تاریخ انتشار: 1402/02/20 18:00
کد خبر: 6505

بارداری و استخوان درد ؛ از علل تا درمان استئوپاتی

استخوان درد را می توان یکی از مشکلات اساسی بانوان در دوران بارداری نام برد که به خاطر تغییرات مختلفی همچون اضافه وزن در بارداری به وجود می آید.
بارداری و استخوان درد ؛ از علل تا درمان استئوپاتی

درد مفصل و استخوان یکی از رایج ترین درد ها در دوران بارداری است و ممکن است در اواخر بارداری افزایش پیدا کند.در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه با انجام عادت های روزانه این درد را کاهش دهید.

در دوران بارداری بسیاری از تغییرات در بدن اتفاق می افتد.شکم خانم های باردار به تدریج رشد پیدا می کند و افزایش وزن باعث می شود که روی زانوها ، لگن و استخوان ها به طور کلی فشار بیشتری وارد شود.به همین دلیل بسیار مهم است که تکنیک هایی را بلد باشیم تا درد استخوان در دوران بارداری کاهش پیدا کند.

افزایش وزن

همانطور که همیشه گفتیم، باید قبل از شروع هر گونه درمانی به پزشک مراجعه کنید و چه بهتر که از درمان های طبیعی استفاده کنید.به دلیل اینکه همه بدن ها با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است روشی که برای بعضی از خانم ها استفاده می شود، برای بعضی دیگر کارآمد نباشد.

علل ؛ چرا استخوان درد در دوران بارداری اتفاق می افتد؟

استخوان درد دوران بارداری اساساً در ساق پا ، کمر و لگن اتفاق می افتد. علت آن تغییرات مختلف و اضافه وزن خانم هاست و اصلا جای تعجب نیست که استخوان ها، مفصل ها و عضلات شما در این دوران با درد مواجه شود. تجمع آب در بدن در دوران بارداری نیز می تواند عاملی برای اضافه وزن بیشتر و سندروم تونل کارپال شود که عاملی برای درد انگشتان است.

درد دست

استخوان درمانی یا استئوپاتی در دوران بارداری 

در استئوپاتی که از روش های پزشکی کل نگر است ، تمامی دستگاه های بدن با یکدیگر ارتباط داشته و تغییری نامطلوب در یکی از بخش های بدن، عملکرد سایر دستگاه ها را مختل می کند. متخصصین این رشته برای درمان دردهای ماهیچه ها نظیر کمردرد و گردن درد از دست های خود برای ماساژ چارچوب بدن برای ایجاد حرکت و عملکرد طبیعی استفاده می کنند. 

روش های ایمن و موثر درمان استئوپاتی به متوازن کردن ساختار بدنی یاری می رساند تا مادر در همه حال در بارداری و زایمان راحت باشد و سازوکارهای ناحیه لگنی و پشت در بهترین وضعیت و کمترین تنش یا محدودیت قرار گرفته باشد . 

استئوپاتی برای مادر و فرزند ایمن و ملایم است و روش های استفاده شده در این دوران برای به حداقل رساندن خطرات به دقت بررسی شده اند.  مادران باردار در این روش ها می توانند به درمانگر بگویند که در چه وضعیتی راحت تر هستند و در برخی از روش ها  که باید روی قسمت جلوی بدنتان دراز بکشید، درمانگرها از بالشتک های ویژه ی دوران بارداری استفاده می کنند. 

درمان استئوپاتی پس از زایمان 

برخی بانوان بر اساس نوع زایمان، دچار مشکلات پس از زایمان می شوند . روش استئوپاتی  می توانند به بازسازی و برقراری تنظیمات طبیعی ناحیه لگنی و توانایی حرکتی کنند و درد و ناراحتی را کاهش دهند . درمان های پس از زایمان به مراقبتهای پیشگیرانه دراز مدت کمک می کند و ناراحتی ها هنگام شیردهی، بلند کردن صندلی یا گهواره بچه، حمل نوزاد و خم شدن روی گهواره ی بچه را نیز بهبود می بخشد.

