تاریخ انتشار: 1402/03/10 19:00
کد خبر: 5270

با احساس چنین دردی در مفصل، فوری آزمایش خون بدید

برخی دردها در بدن نشان دهنده بیماری یا مشکل خاصی هستند. تنها راه شناسایی این دردهای خاص در بدن فقط به وسیله ی آزمایش خون امکان پذیر است.
با احساس چنین دردی در مفصل، فوری آزمایش خون بدید

همه ما ممکن است که در طول زندگی با درد در قسمت های مختلف بدن مواجه شویم که باعث ایجاد حس ناراحتی می شود که بعضی از آن ها را جدی نمی گیریم. اگر متوجه شدید که درد خاصی در بدن تان دارید، آزمایش خون می تواند سریع ترین راه برای تشخیص این وضعیت و شناسایی بیماری هایی مثل بیماری لایم باشد که می توانید راحت درمان را در پیش بگیرید اما این علامت چیست؟

اگر دردی داشتید که در کل بدن پخش می شد؛ آزمایش خون دهید

اگر متوجه درد مفصل شدید، بسیار مهم است که آزمایش خون بدهید و ببینید که به بیماری لایم مبتلا هستید یا خیر. خیلی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند اما خودشان از این موضوع خبر ندارند؛ بنابراین باید آن را جدی بگیرید. در این بیماری ممکن است اسکلت و ماهیچه ها هم درگیر شوند و وضعیتی شبیه به آرتروز اتفاق بیفتد و در صورتی که پیگیری شود، برای خودتان بهتر است.

معمولا در این حالت فرد ممکن است درد را حتی در تاندون، استخوان، مفاصل و ماهیچه ها هم احساس کند که همراه با ورم اتفاق می افتند. این ورم ممکن است در قسمت زانو هم رخ بدهد و مفاصل شانه، قوزک پا، آرنج، مچ و لگن درگیر شود.

درد دست

علل زمینه ای دیگر درد مفصل

علاوه بر بیماری لایم؛ عوامل دیگری هم هستند که ممکن است باعث ایجادِ این درد شوند. درد های آرتروز یکی دیگر از همین موارد هستند که در بدن پخش می‌ شوند. به خاطر همین توصیه می‌ کنیم که به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق را بفهمید. گاهی اوقات ویروس ها هم می توانند عامل ایجاد درد در بدن شوند و در نواحی مختلف حرکت کنند. مشکلاتی مانند فیبرومیالژیا، سندروم خستگی مزمن ، بیماری ام اس هم جزء این موارد است که چنین علائمی دارد.

علائم دیگر بیماری لایم را بررسی کنید

طبق اطلاعات موجود از سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها از طریق علائم، معاینه و همچنین قرار گرفتن در معرض نیش کنه می‌ توانید این بیماری را بررسی کنید. البته بیماری لایم علائم مختلفی دارد که اکثر آن ها شامل تب، سر درد ؛ خستگی و قرمز شدن پوست می شود. اگر این علائم وجود داشت، پزشک ممکن است شما را معاینه کند و بپرسد که در معرض این حشرات بوده اید یا خیر.

تب بالا

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

فرقی ندارد که علت زمینه‌ای چه باشد، در هر صورت اگر متوجه شدید که این درد در بدن تان هست و علائمی مانند گرمی بدن، ورم مفصل، قرمزی مفصل، حساسیت در بینی، دهان یا ناحیه تناسلی، تنگی نفس ، درد قفسه سینه و سرفه و دل درد شدید را داشتید، به پزشک مراجعه کنید.

آزمایش خون هم می تواند تعیین کند که به این بیماری مبتلا هستید یا خیر؛ که در صورت ابتلا به این بیماری ممکن است پزشک یک دوره آنتی بیوتیک به مدت چهارده روز برای تان تجویز کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ypob4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دکتر هاشمیان: شرایط درمانی «انصاریان» با مرحوم «میناوند» متفاوت است