تاریخ انتشار: 1402/02/29 09:00
کد خبر: 5960

ترفند طلایی برای لاغری با خوردن همه چیز

تابه حال به این فکر کرده اید که بتوانید در رژیم غذایی خود همه چیز داشته باشید اما بازهم لاغر شوید؟ بله امکان پذیر است فقط ترفند هایی دارد.
ترفند طلایی برای لاغری با خوردن همه چیز

تا به حال شنیده اید که فردی هر سه وعده غذایی را بخورد و همزمان لاغر شود؟ شاید با خودتان فکر کنید که برای تناسب اندام و کاهش وزن باید رژیم غذایی تان را تغییر دهید و دیگر نباید سه وعده غذا بخورید اما جالب است بدانید که بعضی از افراد با مصرف سه وعده غذایی و خوردن غذا های مورد علاقه شان باز هم می توانند کاهش وزن را تجربه کنند؛ به شرطی که راهکار های به ظاهر ساده اما در واقع بسیار مهم و موثر هستند.

اگر شما هم دوست دارید هرچه میخواهید بخورید اما تناسب اندام خود را همچنان حفظ کنید باید:

ترتیب استفاده از مواد غذایی را تغییر دهید

یک بشقاب شام را که سرشار از سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات است، در نظر بگیرید. اول از همه به سراغ سبزیجات و پروتئین بروید. سپس خوردن پاستا را شروع کنید که اگر ترتیب را این گونه رعایت کنید، قطعاً زودتر سیر می شوید و در نتیجه خیلی به خوردن پاستا و کربوهیدرات نمی پردازید و کالری کمتری به بدن تان می رسد.

وعده شام

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب و مرطوب نگه داشتن بدن، فواید بسیار زیادی دارد. اگر هر روز چند لیوان آب بنوشید، سوخت و سازتان افزایش پیدا می کند و می توانید کالری ها را زودتر بسوزانید؛ به شرطی که آن را به یک روتین منظم تبدیل کنید.

تا جایی که می توانید در طول روز فعال باشید

فرقی ندارد که روتین ورزشی شما چگونه است. سعی کنید وقتی می توانید فعالیت های ورزشی اضافه تر را به انجام برسانید، به جای این که با ماشین به خرید بروید، حتما پیاده روی کنید. به جای آسانسور از پله استفاده کنید و برای خودتان آلارم بگذارید و هر نیم ساعت از پشت میز بلند شوید و حرکات راحتی مثل اسکات را به انجام برسانید و به طور کل فعالیت خود را بالا ببرید.

سایز مناسب وعده غذایی را بشناسید

یکی از آسان ترین راه ها این است که وعده غذایی را در سایز و میزان مناسب استفاده کنید و زیاده روی نداشته باشید. می توانید بشقاب و کاسه های خود را کوچک تر کنید تا مجبور نباشید که مقدار زیادی غذا را داخل آن بریزید تا پر شود. با انجام این کار ذهن تان، فکر می کند که مانند همیشه غذا خورده است؛ در صورتی که کالری کم تری به بدن تان می رسد.

غذا

هر شب؛ بین 7 تا 8 ساعت بخوابید

کمبود خواب سیستم کلی بدن شما را به هم می ریزد و سوخت و ساز را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که بدن و ذهن به اندازه کافی نخوابند، تولید هورمون مسئول سرکوب کننده اشتها و سوخت و ساز کاهش پیدا می کند و شما وسوسه می شوید که بیشتر غذا بخورید و در نتیجه خواب خود را تنظیم کنید تا بیش از حد گرسنه نباشید.

از میان وعده های سالم استفاده کنید

بسیاری از ما در طول روز گرسنه می شویم و به دنبال یک میان وعده هستیم. بهتر است از میان وعده های سالم مثل سبزیجات و آجیل استفاده کنید که می تواند مانعی برای افزایش وزن باشد.

غذاهای خوشمزه اما کم کالری بخورید

از این پس به دنبال غذا های سالم و کم کالری بگردید که از طعم آنها نیز لذت ببرید. یکی دیگر از راه های لذت بردن از رژیم غذایی و همزمان کاهش وزن، این است انواع غذا هایی را که دوست دارید پیدا کنید. به شرطی که کالری آن ها کم باشد.

به عنوان مثال اگر به پیتزا علاقه دارید، می توانید از پیتزا ی سبزیجات استفاده کنید یا به جای شکلات شیرین از شکلات تلخ استفاده کنید که کالری کمتری دارد و آنتی اکسیدان آن بالا است. به طور کل، غذا های کم کالری و خوشمزه را پیدا کرده و مصرف کنید.

کاکائو

مراقب روغن مورد استفاده باشید

سالم ترین روغن ها هم کالری بالایی دارند و در نتیجه باید مراقب باشید که غذای خود را خیلی چرب نکنید تا مصرف کالری و روغن افزایش پیدا نکند.

هنگامی که خورشید در آسمان است؛ غذا بخورید

بسیاری از متخصصان باور دارند که فقط هنگامی که خورشید در آسمان است، باید غذا خورد. در این تایم بدن فرصت دارد که غذا را گوارش کند، سوخت و ساز داشته باشد و سم زدایی هم صورت بگیرد. سعی کنید که صبحانه بخورید و شام خود را زود تر بخورید تا سیر باشید و هنگام شب چربی سوزی بیشتری انجام دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lp883

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چقدر طول میکشه بعد رژیم لاغر بشم؟