تاریخ انتشار: 1402/02/15 10:00
کد خبر: 6842

این خوراکی‌ها قاتل میل جنسی هستند!

برخی از خوردنی ها باعث ایجاد تغییراتی در هورمون های زنانه و مردانه می شوند که همین تغییرات موجب کاهش میل جنسی افراد می شوند.
این خوراکی‌ها قاتل میل جنسی هستند!

برخی از خوردنی ها باعث ایجاد تغییراتی در هورمون های زنانه و مردانه می شوند که همین تغییرات موجب کاهش میل جنسی افراد می شوند.

خوراکی های کاهش دهنده میل جنسی

کاهش ناگهانی میل جنسی بسیار آزار دهنده است و توسط غذاهایی که می خوریم، ایجاد می شود. ما معمولا از تستوسترون به عنوان هورمونی مردانه و از استروژن به عنوان هورمونی زنانه یاد می کنیم اما درحقیقت این دو هورمون نقش حیاتی و مهمی را در بدن ما دارند.

این هورمون ها در مردان سبب رشد سینه و درزنان باعث رشد بیش از حد موهای زائد می شود اما عدم تعادل آن در زنان و مردان می تواند میل جنسی را کاهش و یا افزایش دهد. جالب است که بدانید کاهش میل جنسی به غذایی که می خورید نیز ارتباط دارد. حال در این قسمت، غذاهایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند را برایتان معرفی خواهیم کرد.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

خوردنی هایی که میل جنسی را کاهش می دهند

غذاهای آماده

غذاهای آماده مواد مغذی موجود در یک غذای کامل را از بین می برند. برای مثال هنگامی که گندم کامل به آرد سفید تبدیل می شود، حدود سه چهارم از مقدار روی خود را از دست می دهد.

روی یک ماده معدنی لازم برای میل جنسی و تولید مثل در مردان است. خوردن گندم به مقاومت انسولین به حمله دیابت کمک می کند که دیابت به نوبه خود باعث باریک شدن شریان ها، افزایش بیماری های قلبی و اختلال در نعوظ خواهد شد.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

نوشابه های رژیمی

نوشیدن نوشابه ها براساس رژیم غذایی یک ایده وحشتناک است. شیرین کننده های مصنوعی درآن به خصوص آسپارتام بطور مستقیم بر میزان سروتونین اثر می گذارد. سروتونین هورمونی حیاتی در تقویت هورمون ها است و احساس شادی و موفقیت را ایجاد خواهد کرد . کاهش سروتونین در مردان و زنان با کاهش میل جنسی همراه است.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

ذرت

اگر دوست دارید همراه با فیلم پاپ کورن نیز بخورید، رابطه جنسی شما مختل می شود. مواد شیمیایی مانند پرفلوئورکتانوئیک اسید موجود در پوشش نایلون مانند ذرت می تواند منجر به ازبین رفتن میل جنسی شود و در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات پروستات خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جادوی ۵ داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی


پنیر

بخش زیادی از پنیری که از شیر گاو گرفته می شود دارای هورمون های مصنوعی است. این هورمون بطور کامل تولید طبیعی هورمون استروژن و تستوسترون را دربدن ما مختل کرده و باعث کاهش میل جنسی خواهد شد.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

شکر

مواد شیرین باعث افزایش سطح هورمون انسولین می شوند که در نتیجه چربی شکمی را بدنبال دارد و باعث ازبین رفتن توده های عضلانی و کاهش تستوسترون خواهد شد . گلوکز نیز میزان تستوسترون کل و آزاد را کاهش می دهد که کاهش میل جنسی را به همراه خواهد داشت.

سوپ های کنسرو شده

سوپ های کنسروی مقادیر بالایی سدیم دارند که می توانند منجر به افزایش فشار خون و کاهش خون رسانی به قسمت های خاصی از بدن از جمله دستگاه تناسلی شود . می توانید با خوردن شکلات تلخ این اثر را برعکس کنید. کاکائو غیر قلیایی سرشار از فلاوانول است که ترکیبات آن باعث تولید اکسید نیتریک در بدن شده و عروق خونی را گسترده تر خواهند کرد.

شیرین بیان

ترکیب اصلی در شیرین بیان گلیسیریزیک اسید است که عطر و طعم متمایزی به ریشه شیرین بیان می دهد و تولید تستوسترون را سرکوب خواهد کرد.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

میگو

براساس اطلاعات موجود؛ در بدن هرفرد به طور میانگین 10-13 سم وجود دارد . 9 مورد ازاین 10 سموم باعث اخلال در غدد درون ریز بدن می شوند که یکی از مهم ترین آن ها استروژنیک 4 هگزیل رزورسینول است که برای جلوگیری از تغییر رنگ میگو حین استفاده اضافه می شود. غذاهای دریایی دیگری که این سموم را در خود دارند ،عبارتند از:ماهی تیلاپیا، مار ماهی و ماهی سالمون.

گوشت های منجمد

بسته بندی پلاستیکی که شما برای حفظ مواد خوراکی انجام می دهید، از پلی وینیل کلرید ساخته شده است که باعث جابجایی هورمون ها می شود. بجای آن بهتر است گوشت تازه را از قصابی خریداری کرده و آن را در کاغذ قهوه ای بپیچانید و نگهداری نمایید.


