تاریخ انتشار: 1402/02/01 21:00
کد خبر: 7483

راهکارهای حفظ زندگی مشترک از آسیب‌های فناوری

به قدری در فضای مجازی غرق شده ایم که فراموش می‌کنیم ، باید در خانواده حضور کامل یعنی فیزیکی و روحی توأم داشته باشیم.
راهکارهای حفظ زندگی مشترک از آسیب‌های فناوری

درست است که زندگی روزمره مبتنی بر فناوری است و تقریباً برای تمام کار‌ها از موبایل استفاده می‌کنیم ،اما همانطور که می‌دانید ابزار‌های فناوری باعث ایجاد مشکلاتی در بین زوج‌ها می‌شوند.

برای جلوگیری از این آسیب‌ها، پیشنهاداتی ارائه شده که مؤثر خواهد بود.بسیاری افراد از اضطراب اجتماعی، مدیریت مسائل ارتباطی و حفظ روابط خود رنج می‌برند.

افراد همچنین برای حضور کامل در لحظه تلاش می‌کنند و حتی در زمانی که با یک فرد دیگر ملاقات دارند، توجه بیشترشان به تلفن‌های همراه است که در نتیجه مشکلاتی در روابط ایجاد می‌شود.

 

مشاوران خانواده و روانشناسان اصطلاح جدیدی برای تداخل فناوری در روابط تعریف کرده‌اند که آن را «تکنوفرانس» نامیده‌اند.

تکنوفرانس اصطلاحی است که تداخل مبتنی بر فناوری را توصیف می‌کند، رفتاری که می‌تواند برای روابط خانوادگی خصوصا دو همسر مضر باشد.

به گفته‌ی دکتر سوزان دگز وایت، تکنوفرانس بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که یک زن و شوهر، قصد دارند وقت خود را در تعامل با دنیای مجازی با هم سپری کنند یعنی در یک زمان مشترک روابط خانوادگی و حضور در فضای مجازی را با هم مدیریت کنند، که این دو موازی کاری به دلیل عدم تحقق به درگیری میان زوجین و مخدوش شدن روابط خانوادگی منجر می‌شود.در این فضا طرف مقابل احساس می‌کند کنار گذاشته شده یا نادیده گرفته شده است.

اغلب موارد در روابط سالم خانواده وقتی یک شریک متوجه شود، همسرش به کسی یا چیزی غیر از او علاقه و رغبت بیشتری نشان می‌دهد یا زمان بیشتری سپری می‌کند، ناراحت می‌شود.

برای حل این مشکل چند راه حل ساده وجود دارد تا از رابطه‌ خود محافظت کنید:

۱) زمان مشترکی برای استفاده از موبایل در خانه تعریف کنید و خود را مقید به کنید، خارج از آن زمان موبایل را کنار بگذارید.

۲) اولویت زمانی و انرژی خود را برای با هم بودن قرار دهید. در اوقات پرت زمانی از موبایل خود استفاده کنید.

۳) در صورت امکان گوشی خود را بیرون از اتاق خواب و یا فضای صمیمانه تان برای شارژ بگذارید.

۴) مرز‌های فناوری را به درستی تعیین کنید و مسئولانه رفتار کنید. فراموش نکنید، خانواده کانون محبت است و فضای مجازی ابراز فعالیت‌های کاری و اجتماعی در مدار اخلاقیات و تعهدات خانوادگی ست.

۵) در زمان‌های تلخکامی خانوادگی، به دنبال جایگزینی فضای حقیقی خانوادگی با فضای مجازی نباشید و مشکل پیش آمده را با علم، محبت و صبر حل کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k5da3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درگیری زناشویی باعث قتل 3 مرد شد