تاریخ انتشار: 1402/02/23 17:00
کد خبر: 6275

لوازم آرایشی ممنوع در بارداری و شیردهی

یکی از نکات بسیار مهم که ممکن است خانم های باردار به آن بی توجه باشند استفاده از لوازم آرایش پرخطر در این دوران است که عوارض جدی را برای جنین به همراه دارد.
لوازم آرایشی ممنوع در بارداری و شیردهی

بدونِ شک وقتی که در دوران بارداری هستید و موجود جدیدی در درونتان پرورش می دهید؛ خیلی چیزها تغییر می کند. در واقع هر چیزی که می خورید و هر کاری که انجام می دهید؛ به صورت مستقیم بر سلامت جنین تاثیر گذار است؛ بنابراین باید از خودتان به خوبی مراقبت کنید و غذا های مقوی بخورید.

در حالی که هورمون ها تغییر می کنند؛ ممکن است بر روی پوست هم تاثیر بگذارند؛ از طرفی محصولاتی که برای درمان پوست خود استفاده می کنید نیز می توانند بر کودک تان تأثیر بگذارند، بنابراین بسیار مهم است که محصولات مراقبت از پوست را با احتیاط انتخاب کنید.

برای استفاده از مواد مراقبتی پوست ریسک نکنید و حتما تحقیقات کافی را انجام دهید و از محصولاتی که برای زنان باردار و شیرده آزمایش نشده؛ هرگز استفاده نکنید. حتی اگر قصد باردار شدن دارید هم؛ باید تا حد ممکن از برخی از مواد مراقبتی پوست اجتناب کنید.

قطع مصرف لوازم آرایشی حاوص رتینوئید و رتینول در دوران بارداری

کرم های رتینوئید، رتینول و هیدروکینون تا حد زیادی وارد جریان خون شده و به جفت می رسند؛ بنابراین باید از آن ها اجتناب کرد.

از طرفی رتینوئید و رتینول؛ هر دو از مشتقات ویتامین A هستند و مصرف آن ها به صورت خوراکی و در دوزهای بالا باعث ایجاد نقص در استخوان و حتی سیستم عصبی کودک خواهد شد.

اگرچه رتینوئید ها برای کمک به کاهش خطوط ریز و مبارزه با آکنه عالی عمل می کنند؛ اما در دوران بارداری (بخصوص سه ماه اول) تاثیر مستقیمی بر جنین خواهد داشت.

کرم های رتینوئیدی

اجتناب از ضدآفتاب در دوران بارداری و شیردهی

بهتر است از زمانی که در نظر دارید باردار شوید تا زمانی که شیردهی انجام شود؛ مطمئن شوید که از ضدآفتاب شیمیایی استفاده نمی کنید.

در حقیقت ضدآفتاب ها به دو قسم هستند که ضد آفتاب های شیمیایی در جریان خون جذب می شوند و باعث اختلال در غدد درون ریز خواهند شد که پرخطر می باشند و پرتوهای خورشید را جذب می کنند، در حالی که ضد آفتاب های فیزیکی پرتو های خورشید را بازتاب می دهند.

در نهایت توصیه می شود که یک ضد آفتاب فیزیکیِ حاوی اکسیدروی یا دی اکسید تیتانیوم انتخاب کنید؛ زیرا این نوع ضد آفتاب شما را از نور خورشید محافظت می کند و از مزایای ضد التهابی نیز برخوردار است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487ym3

آخرین اخبار