تاریخ انتشار: 1402/01/22 13:00
کد خبر: 7979

۸ هزار قدم پیاده روی یک یا دوبار در هفته، خطر مرگ را کاهش می‌دهد

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن روز سه‌شنبه منتشر شد، ۸ هزار قدم پیاده‌روی (حدود ۶.۴ کیلومتر) برای یک یا دو روز در هفته می‌تواند بطور قابل توجهی خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.
۸ هزار قدم پیاده روی یک یا دوبار در هفته، خطر مرگ را کاهش می‌دهد

در حالی که ورزش منظم خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد، مطالعه منتشر شده در نشریه JAMA Network Open از فواید پیاده‌روی آنهم تنها چند روز در هفته خبر داده است.

برای این مطالعه، محققان دانشگاه کیوتو همچنین دانشگاه کالیفرنیا و لس‌آنجلس، داده‌های ۳۱۰۰ بزرگسال آمریکایی را تجزیه و تحلیل کردند. 

 
آنها میزان پیاده‌روی روزانه ۳۱۰۰ شرکت‌کننده را طی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ میلادی بررسی کردند و ۱۰ سال بعد داده‌های مرگ و میر آنها را مورد مقایسه قرار دادند.

آنها دریافتند آمار مرگ و میر در کسانی که یک یا دو روز در هفته ۸ هزار قدم یا بیشتر راه می‌روند، ۱۴.۹ درصد کمتر از آمار مرگ و میر کسانی است که هرگز به این اندازه پیاده‌روی نمی‌کنند. این داده‌ها در یک دوره ۱۰ ساله مورد بررسی قرار گرفته است.

برای افرادی که سه تا هفت روز در هفته ۸ هزار قدم یا بیشتر راه می‌روند، خطر مرگ و میر ۱۶.۵ درصد کمتر بوده است.

مزایای پیاده‌روی ۸ هزار قدم یا بیشتر برای یک یا دو روز در هفته، برای افراد ۶۵ سال و بالاتر به مراتب بیشتر به نظر می‌رسد.

 
محققان می‌گویند: «تعداد روزهایی که در هفته ۸ هزار قدم یا بیشتر راه می‌روید، با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.»

بنا بر تحقیقات سازمان غیردولتی آمریکایی «کلینیک مایو» نیز پیاده‌روی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، چاقی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی را کاهش دهد. براساس اطلاعات این مرکز، یک آمریکایی به طور متوسط ۳ تا ۴ هزار قدم در روز راه می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dl5d3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هم عقرب، هم ماهی!+عکس