تاریخ انتشار: 1402/02/24 10:00
کد خبر: 6242

دلیل نوزاد بغلی، تازه مادر شده ها حتما بخوانند

برخی از نوزادان هستند که به طور کلی نمیخواهند از بغل مادر جدا شوند و دوست دارند همواره در آغوش مادر بمانند و آنقدر گریه میکنند تا مجبور شوید بغلشان کنید.
دلیل نوزاد بغلی، تازه مادر شده ها حتما بخوانند

این موضوع بدیهی است که به عنوان والدین، از نگه داشتن کودک در آغوش خود خوشحال می شوید اما اگر لحظه ای که او را به زمین می گذارید شروع به گریه کردن میکند و سپس باید دوباره او را بردارید، اوضاع نگران کننده می شود زیرا ممکن است دست های شما درد بگیرد.

گریه کردن نوزاد زمانی که او را در آغوش نگرفته اید، موضوع نا آشنایی برای والدین نیست. این اتفاق ممکن است به دلیل خواب آلودگی ، گرسنگی و یا تمایل به شیر خوردن نوزاد باشد. در این بین نوزادانی که مایل به در آغوش گرفته شدن مداوم هستند، برای والدین مشکل ساز می شوند.

اگر نوزاد شما دقیقا پس از لحظه ای که او را زمین می گذارید گریه می کند، تنها کسی نیستید که این مشکل را دارد. حتما شما نیز سعی کرده اید که کودک خود را بی وقفه تکان دهید یا او را تمام روز بدون هیچ استراحتی در کالسکه بگذارید. میل اکثر نوزادان تازه متولد شده به در آغوش گرفته شدن و داشتن تماس پوستی با مادر به دلیل آرامش بخش بودن آن طبیعی است و والدین موظفند که در سه ماهه اول نوزاد را در آغوش خود نگه دارند ، حتی اگر خسته بشوند.

گریه نوزاد

دلیل بغلی بودن نوزاد و گریه نوزاد برای آغوش

تعدادی از دلایلی که نوزادان علاقه به در آغوش گرفته شدن دارند.

1- وارد شدن به دنیای جدید

برای برخی از نوزادان انتقال از رحم به دنیای خارج بسیار طاقت فرسا و خسته کننده است. ممکن است که آن ها هنوز آمادگی رویارویی با جهان نا آشنا و روشن ما را نداشته باشند . آن ها هنوز رحم امن و تاریک و دنج مادر خود را یعنی همان جایی که بیشتر زمان را می خوابیدند؛ ترجیح می دهند. به همین علت تغییر محیط برای نوزاد می تواند نگران کننده باشد و با صدا ها و چهره های جدید ناسازگاری کند.

2- اضطراب جدایی

کودک شما در حدود 9 ماهگی متوجه خواهد شد که موجودی جدا از مادرش است و این آگاهی اضطراب جدایی را در او به وجود می آورد. این واقعیت هنگامی که نمی تواند گذشته را به یاد بیاورد ، بدتر می شود و به همین علت هنگامی که او را از خود جدا می کنید، احساس اضطراب خواهد کرد .

اضطراب نوزاد

3- احساس گرما

تمایل نوزاد تازه متولد شده به گرم شدن می تواند علت این موضوع که می خواهد همیشه در آغوش شما بماند، باشد. طبیعتا نوزادان در بین بازو های والدین احساس گرمای بیشتری می کنند، زیرا آنها هنوز نمی توانند به خوبی دست و پاهای خود را کنار هم جمع کنند و گرم بشوند. برای این که احساس گرما بکنند، بهتر است آن ها را قنداق کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rwnb4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت خنده نوزاد در خواب چیست ؟ حقایق جالب