تاریخ انتشار: 1402/02/24 14:00
کد خبر: 6229

آنچه جنین در شکم مادر یاد میگیرد

شاید برایتان عجیب باشد اما در واقع یادگیری انسان از دوران جنینی در شکم مادر شروع می شود. مادرها می توانند برخی چیزها را در این دوران به فرزندشان آموزش دهند.
آنچه جنین در شکم مادر یاد میگیرد

اطلاعات و آگاهی در مورد جنین و نوزاد هنوز آنقدر وسیع نیست. اما مطالعاتی در این زمینه وجود دارد که اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می دهد. درست است که ما از مراحل اولیه وجودمان در این دنیا چیزی یادمان نمی آید اما حقیقت این است که یادگیری از همان دوران جنینی آغاز می شود. اینکه ما بدانیم یادگیری در این دوران اهمیت بسیار زیادی دارد، باعث می شود تا زمانی که خودمان هم مادر شدیم، به این مسئله بیشتر اهمیت دهیم.

یادگیری در دوران جنینی

این مسئله موضوعی است که هنوز خیلی به آن پرداخته نشده و بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند. رشد و پیشرفت، بیولوژیکی است اما بعضی از آموزش ها بستگی به ارتباطات خودآگاه و ناخودآگاه دارند. دقیقا همان تأثیری که مادر می تواند روی جنین داخل شکمش بگذارد.

یادگیری در دوران جنینی

جنین داخل شکم چه چیزی را یاد می گیرد؟

متخصصان در این باره اعلام کرده اند که جنین می تواند از زمانی که داخل شکم مادرش است، چیزهای مختلفی یاد بگیرد. شاید باورش برای شما سخت باشد یا شاید کسی تا به حال در مورد آن صحبت نکرده باشد اما این یادگیری ها بسیار اهمیت دارد.

در واقع آن ها از همان شکم مادر صدای مادر را می شناسند، آن را درک می کنند و همین باعث می شود که جنین صدای مادرش را بیش از بقیه دوست داشته باشد و به راحتی آن را تشخیص دهد.

جنین زبان یاد می گیرد

بر اساس چیزهایی که یک جنین داخل رحم می شنود، شروع به یادگیری زبان اطرافیانش می کند. مطالعه ای در سال 2009 نشان می دهد نوزادان با لهجه زبان مادریشان گریه می کنند.

یادگیری زبان در جنین

هر آنچه مادر حس میکند

همه چیز وابسته به محیط زندگی مادر باردار است از جمله چیزهایی که بو می کشد، چیز هایی که می شنود، احساسات یا چیزهایی که استفاده می کند. همگی توسط جنین درک می شود و جنین از آنها چیزهای مختلفی یاد می گیرد.

طعم و مزه های مختلف

جنین داخل شکم در مورد طعم های مختلف هم اطلاعات و آگاهی پیدا می کند. بسیاری از ما فکر می کنیم که جنین طعم های مختلف را نمی شناسد اما این موضوع حقیقت ندارد.

حقیقت این است که طعم های مختلفی در غذا هستند که خانم های باردار آن را استفاده می کنند و جنین هم آن را داخل بدنش گوارش و هضم می کند. به همین دلیل هنگامی که متولد می شود و رشد می کند، به بعضی از مواد غذایی علاقه بیشتری دارد؛ پس در این دوران باید مراقب خورد و خوراکتان باشید.

حس چشایی جنین

چگونه می توانیم در این مرحله به کودک آموزش دهیم؟

اگر شما هم جزو مادرانی هستید که دوست دارید آموزش به فرزندتان را از دوران قبل تولد آغاز کنید، موارد زیر برایتان مفید خواهد بود.

از طریق بینایی:

نور مصنوعی و نور طبیعی می توانند از طرق مختلف به جنین برسند. در حقیقت محققان به این نتیجه رسیده اند که جنین می تواند لکه ها و نقاط ریز روی صورت انسان را هم ببیند. یعنی جنین قبل از این که پا به دنیای بیرون بگذارد، نسبت به آن واکنش دارد و آن را درک می کند.

از طریق لامسه:

اگر با دستانمان شکم مادر را لمس کنیم، جنین می تواند این حرکت دست را بفهمد. این عامل محرک به جنین ارسال می شود، به مغز او می رسد و کاملاً حرکات را درک می کند.

لمس شکم مادر

از طریق شنوایی:

جنین می تواند صدای محیط بیرون را بشنود و چیز های مختلف را درک کند. شرایط و انسان های اطرافش را بفهمد. این صدا ها توسط او شنیده می شوند و آن ها را پیش خودش نگه می دارد.

شاید در آینده صداهای آشنا با دوران جنینی را بشنود اما متوجه نشود که آنها را کجا شنیده است. تقریبا هفته 18 بارداری هفته ای است که در آن جنین قادر خواهد بود تا صدای شکم و ضربان قلب مادرش را بشنود.

از طریق وضعیت احساسی و سیستم حرکتی:

نوزاد داخل رحم قادر است این موضوع را درک کند که آیا مادرش یک جای ثابت قرار دارد یا اینکه در حال حرکت است. در واقع او فضای شخصی زندگی مادرش را به خوبی درک می کند که شاید همه این ها را از طریق گوش درونی بفهمد. جنین همچنین می تواند پیام هایی را از طریق جفت دریافت کند که به وضعیت روانی یا ذهنی مادرش مربوط می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8ng3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلیل اصلی ایست قلب جنین در رحم مادر
ایست قلب جنین