تاریخ انتشار: 1402/02/16 10:00
کد خبر: 6776

رابطه جنسی باعث بیشتر شدن طول عمر می‌شود؟!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد داشتن رابطه جنسی هفتگی می تواند طول عمر را افزایش دهد.
رابطه جنسی باعث بیشتر شدن طول عمر می‌شود؟!

کهولت سن و طول عمر از مواردی هستند که به نظر می رسد خارج از کنترل ما باشند، اما پیروی از چند عادت سالم به طور قطع می تواند سال ها به طول عمر ما اضافه کند. مطالعه، ورزش، غذا خوردن سالم از موارد رایجی هستند که همه ما از فواید آنها مطلع هستیم و یکی دیگر از موارد اضافه شده به این فهرست رابطه جنسی است.

رابطه جنسی برای ما بیش از لذت جنسی و جسمی فواید دارد در واقع می تواند به تقویت روحیه، بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون کمک کند حتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی منجر به افزایش طول عمر می شود. رژیم غذایی و ورزش همیشه دو کلید اصلی برای تامین سلامت جسم و روح انسان محسوب می شوند اکنون تمرکز تحقیقات روی یکی دیگر از فعالیت های مهم دیگر برای سلامتی است. چندین شواهد مبنی بر وجود رابطه جنسی با طول عمر و خطر کم بیماری های مزمن وجود دارد.

ارتباط طول عمر و رابطه جنسی

رابطه جنسی و بیماری قلبی

یکی از بهترین مطالعات انجام شده تا به امروز برای تعیین تاثیرات رابطه جنسی منظم بر سلامتی نشان می دهد ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

ارتباط طول عمر و رابطه جنسی

یافته های انستیتوی تحقیقات نیوانگلند در حال حاضر کاملا قابل توجه است زیرا موارد بیماری های قلبی در سراسر جهان در حال رشد است و به اصلی ترین علت مرگ تبدیل شده است. این ادعا بر اساس مطالعه 22 ساله انجام شده روی هزار و 120 زن و مرد زیر 65 سال است. یافته ها نشان می دهد رابطه جنسی منظم نه تنها باعث کاهش خطر بیماری قلبی می شود بلکه در آینده علائم ناخوشایند آن را نیز کاهش می دهد، همچنین زندگی جنسی فعال احتمال زنده ماندن پس از حمله قلبی را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید: چند بار در هفته رابطه جنسی داشته باشیم؟


ارتباط طول عمر و رابطه جنسی

هر چند وقت یک بار شخص باید رابطه جنسی داشته باشد؟

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذاری رابطه جنسی بر سلامت، داشتن صمیمیت قبل و بعد از رابطه است. افرادی که بیش از یک بار در هفته قبل از حمله قلبی رابطه جنسی برقرار می کنند 27 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به این حمله قرار می گیرند، در حالی که افرادی که گهگاهی رابطه جنسی دارند، هشت درصد شانس کمتری دارند. در حالت ایده آل داشتن رابطه جنسی هفتگی می تواند احتمال زنده ماندن را 37 درصد افزایش دهد.

ارتباط طول عمر و رابطه جنسی

مطالعات دیگر درباره ارتباط طول عمر و رابطه جنسی

این نخستین مطالعه ای نیست که رابطه جنسی را با طول عمر مرتبط می داند. نتایج مطالعه دیگری که چند سال پیش در مجله آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، نشان می دهد مردان با فعالیت جنسی پایین به طور مستقل اختلال نعوظ و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در آنها افزایش پیدا می کند این موضوع تاکید داشت مردانی که از نظر جنسی فعال هستند به احتمال زیاد میل جنسی و توانایی فعالیت بدنی دارند و توانایی داشتن رابطه جنسی می تواند نشانه ای برای سلامت کلی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39mpo4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اصلی‌ترین انتظارات مردان از زنان در رابطه جنسی چیست؟