما و شریک زندگی‌تان می توانید بی پرده نظرات متناقض را بیان کنید و مستقیماً از صمیم قلب صحبت کنید. بدون چنین فرصت‌هایی، پیشرفت رابطه می‌تواند متوقف شود و یک پیوند عاطفی سطحی جای آن چیزی را بگیرد که می‌تواند یک ارتباط بسیار عمیق‌تر باشد.

ایده اصلی این است که فضای صمیمی ای را که با شریک زندگی خود داشتید را بازگردانید؛ فضایی که به طور موقت در جریان بحث از بین رفته است. زمانی که بعد از دعوا با هم هستید، زمانی که هر دوی شما شکاف رابطه را با هم ترمیم می کنید، می‌تواند بسیار خاص‌تر باشد.

۳. برای بهبود شرایط پس از مشاجره با هم بخندید

گذراندن زمان با کیفیت با هم برای انجام فعالیت‌های جدید، به‌ویژه فعالیت‌هایی که خنده را تحریک می‌کنند، می‌تواند پیوند شما را عمیق‌تر کند.

خندیدن به یک چیز، این تصور را تقویت می کند که شما و شریک زندگی‌تان دیدگاه مشابهی نسبت به جهان دارید و از این رو، به تجربیات شما عمق می بخشد. برقراری ارتباط با کودک درونتان، نقاشی کردن، بازی کردن، گذراندن وقت و غیره، می تواند به شما و شریک زندگی‌تان کمک کند تا به روشی سرگرم کننده و در عین حال معنادار ارتباط برقرار کنید.

یادآوری به خود و شریک زندگی‌تان که هنوز هم می‌توانید با هم خوش بگذرانید، اطمینان‌بخش است و می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات را در چشم‌اندازی کلی تر ببینید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v9az3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضایت زناشویی با هوش هیجانی ارتباط دارد