درمان ؛ چگونه استخوان درد را در دوران بارداری کاهش دهیم؟

بارداری دورانی است که با تغییرات زیادی روبه رو است که برخی از این تغییرات می تواند همراه با درد باشد مثل افزایش وزن که باعث استخوان درد می شود.

1. ورزش

انجام حرکات یوگا به کاهش درد استخوان کمک می کند.

حرکات کششی نیز در این دوران مفید است و علت آن شامل موارد زیر است:

این حرکات به افزایش انعطاف مفصل ها و قدرت عضلانی کمک می کند.همچنین درد استخوان را کاهش می دهند.از طرفی باعث می شود که خانم ها وزن متعادل تری در دوران بارداری داشته باشند اما در هر صورت انجام هر گونه حرکت ورزشی از جمله پیاده روی، شنا و یوگا را با پزشک در میان بگذارید و از او اجازه بگیرید. شاید این حرکات برای شما مفید نباشند.

یوگا

2. ماساژ

ماساژ ساق پا و کمر به آرامی و ملای م، به کاهش استخوان درد در دوران بارداری کمک می کند.اگر قرار است به بیرون از منزل مراجعه کنید و ماساژ انجام دهید، حتما پیش شخصی بروید که در انجام ماساژ خانم های باردار با تجربه و خبره است زیرا بسیار مهم است که این فرد شرایط شما را در نظر بگیرد و حرکات قوی شدید و سریع نداشته باشد. 

3. در رژیم غذایی خود از امگا 3 استفاده کنید

مصرف منظم ماهی و آجیل به افزایش توان استخوانی و کاهش درد در دوران بارداری کمک می کند، زیرا طبق آخرین مطالعات اسیدهای چرب امگا 3 روی متابولیسم استخوانی تاثیرگذار هستند و به جلوگیری از بیماری های مفصلی، روماتیسم و پوکی استخوان کمک می کنند.

 امگا 3

4. سرما یا گرما درمانی

اعمال سرما یا گرما می تواند به از بین بردن درد مفصلی کمک کند. کافی است یک حوله با یخ یا یک پد گرم را روی زانوها قرار دهید. 

5. ساق پا را بالا نگه دارید

اگر از تجمع آب در بدن مخصوصا قسمت ساق پا رنج می برید ، متخصصان پیشنهاد می کنند که یک بار در روز ساق پای خود را بالا نگه دارید.

معمولاً ترجیح ما این است که قبل از خواب این کار را انجام دهید تا جریان خون افزایش پیدا کند.

برای انجام این کار به پشت بخوابید.

یک عدد بالش زیر سر قرار دهید و باقی مانده بدنتان را مقابل دیوار بگیرید و حدود 10 دقیقه این پوزیشن را با ساق پای بالا انجام دهید.

بارداری

6. به انداره کافی استراحت کنید

استراحت کردن و نایستادن به مدت طولانی به کاهش این ناراحتی ها و مشکلات کمک می کند . خواب بسیار مهم است.اگر چه فقط در دوران بارداری نیست که باید به اندازه کافی بخوابید.پس سعی کنید در این دوران بیشتر به کمر و پای خود استراحت دهید و حتماً مدتی در روز را به ریلکس کردن جسم و روح خود بپردازید.

7. کفش پاشنه دار نپوشید

همه ما می دانیم که کفش های پاشنه دار بسیار زیبا هستند اما اگر از استخوان درد در دوران بارداری رنج می برید ، بهتر است تا جایی که می توانید از این کفش ها خودداری کنید.به یاد داشته باشید که هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما و کودکتان در دوران بارداری نیست.

اگر با تمام راهکارهای بالا استخوان درد شما بهبود پیدا نکرد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید که احتمالاً در چنین شرایطی پمادهای موضعی برای شما تجویز می کند.خودتان هرگز از هیچ دارویی سر خود استفاده نکنید، زیرا بسیاری از این مواد دارویی برای افراد باردار مضر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a9wy4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بدترین عوارض لباس تنگ در بارداری