تاریخ انتشار: 1402/03/03 12:00
کد خبر: 5737

چند تکنیک جادویی برای حرف زدن با خود

صحبت با خود ویژگی است که بسیاری از ما داریم و در تنهایی در مورد مسائل زیادی با خود صحبت میکنیم اما نکته این است که این کار درست است یا خیر؟
چند تکنیک جادویی برای حرف زدن با خود

آیا شما هم با خودتان صحبت می کنید؟ صحبت کردن با خود؛ به شرطی که حرف های مثبت زده شود، یک راهکار خوب است و می تواند به ذهن ناخودآگاه شما انرژی مثبت را وارد کند و باعث آرامش ذهنی تان شود.

آیا از اهمیت این موضوع باخبر هستید؟

اگر می خواهید در کاری موفق باشید، باید آگاهی خود را از صحبت کردن با خودتان افزایش دهید تا بتوانید راحت تر کار تان را بفهمید. با انجام این کار افکار شما نیز مدیریت می شود. در واقع افراد موفق بر این عقیده هستند که بیشتر باید روی مراحل تمرکز کنید تا این که بخواهید به نتیجه کار فکر کنید.

یعنی روی زمان حال تمرکز داشته باشید و به گذشته و آینده فکر نکنید . نقاط قوت خود را به جای کمبود ها ببینید و سعی کنید با خودتان صحبت کنید و خود را از چیزهایی که دارید آگاه کنید تا بتوانید کنترل افکارتان را در دست بگیرید.

صحبت با خود

سرنخ برای انجام صحبت های مثبت با خود

هنگامی که در صحبت کردن با خود اشتباه کنید؛ وضعیت تان بدتر می شود اما می توانید از یادآور هایی برای ایجاد تمرکز ایده آل استفاده کنید. باید عوامل مربوطه که نیاز به تمرکز روی آن ها دارید را شناسایی کنید و از عبارت های زیر استفاده کنید:

عبارت های باید را تغییر دهید

بعضی از ما عادت داریم به خودمان بگوییم که باید فلان کار را انجام دهیم، یا باید دفعه بعد بهتر عمل کنیم. این باید و حتماً، یک نوع فشار به شما وارد می کند. باید تغییراتی را در نوع کلمات به وجود بیاورید که تاثیر بسیار شگرفی دارد. از عبارت و زبانی استفاده کنید که اعتماد به نفس شما را تضمین کرده و باعث بهبود عملکردتان می شود. به عنوان مثال بگویید:من می توانم این کار را انجام دهم یا می توانم بهتر ظاهر شوم.

صحبت در آیینه

عبارت های سرزنشی را حذف کنید

گاهی اوقات افراد به خاطر منفی نگری منتظر چیز های بد هستند و در نتیجه همین موضوع در کلامشان اثرگذار است که باعث می شود در میانه راه تسلیم شوند و اشتباهات بیشتری مرتکب گردند . بهتر است چارچوب فکری خود را تغییر دهید، واقع بین تر باشید و تمرکز خود را روی افزایش اعتمادبنفس تان قرار دهید.

نقطه شروع را قوی آغاز کنید

باید به گونه ای با خودتان صحبت کنید که در همان اول انگیزه بگیرید. از جملات تاکیدی مثبت در مورد خودتان, توانایی هایتان و عملکردتان استفاده کنید که باعث می شود حالتان بهتر شود و اعتماد به نفس بگیرید. البته که افکار منفی، هنگام نرسیدن به نتیجه مورد نظر کاملاً طبیعی است اما نباید شما را تحت تأثیر قرار دهد. به جای آن باید استراتژی هایی را دنبال کنید که باعث می شود حال خوبی به شما دست بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjk84

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا حرف همه بهم برمیخوره و همه چیزو بخودم میگیرم؟