تاریخ انتشار: 1402/02/13 17:00
کد خبر: 6922

بهترین خوراکی ها برای افراد استرسی

مصرف شیر و لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و غلات، مواد پروتئینی، سبزی‌ها و میوه‌‌ها موجب بهبود سلامت جسم و ذهن می‌شود و به افزایش توان مغز کمک می‌کند.
 بهترین خوراکی ها برای افراد استرسی

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان کنکوری به کاهش اضطراب و استرس آنها نیز کمک می‌کند.

علی شمس نورایی اظهار داشت: دانش‌آموزان کنکوری از مصرف زیاد شیرینی‌، چیپس، پفک، تنقلات ناسالم، نوشیدنی‌های گازدار و حاوی کافئین یا مواد انرژی‌زا پرهیز کنند.

وی گفت: مصرف تنقلات ناسالم ممکن است آثار مثبت گذرا داشته باشند ولی پس از مدتی کوتاه عوارض گوارشی، اضطراب، هیجان، سردرد و عدم تمرکز را به دنبال خواهد داشت.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف شیر و لبنیات، تخم مرغ ، حبوبات و غلات، مواد پروتئینی، سبزی‌ها و میوه‌‌ها موجب بهبود سلامت جسم و ذهن می‌شود و به افزایش توان مغز کمک می‌کند.

خوراکی مفید برای کنکوری ها

شمس نورایی بیان داشت: مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان کنکوری، ویتامین‌ها و عناصر ضروری آنها را تأمین می‌کند و در کاهش اضطراب و استرس مفید است.

وی ادامه داد: مصرف ماهی، میگو، جگر، گوشت و حبوباتی مثل عدس که حاوی آهن، اسید فولیک، کلسیم، فسفر و سایر مواد ریز‌مغذی‌ هستند به کاهش کم‌خونی، اضطراب و افزایش توان یادگیری، حافظه و تمرکز کمک می‌‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y7qm4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 چه روزهایی خانم ها کمترین استرس را دارند؟