بیشتر بخوانید: اوج میل جنسی زنان و مردان در چه سنی است؟


تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

نعناع

نعناع باعث تازه شدن نفس می شود، نفس تازه نیز یکی از نشانه های سلامتی است اما منتول موجود در نعنا تستوسترون را کاهش می دهد.

محصولات دانه کتان

در خانمی 31 ساله که برای کنترل رشد بیش از حد موهای خود مصرف روزانه 30 گرم بذرکتان به مدت 4 ماه پیشنهاد شده بود ناگهان کل تستوسترون او به اندازه 70٪ کاهش یافت!!! نتیجه آنکه این محصولات را استفاده نکنید و اگر اکنون دچارش شده اید امگا 3 مصرف کنید تا میل جنسی تان افزون شود.

بطری های آب

دراصل آب مقصر نیست. بطری پلاستیکی که دارای بیسفنول A که معمولا به آن BPA می گویند یک ماده شیمیایی است که در بیشتر ظروف و قوطی های پلاستیکی وجود دارد و در مردان و زنان باعث کاهش باروری می شود، به این صورت که منجر به کاهش تعداد اسپرم در مردان و تخمک بالغ در زنان خواهد شد.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

توت فرنگی

عموما محصولات کشاورزی با پوست های خوراکی مانند انواع توت ها دربین بالاترین میزان سموم دفع آفات و مقدار استروژن قرار دارند . دیگر مثال این میوه ها سیب ، هلو، گیلاس و کلم هستند. دقت داشته باشید که این محصولات را به صورت ارگانیک خریداری کنید.

گوشت بی کیفیت

گوشت بی کیفیت باعث فشار جنسی و کم وزنی می شود. دلیل این امر آن است که بیشتر گوشت های آماده در فروشگاه ها ، هات داگ ها و همبرگرها حاوی هورمون اضافی ، مواد نگهدارنده و آنتی بیوتیک است که باعث عدم تعادل هورمونی دربدن می شود. برش نازکی از مرغ و یا بوقلمون تازه باعث حفظ این تعادل خواهد شد.

سویا

سویا گیاهی است که حاوی فیتواستروژن هاست، همان هورمون زنانه ای که توسط زنان تولید می شود را تقلید می کند و درنتیجه باعث ایجاد خصوصیات جنسی ثانویه خواهد شد .خوردن بیش از حد این فیتواستروژن ها باعث عدم تعادل هورمونی در مرد و زن می شود که کاهش میل جنسی را به همراه خواهد داشت.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

غذاهای ادویه دار

غذاهای ادویه دار با بوی تند مزاج دستگاه تناسلی را تغییر می دهند. این غذاها شامل قهوه، پیاز، سیر و فلفل هستند. حذف کردن این غذاها و در عوض خوردن بیشتر غلات سبوس دار، میوه و سبزیجات باعث حفظ مزاج خواهد شد.

چغندر

چغندر خوشمزه و مغذی است و تقریبا جزو شیرین ترین سبزیجات محسوب می شود. چغندر باعث حمایت از سطح استروژن سالم دربدن می شود اما زیاده روی در مصرف آن عملکرد عکس خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: میل جنسی در زنان و مردان، کدام بیشتر است؟


تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

قهوه

شواهد زیادی وجود دارد که قهوه عملکرد نعوظ را در مردان مختل می کند. با خوردن قهوه مضطرب می شوید و این اضطراب باعث کاهش میل جنسی خواهد شد.

چربی های ترانس دار

اگر شریان ها باریک و خون رسانی به اندام جنسی کمتر از حد مطلوب شود، برای عملکرد جنسی نیز مضر خواهد بود. چربی های ترانس دار به دلیل توانایی در انسداد شریان ها معروف هستند زیرا نه تنها باعث مرگ زودرس می شوند بلکه باعث عدم لذت جنسی نیز خواهند شد.

سبزیجات صلیبی

جوانه های موجود در کلم بروکلی، کلم و بروکسل روی ترشحات از جمله مایع منی، عرق و ادرار و حتی تنفس اثر می گذارد و بوی ناخوشایندی را به وجود می آورند . این نوع سبزیجات به دلیل وجود رافینوز و سولفات باعث نفخ نیز می شوند که به دلیل هضم نشدن و رسیدن به روده بزرگ و ایجاد گاز های تخمیری است.

مارچوبه

مارچوبه مانند دیگر سبزیجات صلیبی باعث افزایش میل جنسی ولی طرد شریک جنسی می شود زیرا با هضم آن بوی ناخوشایندی ایجاد می شود که باعث دوری شریک جنسی شما خواهد شد.

تمام خوردنی های کاهش دهنده میل جنسی

شکلات

یکی دیگر از سرکوب کنندگان میل جنسی شکلات است. شکلات تیره به عنوان یک آفرو فیزیاک تصور می شود که باعث ایجاد سرخوشی و عشق می شود اما ازدیاد همین شکلات می تواند باعث کاهش تستوسترون شود.

داروهای شیمیایی

دارو غذا محسوب نمی شود اما درلیست کاهش دهندگان میل جنسی نوشته می شود. داروهای ضدافسردگی و داروهای دیگری مانند آدرال و جلوگیری می تواند باعث قطع تولید هورمون هایی مانند سروتونین ،اپی نفرین و دوپامین شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rj9b3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اصلی‌ترین انتظارات مردان از زنان در رابطه جنسی چیست؟