تاریخ انتشار: 1402/02/31 09:00
کد خبر: 5870

اینو بخون تا دیگران رو راحت تر ببخشی

بدون شک همه ما از دست برخی افراد ناراحت شده و رنجیده ایم، اما در بعضی مواقع نیاز داریم که بتوانیم دیگران را ببخشیم تا زندگی راحت تری داشته باشیم.
اینو بخون تا دیگران رو راحت تر ببخشی

بدونِ شک همه ما تجربه اتفاقات تلخ را داریم و گاهی اوقات نیاز به این داریم که بعضی از افراد را ببخشیم که شاید انجام این کار برای مان سخت باشد. افراد بزرگ معمولاً مجبور می شوند که در بین عموم بعضی از افراد را ببخشند، زیرا عقیده دارند که نبخشیدن دیگران تاثیر زیادی روی زندگیشان دارد و در نتیجه ما هم باید یاد بگیریم که اطرافیانمان را ببخشیم.

همه ما انسان هستیم

همه ما انسان هستیم و انسان ها هم اشتباه می کنند. آن ها بر اساس احساساتشان انتخاب می کنند و گاهی اوقات این انتخاب ها واقعا بد هستند و ناخواسته به اطرافیان آسیب خواهند زد و به این دلیل؛ باید خطای دیگران را بخشید.

بخشش

همه چیز یک تجربه است

افراد زیاد و شرایط مختلفی هستند که در گذشته به ما آسیب زده اند و باید آنها را بخشید و به چشم یک تجربه به آنها نگاه کرد که این کار باعث می شود تا با چالش های بعدیِ زندگی بهتر مقابله کرد.

شاید آنها هم درد و رنج کشیده اند

این عقیده خیلی جالب است. زمانی که کسی به ما آسیب می زند، شاید خودش هم درد و رنج زیادی را در آن لحظه متحمل شده باشد و نباید فراموش کنیم که همه ما سختی هایی داریم که ممکن است ناخواسته به دیگران آسیب برسانیم.

نباید نعمت های کنونی را فراموش کرد

درست است که آسیب دیده ایم و مجبور هستیم که بعضی ها را ببخشیم؛ اما این حس منفی از گذشته نباید باعث شود تا نعمت های کنونی زندگی خود را نبینیم و از آن ها غافل شویم.

ناراحتی

شاد بودن بخشش را راحت تر می کند

زمانی که شما شاد باشید، راحت تر دیگران را می بخشید و زمانی که می بخشید، بیشتر شاد می شوید؛ چرا که شادیِ حقیقی باعث می شود تا خیلی به تجربیات تلخ فکر نکنید و انرژی تان را برای چیز های منفی اختصاص ندهید.

افراد قوی می بخشند و افراد ضعیف در ‌گذشته گیر می کنند

افراد قوی توانایی این را دارند که خودشان را بالا بکشند، به دنبال خوشبختی و سلامتی بروند و گذشته را فراموش کنند؛ اما افراد ضعیف مدام به گذشته فکر می کنند و به دنبال کینه و انتقام هستند.

بخشیدن دیگران باعث می شود تا خودتان را هم ببخشید

اگر اتفاق بدی برای تان رخ دهد و کسی شما را اذیت کند، به احتمال خیلی زیاد ناراحت می شوید و حس منفی دارید؛ اما ممکن است خودتان هم در حق کسانی خطا کرده باشید و نباید این موضوع را نادیده بگیرید و درست زمانی که یاد بگیرید دیگران را ببخشید، قطعاً خودتان را هم بهتر خواهید بخشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ymxb4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چندین اشتباه رایج در رژیم لاغری