تاریخ انتشار: 1402/03/12 15:00
کد خبر: 5148

اگه کمر درد داری این کفش ها رو نپوش

افرادی که دچار کمر درد هستند باید در انتخاب کفش دقت کنند. برخی از کفش ها کمر درد را تشدید می کنند اما برخی دیگر به درد کمر شما کمک می کنند.
اگه کمر درد داری این کفش ها رو نپوش

طبق نظر متخصصان بسیاری از مردم دنیا با مشکل کمر درد دست و پنجه نرم می کنند و کمر درد بسیاری از آن ها نیز مزمن شده است. به همین دلیل در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم کفش هایی را به شما معرفی کنیم که هرگز هنگام کمر درد، نباید از آن ها استفاده کنید.

کفش پاشنه بلند

اصلا عجیب نیست که کفش پاشنه بلند علت اصلی کمر درد باشد که معمولاً خانم ها بیشتر درگیر آن می شوند. بعضی از مرد ها هم از بوت ها و پوتین های پاشنه یا لژ دار استفاده می کنند که باعث می شود به کمر درد دچار شوند.

البته منظور ما این نیست که از کفش صاف استفاده کنید، بلکه اگر قصد دارید کفش پاشنه دار خریداری کنید، پاشنه آن بسیار کوتاه باشد زیرا کفش پاشنه بلند زاویه پای شما را نامتناسب می کند و در نتیجه به مفصل آسیب وارد خواهد شد.

آسیب کفش پاشنه بلند

کفش صاف

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، کفش پاشنه بلند و کفش صاف هیچ کدام مناسب نیستند. کفش صاف هم پای شما را اذیت می کند و سبب ایجاد مشکلات زیاد می شود و باعث می شود که پای شما حالت متناسبی نداشته باشد و در نتیجه مشکل ساز است و فشار زیادی که به آن وارد می شود، به کمر هم آسیب وارد خواهد کرد.

دمپایی لا انگشتی

پوشیدن دمپایی مخصوصاً دمپایی های لا انگشتی به خاطر سطح صاف و جنس بیش از حد سبکی که دارند، اصلا از پای شما محافظت نمی کنند و انگار که شما پابرهنه راه می روید و قوس پای تان را حفظ نمی کنند در نتیجه کمردردتان تشدید میشود.

ضرر دمپایی لاانگشتی

کفش هایی که به شما کمک می کنند

  • اگر به کمردرد مبتلا هستید، پیشنهاد می کنیم از کفش های تنیس یا کتانی هایی استفاده کنید که راه رفتن با آن ها راحت است و باعث می شود که پای شما قوس خودش را حفظ کند و کمر درد به وجود نیاید و بیش از حد صاف و یا خیلی پاشنه بلند نباشد.
  • کفش باید کاملا اندازه پا باشد تا به سختی نیفتید. انگشتان شما با قسمت جلوی کفش باید مقدار کمی فاصله داشته باشند تا دچار مشکل نشوید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45obx2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بزرگترین دشمن معده و گوارش خودت رو بشناس