تاریخ انتشار: 1402/02/22 13:00
کد خبر: 6398

حالاتی که باور نمیکنید علامت بارداری باشد

در علائم بارداری مواردی وجود دارند که رایج نیستند و کمتر کسی این نشانه ها را دارد. با ایجاد ناگهانی این علامت ها می توانید بفهمید باردار هستید.
حالاتی که باور نمیکنید علامت بارداری باشد

بدن در دوران بارداری تحت تغییرات مختلفی از جمله تغییرات فیزیولوژیک، عاطفی، احساسی و جسمی قرار می گیرد که ممکن است به صورت ناگهانی و غیر قابل انتظار باشد.

ایجاد ضایعات پوستی در بدن

ممکن است هر گونه ضایعات پوستی مانند خال، جوش و یا چیزهایی که قبلاً نبوده اند، در دوران بارداری روی پوست شما ظاهر شوند که علت آن هم تغییرات هورمونی یا افزایش وزن در خانم هاست که معمولاً بعد از زایمان خود به خود از بین می رود.

خال و لک بارداری

آبکی شدن دهان

تولید زیاد بزاق در دوران بارداری به دلیل حالت تهوع و استفراغ اتفاق می افتد. البته علت این اتفاق ناشناخته است اما بعضی از خانوم های باردار به قدری آب دهان شان زیاد می شود که در کنترل آن دچار مشکل خواهند شد.

احساس مزه فلز در مواد غذایی

دوران اولیه بارداری کمی عجیب تر است و ممکن است شما هر غذایی که می خورید، حس کنید که مزه فلز می دهد. مصرف غذاهای اسیدی یا شستن دندان با آب و نمک و یا کمی جوش شیرین بعد از مسواک زدن می تواند حس بد مزه فلز را برطرف کند.

احساس مزه فلز در مواد غذایی

سوزش لثه

تغییر در رژیم غذایی و سطح هورمون، عاملی برای سوزش لثه و خونریزی لثه در دوران بارداری است. این بیماری لثه برطرف خواهد شد اما برای بهبود سوزش، حتما باید رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید.

تنگی نفس

در دوران اولیه بارداری تغییر در سطح هورمون ممکن است عاملی برای تنگی نفس باشد که معمولاً برای بهبود تنگی نفس در این دوران پیشنهاد می کنند که پوزیشن خود را اصلاح کنید و حتماً تکنیک های تنفس را به شکل موثر به کار ببندید.

تنگی نفس

حس قوی و غیرعادی بویایی

خانم های باردار ممکن است به شدت در بو کردن چیز های مختلف قوی شوند و بوی قهوه ، عطر، گازوئیل و بعضی از غذا ها آنقدر برایشان تند و قوی باشد که آنها را اذیت کند. البته این احساس موقتی است و معمولا در سه ماهه اول بارداری بیشتر اتفاق می افتد.

آبریزش بینی

آبریزش در دوران بارداری حدود 20 درصد خانم های باردار را درگیر می کند و باعث عطسه می شود و ممکن است علائم ناراحت کننده را به وجود بیاورد که البته موقتی هستند و بهبود پیدا می کند.

آبریزش بینی

تمایل به خوردن مواد غیر غذایی مانند صابون

بعضی از خانم ها تمایل به خوردن چیز هایی غیر از غذا پیدا می کنند و میلشان بسیار شدید است، مثل خاک، سنگ یا صابون. در چنین شرایطی باید به پزشک مراجعه کنند اما به طور کلی این اتفاق در دوران بارداری طبیعی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27wdv3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راز عجیب اما واقعی از دوران بارداری که پزشکتان به شما نمی گوید