تاریخ انتشار: 1402/03/06 18:00
کد خبر: 5506

آموزش کامل تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی

کثیف بودن لاستیک ماشین لباسشویی جز مواردی است که باعث تمیز نشدن لباس ها میشود اما نکات کاربردی برای تمیز کردن آن نگرانی شما را برطرف میکند.
آموزش کامل تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی اهمیت فراوانی دارد زیرا این کار سبب افزایش کیفیت کار لباسشویی می شود. علاوه بر آن لاستیک ماشین لباسشویی محل کپک ها و قارچ های فراوانیست که در صورت عدم جرمگیری سبب ایجاد بوی بد لباسشویی خواهد شد.

روش های تمیزکردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

با روش های زیر لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنید:

روش اول:استفاده از مایع سفید کننده

دستکش بپوشید و ¾ فنجان سفید کننده مایع را با 1 لیتر آب گرم ترکیب کنید و با استفاده از یک مسواک یا یک اسفنج، داخل و خارج واشر را با این محلول رقیق با دقت پاک و کاملا تمیز کنید سپس اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه محلول سفید کننده و آب روی آن بماند، بعد از گذشت این مدت لاستیک را کاملا بشویید و آن را خشک نمایید. به صورت مرتب هر چند وقت یک بار این عملیات را انجام دهید.

مایع سفید کننده

روش دوم:استفاده از لیمو ترش

برای تمیز کردن لاستیک دور درب لباسشویی با آب لیمو ترش، آب لیمو ترش را با مقداری سرکه مخلوط کنید و سپس این محلول را روی لاستیک دور درب لباسشویی اسپری کنید. بعد از گذشت چند دقیقه ای لاستیک را کاملا بشویید و آن را خشک نمایید.

روش سوم:استفاده از سرکه

برای تمیز کردن لاستیک دور درب لباسشویی با سرکه، سرکه را با مقداری جوش شیرین ترکیب کنید و آن را با اسفنج یا مسواک به داخل و خارج لاستیک بمالید و اجازه دهید چند دقیقه ای روی آن بماند سپس لاستیک را کاملا بشویید و آن را خشک نمایید.

سرکه سفید

روش چهارم:استفاده از اسید سیتریک

برای تمیز کرد لاستیک دور درب لباسشویی به کمک اسید سیتریک را با مقداری آب ترکیب کنید و داخل دیگ لباسشویی و لاستیک دور درب بریزید سپس اجازه دهید این ترکیب مدتی روی لاستیک بماند تا قارچ ها و کپک های داخل دیگ و لاستیک از بین ببرد، در انتها لاستیک را کاملا بشویید و آن را خشک نمایید.

نکات مهم برای تمیزکردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

  1. حداقل هر سه ماه یک بار لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنید.
  2. برای شستن ماشین لباسشویی، بیش از حد از سفیدکننده استفاده نکنید زیرا سبب می شود دستگاه شما و به خصوص لاستیک دور درب آن، آسیب ببیند.
  3. هر بار بعد از استفاده از ماشین لباسشویی، آن را خشک کنید تا وجود رطوبت باعث رشد میکروب‌ها نشود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bqj94

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمیزکاری خونه ، نکات کاربردی مهم در نظافت منزل