تاریخ انتشار: 1402/01/24 12:00
کد خبر: 7901

چه موقعی کودک کم سن خود را از بارداری خود مطلع کنیم؟

به طور کلی اطلاع‌رسانی زودهنگام اخبار بارداری به کودکان می‌تواند اضطراب آن‌ها را افزایش دهد و باعث شود که انتظار نه ماهه پایان ناپذیر به نظر برسد
چه موقعی کودک کم سن خود را از بارداری خود مطلع کنیم؟

غلب بهتر است چند هفته یا چند ماه صبر کنید تا به فرزندتان بگویید که بچه دار شده‌اید. حتماً به اعضای خانواده توصیه کنید که هیچ چیزی به فرزندتان نگویند تا زمانی که خودتان آمادگی پیدا کنید.

 

چگونه به کودک نوپا یا پیش دبستانی خود بگویید که باردار هستید؟

معمولاً بهتر است تا سه ماهه دوم بارداری خود صبر کنید. زمان دقیق سه ماهه دوم به فرزند شما بستگی دارد. اگر دوز شدیدی از تهوع صبحگاهی دارید در این صورت ممکن است بخواهید زودتر به او بگویید تا فکر نکند مشکلی پیش آمده است. وقتی به فرزندتان درباره بارداری خود می‌گویید از اصطلاحات ساده‌ای استفاده کنید که او بتواند آن را بفهمد. صحبت کردن با فرزندتان در مورد بارداری ممکن است دشوار باشد، بنابراین سعی کنید با استفاده از اصطلاحات صحیح از سردرگمی جلوگیری کنید. به عنوان مثال کودک در رحم من که بخشی از بدن من است و در حال رشد بسیار پیچیده است. فقط حقایق اساسی را به فرزندتان بگوییدو اگر سؤالی داشت اطلاعات بیشتری به او بدهید. اجازه دهید کودکتان لگد زدن نوزاد را حس کند و به تصاویر سونوگرافی نگاهکرده و خواهر و برادر خود را حس کند. به او اجازه دهید با شما لباس، پوشک و سایر لوازم ضروری کودک بخرد. کتاب‌های مرتبط با بارداری و نوزاد را بخوانید. زمانی را با نوزادان بگذرانید تا فرزندتان بفهمد که چه انتظاری دارد و آماده خواهر یا برادر شدن باشد.

چگونه به بچه‌های بزرگتر بگویید باردار هستید؟

به خلق و خوی فرزندتان و اینکه چگونه ممکن است به اخبار بارداری پاسخ دهد فکر کنید. برخی از کودکان فوراً از داشتن یک خواهر یا برادر کوچکتر هیجان‌زده می‌شوند. اما دیگران به زمان نیاز دارند تا با این‌ایده موضوع کنار بیایند. برخی از اطلاعات کلی را ارائه دهید و هنگام ارائه حقایق دقیق‌تر به نشانه‌های او نگاه کنید. تاریخ مورد انتظار را در تقویمی که او می‌تواند ببیند علامت‌گذاری کنید و برخی از نشانه‌ها را برای زمان تولد نوزاد ارائه دهید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36z7j2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با این روش ها از جراحی برگشت عمل وازکتومی مراقبت کنید